|
|
#1 |
|
Het vervolg van Het Grote Muziektopic # 5
Daar hadden diverse mensen al een lijstje geplaatst met hun top 100 aller tijden, al dan niet ook geplaatst op FOK!. @Rellende: Heb je quote gezien, ik kom er morgen wel even op terug.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jup, ik heb het gezien. Prima.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mobiele tvp
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vanmiddag eens mooi die lijstjes even doorspitten naar nog wat onbekend spul.
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
6 Daryll-Ann - Weeps / 52 Daryll-Ann - Happy Traum
Nederlandse band die melodieuze gitaarpop brengt, denk aan Beatles, Byrds, Beach Boys, jaren zestig / zeventig. Was één van de eerste bands op het Excelsior-label 7 Love - Forever Changes Hippieplaat uit de jaren zestig, met veel blazers 13 Whiskeytown - Faithless Street De band van Ryan Adams voor hij solo ging. Alt. country dus of misschien zelfs weer beter countryrock 17 The Band - The Last Waltz Afscheidsalbum van The Band, een collectief geweldige muzikanten die nummers maakten met een country, folk en rocksausje. Op dit album veel bekende gasten zoals Dylan, Young, Clapton enzovoort 26 De Artsen - Conny Waves With A Shell Eigenlijk de voorloper van Bettie Serveert, maar dan met een zanger. Rammelende gitaarpop met een meeslepende zang. 34 Gorki - Ik Ben Aanwezig / 82 Gorki - Gorky Belgische band rond Luc Devos, die komische en gortdroge observeringen op muziek zet. De muziek is te betitelen als gitaarpop en soms ook rock. 36 King Creosote - KC Rules OK / 74 King Creosote - Kenny And Beths Musakal Boatrides De Schot Kenny Anderson maakt muziek die je vooral als folk zou kunnen betitelen, liedjes met gitaar en Schots accent. Op de beste momenten bloedstollend mooi en emotioneel 37 Lucinda Williams - Car Wheels On A Gravel Road Countryzangeres met een meeslepende schuurpapieren stem 46 Ben Folds Five - Ben Folds Five Ze zijn niet met vijf, maar met drie man. Folds is een meester in het schrijven van pakkende popsongs, die her en der ook lekker rammelen, en zich in je hoofd nestelen 51 Chris Chameleon - Ek Vir Jou Zuid-Afrikaanse singer / songwriter met een bijzondere stem met veel bereik. Fijne luisterliedjes. 56 The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys Volume 1 Een zogenaamde 'supergroep' bestaande uit Bob Dylan, George Harrison, Jeff Lynne, Tom Petty en Roy Orbison. Ambachtelijke muziek met veel samenzang, vooral gericht op de sixties en seventies. 57 Moondog Jr. - Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat Eigenlijk de voorloper van Zita Swoon, met grotendeels dezelfde bandleden. Hier experimenteert Stef Kamil Carlens iets meer met blues en soms jazz, maar wel vergelijkbaar met ZS 66 Dayna Kurtz - Postcards From Downtown Amerikaanse zangeres met een zware stem, die haar nummers laat laveren tussen blues, jazz, chanson, country, folk en pop. Een vrij eigen geluid dus, dat je vooral eens moet beluisteren om te beoordelen of je er iets in hoort 71 Ron Sexsmith - Other Songs Canadese singer / songwriter die altijd goede liedjes met kop en staart schrijft, al heel veel jaren. Maar groot doorbreken doet ie nooit, ondanks dat veel andere muzikanten hem ook vaak roemen. 77 Gert Vlok Nel - Beaufort-Wes Se Beautiful Woorde Zuid-Afrikaanse dichter / zanger die hier zijn observaties uit de slechte wijk Beaufort-Wes op muziek heeft gezet. 79 Mitsoobishy Jacson - Boys Together Out Rageously Band met Mauro Pawlowski (dEUS) en Pascal Deweze (Metal Molly, Sukilove). Pakkende popsongs, het plezier spat er vanaf! 87 Seedling - Let's Play Boys & Girls Nederlandse band met drie vrouwen en één man, spelen een soort van powerpop met viool erbij. Helaas niets te vinden op YT 88 Liz Phair - Exile In Guyville Maakte als vrouwelijke singer / songwriter indruk door haar openhartige en expliciete teksten. Muzikaal is het min of meer gitaarrock. 91 Dan Penn - Do Right Man Penn schreef vele soulklassiekers voor donkere artiesten en overtuigde ze vaak van de kracht van de nummers als hij ze voor hen zong. Daarom besloot hij op latere leeftijd ook zelf eens zijn eigen songs op plaat te zetten. Soul / country met een nonchalante zang. 92 Carole King - Tapestry Carole King is eigenlijk vooraf bekend omdat ze samen met haar partner menig bekende hit uit de jaren zeventig schreef. Op deze plaat besloot ze zelf te zingen en komen nummers als You've Got A Friend en (You Make Me Feel Like)A Natural Woman voorbij. Inspiratiebron voor veel zangeressen met piano in de jaren die volgden. 93 Bonnie 'Prince' Billy - I See A Darkness Will Oldham is een man met een baard die veelal droevige liedjes schrijft. Mooie donkere mompelstem en altijd een bijzonder sfeertje. Titelnummer van dit album is nog gecoverd door Johnny Cash. 95 Jackson C. Frank - Blues Run The Game Ook al zo'n tragisch verhaal. Tijdens zijn leven werd zijn werk niet heel erg opgemerkt. Voornamelijk folk in de jaren zestig en zeventig. Dit nummer werd door Simon & Garfunkel gecoverd en die scoorden er wel aardig mee. Hij verloor later een oog tijdens een schietpartij en overleed eenzaam. Maar wel heel mooie muziek. 96 Sharko - Meeuws Dit is een Waal, die echte Belgische popmuziek maakt. Dat betekent dus dat hij zich niet echt aan één stijl houdt en regelmatig het experiment zoekt, maar dat het liedje toch altijd wel centraal blijft staan. 97 Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot Mark Linkous, ook al een tragisch verhaal eigenlijk. Singer / songwriter die op dit album traditionele popsongs combineert met modernere invloeden, een beetje zoals eels wel deed op Beautiful Freak. Pleegde vorig jaar zelfmoord, nadat hij wel een aantal prima platen had gemaakt. 98 16 Horsepower - Sackcloth 'n' Ashes Bijna een sekte, deze band. De zanger David Eugene Edwards laat religie een flinke rol innemen in zijn teksten en songs. Hij zingt zijn teksten bijna bezwerend. Zit vooral in de country en folkhoek. 99 Suede - Coming Up Britpop uit de jaren negentig. Brett Anderson, de zanger, is een aparte. Beetje vrouwelijk wel. Zijn stem klinkt dan ook vrij hoog, maar dat geeft de gitaarnummers net dat bombastische en theatrale randje dat ze nodig hebben. Beetje David Bowie-achtig ook af en toe. Op dit album staan bijna alleen maar hits, als ze op de radio zouden worden gedraaid. Laatst gewijzigd door methodmich; 09-10-11 om 20:29 __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super.
![]() Het merendeel spreekt me wel aan, dat gaat nog een flinke zit worden om het allemaal te beluisteren.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ach, en omdat het kan, mijn lijstje:
__________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gezien de overeenkomsten in onze muzieksmaak zou Shearwater mij toch ook goed moeten bevallen, zou je zeggen, maar The Golden Archipielago vond ik niet zo geweldig eigenlijk
.Verder wel een erg mooie lijst . Kaputt wilde ik er nog niet inzetten en Swim is een beetje weggezakt, maar die staan bij mij wel beide erg hoog in de jaarlijstjes van 2011 en 2010.@MM: hartelijk dank! Daryll-Ann ben ik erg benieuwd naar, vooral omdat ie wel erg hoog bij jou staat. Verder ook benieuwd naar van The Band (wel al vaak van gehoord, maar nog nooit beluisterd), King Creosote, Dayna Kurtz, Ben Folds Five en Dan Penn. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
God, zelfs in deze reeks weet Koek zuur te zijn...
![]() Sybrand: Je moet ook met Palo Santo beginnen, die is veel beter.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Wat heb je Mumford hoog Breach. Dat album ging mij toch snel vervelen itt bijvoorbeeld de eerste Vampire weekend.
Laatst gewijzigd door Conundrum; 09-10-11 om 16:13 __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Link?
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Wat een lijstjes
![]() Ik luister toch te weinig om ook een top 100 te maken denkik, al ken ik best veel albums uit de verschillende lijstjes. Misschien kijk ik vanavond even hoe ver ik kom
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leuke lijst Breach, staan een paar mooie keuzes tussen weer!
@Sybrand en Rellende: heb http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/h...ml#post2908403 aangepast, afgemaakt qua beschrijvingen en YT-linkjes ingevoegd.
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ah, hartstikke mooi
Ik ga direct beginnen.(Eerst die van Love even beluisteren, wat is Forever Changes toch een geweldige plaat.) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik ben begonnen met Bonnie 'Prince' Billy en dat is in ieder geval al meteen een schot in de roos.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Ook maar even een lijst gemaakt. Aantal regels voor mezelf aangehouden: Geen live-albums, geen verzamel-albums en maximaal 5 albums per artiest.
001. The Band - The Band 002. The Proclaimers - This Is The Story 003. Dire Straits - Dire Straits 004. The Beatles - Revolver 005. Bruce Springsteen - Tunnel Of Love 006. The Beach Boys - Pet Sounds 007. Dire Straits - Communique 008. R.E.M. - Automatic For The People 009. Bruce Springsteen - The Wild, The Innocent and the E-Street Shuffle 010. Bruce Springsteen - Born To Run 011. The Beatles - The Beatles (White Album) 012. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 013. The Band - Music From Big Pink 014. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water 015. Supertramp - Crime Of The Century 016. The Proclaimers - Sunshine On Leith 017. Elbow - The Seldom Seen Kid 018. Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town 019. Van Morrisson - Astral Weeks 020. The Clash - London Calling 021. The Verve - Urban Hymns 022. Counting Crows - August & Everything After 023. Daryll-Ann - Weeps 024. Radical Face - Ghost 025. Oasis - Definitely Maybe 026. Fleetwood Mac - Rumours 027. Coldplay - A Rush Of Blood To The Head 028. Ryan Adams - Heartbreaker 029. The Strokes - Is This It? 030. Pearl Jam - Ten 031. Billy Joel - The Stranger 032. Neil Young - Harvest 033. Crosby, Stills & Nash - Crosby, Stills & Nash 034. Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu 035. Radiohead - OK Computer 036. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon 037. Nirvana - Nevermind 038. The Pogues - Rum, Sodomy & The Lash 039. Ry Cooder - Chicken Skin Music 040. Oasis - (What's The Story) Morning Glory? 041. R.E.M. - Life's Rich Pageant 042. The Beatles - Abbey Road 043. Ocean Colour Scene - Moseley Shoals 044. Ocean Colour Scene - Marchin' Already 045. The Doors - The Doors 046. Lynyrd Skynyrd - Pronounced: Leh-Nerd Skin-Nerd 047. The Black Crowes - Shake Your Money Maker 048. Herman Brood & His Wild Romance - Shpritsz 049. Primal Scream - Screamadelica 050. The Band - Northern Lights - Southern Cross 051. The Who - Who's Next 052. Simon & Garfunkel - Bookends 053. Electric Light Orchestra - A New World Record 054. Electric Light Orchestra - Out Of The Blue 055. The Band - Stage Fright 056. Derek & The Dominos - Layla & Other Assorted Love Songs 057. Randy Newman - Sail Away 058. Randy Newman - Little Criminals 059. Randy Newman - 12 Songs 060. Bruce Springsteen - Greetings From Asbury Park, N.J. 061. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am Not 062. The Gaslight Anthem - The '59 Sound 063. The Beatles - Rubber Soul 064. Lou Reed - Transformer 065. Dave Rawlings Machine - A Friend Of A Friend 066. Pink Floyd - Wish You Were Here 067. Supertramp - Crisis? What Crisis 068. Otis Redding - The Otis Redding Dictionary Of Soul: Complete & Unbelievable 069. Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club 070. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory 071. Supertramp - Breakfast In America 072. The Fray - How To Save A Life 073. Coldplay - Parachutes 074. Mumford & Sons - Sigh No More 075. Damien Rice - 9 076. Ray LaMontagne - Gossip In The Grain 077. Counting Crows - This Desert Life 078. The Shins - Oh, Inverted World 079. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico 080. David Bowie - The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars 081. Acda & de Munnik - Acda en De Munnik 082. Counting Crows - Recovering The Satellites 083. The Presidents Of The United States Of America - The Presidents Of The United States Of America 084. Rod Stewart - Every Picture Tells A Story 085. Elbow - Cast Of Thousands 086. Kaiser Chiefs - Employment 087. Blur - Parklife 088. The Stooges - The Stooges 089. The Doors - L.A. Woman 090. R.E.M. - Document 091. Supergrass - I Should Coco 092. Daryll-Ann - Happy Traum 094. The Killers - Hot Fuss 095. Moss - Never Be Scared / Don't Be A Hero 096. De Dijk - Niemand In De Stad 097. Supertramp - Even In The Quietest Moments 098. Talking Heads - Remain In Light 099. Pulp - Different Class 100. David Gray - White Ladder __________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Heb zelf nu even geen tijd en geduld om een lijst te maken, maar toen ik er even over nadacht moest ik wel weer denken aan een aantal artiesten die me vroeger veel hebben beïnvloed. Daar kwam ook opeens Jack's Mannequin weer in mijn gedachten. Of ik het nog goed zou vinden als ik het nu voor het eerst zou horen vraag ik me af.. Dus oordeel zelf:
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mooie lijst hoor The Verve, prima nummer één ook. Geen The Last Waltz van The Band?
Leuk ook om Daryll-Ann terug te zien in een lijst en niet te vergeten Dave Rawlings.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Heeft iemand een linkje voor Paulusma - iRecord?
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Godver, Ryan Adams 4 november in Breda
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuwe album van The Field mag er ook zijn. Alsmede die van Plaid.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dadelijk eens een kijkje nemen bij Paulusma in de 013.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
'Ceremonials', het nieuwe album van Florence + the Machine is uitgelekt. Dit weekend maar even een eerste luisterbeurt geven.
Red Hot Chili Peppers in Ahoy afgelopen zondag was goed. Enthousiast, Anthony Kiedis zingt beter dan ooit en een uitstekende setlist. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Inderdaad uitgelekt, als twee keer naar geluisterd, valt nog niet mee. Het begin is ijzersterk, de eerste drie nummers zijn prachtig, maar daarna weet het me nog niet echt te pakken. Er is vrij weinig afwisseling, eerlijk gezegd, veel nummers lijken op elkaar.
Nog maar een paar keer naar luisteren deze week, dan komt het vast wel goed. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik vraag me trouwens af waarom ik niet eerder ben begonnen met luisteren naar Fool's Gold. Zonet hun nieuwe album ('Leave No Trace') opgezet, luistert bijzonder lekker weg. Binnenkort maar eens kijken of hun debuut wellicht nog beter was.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
nep-fries
|
Leuke lijstjes. Maar voor mijn top 100 moet ik eens rustig de tijd nemen (hoelang duurde het bij jullie??)
Waarschijnlijk komen Is This It, Destroy Rock & Roll, Yoshimi Battles the Pink Robots en Sail Away in mijn top 10. En hoe ga ik al die muziek met elkaar vergelijken...?!?!???? Hiervoor moet ik eerst een formule maken...
Laatst gewijzigd door Don Turba; 22-10-11 om 13:33 |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gewoon je gevoel volgen Don, echt vergelijken is lastig natuurlijk. Of je moet het Frits Spits strepensysteem gebruiken!
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik ben m'n complete lastfm-lijst langsgegaan op artiesten en steeds daarvan m'n favoriete albums opgeschreven. Ik kwam tot een shortlist van dik 100 albums. Toen een paar weggestreept en vervolgens steeds in groepjes van 10 à 15 in de goede volgorde gezet.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuwe albums van Gers en Coldplay konden me beide wel bekoren.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Was een gezellig avondje, maar Paulusma viel een beetje tegen. Vond het bandje ervoor, Marten de Paepe, veel leuker.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ik begin gewoon altijd met het noteren van alle albums die in mijn hoofd opkomen. Die zitten gevoelsmatig dan dus ook het hoogst. Daarna pak ik wel altijd nog mijn lijst van het jaar daarvoor er bij om te vergelijken, vooral om te zien of ik niet toch per ongeluk nog iets vergeten ben.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Het nieuwe Apparat album is echt een pareltje. De scherp technorandjes gaan er af en de sound gaat meer richting Radiohead. Het (wat mij betreft) mooiste nummer werd ook gebruikt in de seizoensfinale van Breaking Bad, seizoen 4. Prachting, echt kippenvel:
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Die was ik hier vergeten te tippen ja. Maar dat is echt een goed album
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Oh en die nieuwe Coldplay
Echt niet meer om aan te horen. Ik zelf vind het heel wisselend goede muziek. Maar deze cd doet me denk ik echt afhaken, de tyfus. Het is echt 100 genres gemixed lijkt wel.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Coldplay is dan ook een overrated schijtbandje.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Inderdaad, voor mij nog niet een track die ik vaker wil horen op dat album
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
nep-fries
|
Het intro van The Kooks How'd You Like That doet me steeds denken aan dat intro van Modest Mouse' The World at Large. Voor de rest is het gelukkig wel totaal verschillend, en beide zijn even goeie nummers.
Beide eerste 20 seconden The Kooks Modest Mouse |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Laten we wel even vaststellen dat The Kooks natuurlijk nog niet eens de veters mogen strikken van Modest Mouse.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dat album van Noel Gallagher is wel een genot zeg.
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
nep-fries
|
en ik ben ook helemaal fan van Noel Gallagher. Veel beter dan Beady Eye. Ook leuk interview met Noel in OOR. @de lezers van OOR: Wat vinden jullie van de kwaliteit van OOR? Ik zit er zelf aan te denken om mijn abonnement op te zeggen. De afgelopen drie covers eerst RHCP (leuk, maar voor zo'n band kan je ook elders terecht), dEUS (uiteraard goeie band, maar tien keer per jaar dat geleuter van die Barman te lezen wordt een beetje te veel) en als historisch dieptepunt een cover met Coldplay. Zes pagina's verspeelt aan een exclusief interview van 20 minuutjes waarin de journalist geen enkele kritische vraag stelt, terwijl daar toch wel alle reden voor is. Oja, en ik weet natuurlijk dat er commerciele redenen voor zijn omdat er anders helemaal geen OOR mogelijk zou zijn, maar ik heb het dus alleen over de kwaliteit. Laatst gewijzigd door Don Turba; 28-10-11 om 13:42 |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
Een paar jaar geleden kwamen ze nog met een speciaal nummer over punkjaar 1977. Een heleboel interviews, reportages en recensies over bijvoorbeeld Talking Heads (brachten toen hun debuutalbum uit) en Blondie. Als ze altijd van die kwaliteit zijn, dan had ik denk ik wel een abonnement gehad. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Laatst gewijzigd door Breach; 29-10-11 om 12:28 __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
nep-fries
|
En dan ben je mede verantwoordelijk voor het einde van de papierenpers
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ah, fijn. First Aid Kit heeft een tweede album aangekondigd
![]() __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Oeh nice. Ben wel groot First Aid Kit fan
.
|
|