Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-10-11, 08:18 Standaard   #1
Enge kat

EnGCatjuh's Voetbal Forum schermafbeelding

In mijn tweede volledige seizoen met Monterrey eindelijk een keer kampioen geworden! Eerst leek er nog een play-off trauma op de loer te liggen, want ondanks dominantie in de competitie vloog ik in de halve finale van de Apertura Playoffs eruit. Een fikse domper en ik was me stiekem al aan het oriënteren op een carrière in Brazilië of Engeland. Ik werd als beste kandidaat genoemd bij Arsenal, Spurs, Fulham en Cruzeiro, maar een concreet aanbod kreeg ik nooit.

In de winterstop haalde ik een jonge Braziliaanse linksbuiten uit de reserves van Sao Paulo, die makkelijk meekon in het eerste. Mooi, want hij telde nog als de verplichte u21 speler. Met deze Flavio in de basis verpulverde ik het puntenrecord in de league (ik haalde, ik meen 44 uit 17), maar zoals inmiddels bekend is dit geen garantie voor succes. De eerste play-off ronde werd redelijk makkelijk overleefd tegen Morelia (ondanks dat topscorer Rangel geblesseerd raakte voor de rest van het seizoen), maar de problemen begonnen in de halve finale. Thuis werd rivaal Tigres met 3-1 verslagen, maar uit werd 2-0 verloren. Ik dacht dat ik er al was uitgevlogen, maar in dit format is blijkbaar de eindstand belangrijker dan uitdoelpunten. Gelukkig!

In de finale trof ik Chivas, het altijd lastige Chivas. Echter, ondanks de gegenereerde druk wist ik me thuis slim naar een 6-2 winst te counteren. Vooral door de ingevallen jonge Braziliaan Renato, die er nog lang niet is maar er in deze wedstrijd gewoon stond. In de uitwedstrijd zette Chivas druk, maar verder dan 2-2 kwam het niet! En voor het eerst sinds 2012, 10 jaar geleden) was Monterrey weer kampioen van Mexico!

Buiten de Mexicaanse competitie kwam ik ook nog in actie in een cupje tijdens de voorbereiding met 4 Amerikaanse en 4 Mexicaanse ploegen. Die werd, zoals door het bestuur opgelegd, gewonnen. In de Copa Libertadores lootte ik een makkelijkere poule dan vorig jaar (Penarol, Caracas en Nacional uit Ecuador) en die overleefde ik dan ook als 2e. In de volgende ronde trof ik Estudiantes de la Plata, een (voormalige) topploeg uit Argentinië. Ik verwachtte mijn Waterloo, maar tot ieders verbazing won ik thuis overweldigend: 4-0. Echter, de selectie kon de druk blijkbaar niet aan en uit met er met maar liefst 6-0 verloren. Ik zat machteloos achter de PC, het was werkelijk een wanvertoning.

Rodolfo Rangel (screentje in vorige post), vorig jaar ook al topscorer, schoot zich in de boeken met meer dan 50 goals over het gehele seizoen. Verder waren er echter nauwelijks opvallende spelers te noemen. Voor komend seizoen heb ik weer wat jonge (Mexicaanse) talentjes aangetrokken. Hopelijk kan ik nog wat kampioenschappen binnen harken, maar de focus zal liggen op de Noord-Amerikaanse Champions League. Als ik die heb gewonnen kan ik met een goed gevoel vertrekken uit Mexico.

Oud 05-10-11, 11:23 big smile   #2
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Kut is dat he? Heel verhaal tikken en dan het topic dicht gooien.

Oud 05-10-11, 14:03 thumb up   #3
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Bijna 2012.
Friggles is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-10-11, 14:04 Standaard   #4
Ik ga hem niet spelen denk ik. In elk geval niet direct. Fifa 12 en Modern Warfare 3 is wel voldoende, als ik dan ook nog FM 2012 erbij doe kom ik mijn huis niet meer uit.

Maar goed, dat zeg ik elk jaar. FM 12
El Presidente is offline   Met citaat reageren
Oud 05-10-11, 14:59 thumb up   #5
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Fifa 12 heb ik tegen die tijd wel weer gezien, die wil ik alleen ff onder de knie krijgen zodat ik tegen vrienden niet afga.

FM is verder het enige spel dat ik doe, dus kom maar op met 12.

Oud 05-10-11, 15:06 Standaard   #6

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Bijna 2012.
Wanneer dan?
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 05-10-11, 15:09 sad   #7

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

Wanneer dan?
Een kleine 3 maanden en dan is het 2012..

Spoiler
vrijdag 21 oktober komt fm 2012 uit
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 05-10-11, 15:14 sunglasses   #8
Schiet van afstand

Daarnaast kunnen Fifa en FM ook tegelijkertijd.
Oud 05-10-11, 16:09 thumb down   #9
Enge kat

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Kut is dat he? Heel verhaal tikken en dan het topic dicht gooien.
Ja kutsluitpost.

Oud 05-10-11, 17:48 thumb up   #10

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

21 oktober al ja? Mooi!

Oud 05-10-11, 18:09 Standaard   #11
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Komende vrijdag de demo, maar die laat ik aan mij voorbij gaan.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-11, 19:00 Standaard   #12

Demo is nu al downloadbaar FM12.nl | FMInside » FM12 Demo uit!

Maar ik laat die ook voor wat het is.
Oud 06-10-11, 22:32 Standaard   #13
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat klinkt wel aantrekkelijk...

Oud 06-10-11, 23:07 Standaard   #14
Waarom heb je nu weer Steam nodig om een demo te spelen?
Ik ben hem nu in ieder geval aan het downloaden, ben benieuwd.
Suikerklontje is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-10-11, 23:09 Standaard   #15
Hardloper

Volledige spel gaat ook alleen gespeeld kunnen worden via Steam. Is een nieuwe anti piracy beveiliging.
Oud 06-10-11, 23:12 no smile   #16
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
Volledige spel gaat ook alleen gespeeld kunnen worden via Steam. Is een nieuwe anti piracy beveiliging.
Echt? Matig
El Cid is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-11, 23:13 no smile   #17
Ja, prima als ze dat een bij een volledig spel willen doen, maar bij mijn weten is een demo downloaden nog niet illegaal te doen, dus waarom moet dat ook via Steam?
Oud 06-10-11, 23:19 Standaard   #18
Hardloper

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
[...]

Echt? Matig
Ik heb cijfers voorbij zien komen dat als ongeveer 20 procent van de mensen die het spel normaal downloaden het nu op deze manier kopen de verkoopcijfers wereldwijd verdubbelen. Het is één keer activeren en dan daarna gewoon via de offline modus starten (zit in steam als optie). Dan werkt het gewoon net als het vroeger was.
Oud 06-10-11, 23:28 Standaard   #19
[...]

Ik heb cijfers voorbij zien komen dat als ongeveer 20 procent van de mensen die het spel normaal downloaden het nu op deze manier kopen de verkoopcijfers wereldwijd verdubbelen. Het is één keer activeren en dan daarna gewoon via de offline modus starten (zit in steam als optie). Dan werkt het gewoon net als het vroeger was.
Tsjah, ik heb er gewoon het geld niet voor om elk jaar weer de nieuwe editie van FM en Fifa te kopen + dan ook evt. de nieuwe Elder Scrolls of Battlefield. Puur een kwestie van gebrek aan financien.
Oud 07-10-11, 01:14 big smile   #20

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Dan ga ik hem dus niet spelen.

Oud 07-10-11, 08:05 Standaard   #21
Enge kat

Ik blijf sowieso nog even bij FM11 denk ik. De game die ik daar in heb is nog veels te leuk.

Oud 07-10-11, 11:00 surprise   #22
Hardloper

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA Bekijk bericht
[...]

Dan ga ik hem dus niet spelen.
Maak je geen zorgen Jasper. Ook hier gaan die crackers wel een oplossing voor vinden.

Ik heb een FM11 savegame lopen die 75 procent van de tijd tactiektests was. Die zit nu eind 2057 en ik zag net dat mijn player history bestand 300+ mb is. Goh hoe zou zo'n spel later nou trager worden.....
Oud 09-10-11, 18:55 smile   #23

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb de demo geinstalleerd. Heb het een aantal jaar niet gespeeld dus is nogal wat veranderd. Maar ziet er vooralsnog tof uit

Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<<
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 09-10-11, 22:42 Standaard   #24
Enge kat

De looks zijn zeker verbeterd. Maar dat zijn mijns inziens toch de grootste verbeteringen tov 2011.

Oud 10-10-11, 09:23 Standaard   #25
Kluf

Ik sla de demo over.

Oud 10-10-11, 10:13 Standaard   #26
Ultrajectum

PBateman's Voetbal Forum schermafbeelding

De demo ziet er goed uit, maar ik heb nog helemaal geen zin in een nieuwe FM merkte ik.

Haal m in het voorjaar wel, als ik alle topreleases van de komende maanden zat ben.

Oud 10-10-11, 23:58 sad   #27

Nee, nee, NEEEEEEEE.........
Oud 11-10-11, 00:41 Standaard   #28
Schiet van afstand

Bony Te halen voor 2,9 miljoen geloof ik.
Oud 12-10-11, 18:30 smile   #29

Zo, 12 toch maar alvast besteld.
Oud 15-10-11, 23:11 big smile   #30
Een aardige comeback van mijn gele onderzeeërs, dacht ik zo

DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-11, 21:38 Standaard   #31
Enge kat

Vorig seizoen werd Monterrey tijdens de Closura voor het eerst in 10 jaar weer kampioen van Mexico. Een groot en enigszins onverwacht succes, maar dit betekende wel dat ik dit seizoen het een en ander te bewijzen had. De voorbereiding verliep enigszins stroefjes. De cup tussen de 4 beste ploegen van Mexico en de VS werd helaas verloren in de finale en ook de Supercup tegen Atlas werd verloren. Ook de start van het seizoen was moeilijk, maar toen we eenmaal op stoom waren, waren we bijna niet te stoppen. In de competitie bleek alleen Tigres meer punten te kunnen halen (een recordaantal overigens, meer dan ik vorig seizoen in de Closura), maar in Mexico zijn het de playoffs die de beslissing brengen. Santos Laguna werd nog met gemak opzij gezet, maar Chivas was een zwaardere horde. In Guadelajara werd nipt verloren, maar in het Estadio Tecnologico werd Chivas hard met de neus op de feiten gedrukt: 4-0. In de finale wachtte Atlas, in mijn ogen de beste ploeg van Mexico, met de beste spelers en de beste jeugdopleiding. Na een 2-1 overwinning uit, werd thuis makkelijk met 2-0 gewonnen. De titel geprolongeerd!

In de Noord-Amerikaanse Champions League kwam ik terecht in een poule met Houston, Toronto FC en een ploeg uit Panama. Deze werd met gemakt overleefd, zoals verwacht mocht worden. In de kwartfinale wacht New York.

Tot mijn verbazing mocht ik meedoen aan het WK voor Clubteams. Dit omdat deze dit jaar in Mexico gespeeld werd, en ik de regerend kampioen was. Een ontzettende eer en de inkomsten kon ik eigenlijk ook wel gebruiken. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen de kampioen van Oceanië, Waitakere Utd, en die werd met duidelijke cijfers weer naar huis gestuurd. Bij rust stond het al 9-0 en de score werd in de 2e 45 minuten nog uitgebouwd naar 13-0. In de volgende ronde wachtte Shizuoka een vergelijkbaar lot, alleen waren de spitsen minder op schot.

In de halve finale lootte ik Everton, verrassend genoeg de regerend kampioen van Europa. Wonder boven wonder overleefde we de storm (we hadden zelf maar 1 schot in de hele wedstrijd) en wonnen we na penalty's. Finale!

Het scenario was vergelijkbaar met de wedstrijd tegen Everton, maar Boca Juniors - een ware grootmacht in het clubvoetbal, het halve Argentijnse team (wereldkampioen!) speelt daar - wist wel te scoren. Tweemaal zelfs, en de winst kon ze niet meer ontgaan. Máár, met de titel '2e van de wereld' kan ik ook prima leven.

Hieronder een overzicht van de transfers in het afgelopen jaar. Niet heel veel bijzonders, maar wat het meest opvalt is de enige wintertransfer: 5,25M voor Gabriel Cortès. Eigenlijk een speler die op dit moment niet nodig is, maar ik had het geld en hij is momenteel het grootste talent van Mexico. Hij is de (toekomstige) opvolger van Rangel, dit seizoen al minstens 30 doelpunten gemaakt, maar zal dit seizoen ook al veelvuldig in de basis starten.

Oud 17-10-11, 10:43 Standaard   #32
Enge kat

Iemand trouwens nog interesse in ongeveer alle leagues die er zijn? Ze zijn trouwens forwards compatible, alleen weet ik niet of promoties/degradaties dan kloppen...

Spoiler

Oud 18-10-11, 23:33 Standaard   #33
nep-fries

Kan echt niet wachten op Football Manager. Wil weer met Heerenveen beginnen en opnieuw in real life bestaande talentjes scouten. Volgende week dinsdag heb ik mijn laatste tentamen, kan ik daarna eventjes mooi wat uren opofferen aan FM12.
Don Turba is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-11, 09:54 Standaard   #34
Kluf

Speelt iemand 'm al? Of wanneer kwam 'ie uit?

Ik heb vooralsnog nog steeds last van een FM dip. Misschien dat de nieuwe versie me kan redden.

Oud 19-10-11, 09:55 Standaard   #35

Speelt iemand 'm al? Of wanneer kwam 'ie uit?

Ik heb vooralsnog nog steeds last van een FM dip. Misschien dat de nieuwe versie me kan redden.
Vrijdag. Hopelijk komt 'ie dan of zaterdagochtend ook binnen.
Oud 19-10-11, 10:19 big smile   #36
Kluf

Dit weekend is ADE man. Dan ben ik in geen staat om te spelen. Kan dus wel even wachten.

Oud 19-10-11, 10:25 Standaard   #37
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
[...]

Vrijdag. Hopelijk komt 'ie dan of zaterdagochtend ook binnen.
Als je via Steam gekocht hebt, de pre-load is nu beschikbaar zie ik

Oud 19-10-11, 10:48 Standaard   #38
Ik zit ook in een FM dip, nog niet echt behoefte aan.
El Presidente is offline   Met citaat reageren
Oud 19-10-11, 14:48 thumb up   #39
Schiet van afstand

Heb hem ook maar even besteld. 30 euro is goed te doen.
Oud 19-10-11, 14:54 Standaard   #40
Kluf

Waar is 'ie 30? Da's een goede prijs.

Oud 19-10-11, 15:41 Standaard   #41

Waar is 'ie 30? Da's een goede prijs.
Ik hier in ieder geval Welkom bij BPGames, jouw Best Price webshop voor al je games en accessoires! - Football Manager 2012 (DVD-Rom)
Oud 19-10-11, 15:50 Standaard   #42
Schiet van afstand

Daar ja.
Oud 19-10-11, 18:20 thumb up   #43
Schiet van afstand

Is al verzonden ook, dus morgen binnen.
Oud 19-10-11, 19:24 sunglasses   #44
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Niet meer op voorraad, dat krijg je met die WZV reclame.

Oud 20-10-11, 00:48 Standaard   #45
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

There’s also loads of changes to contracts. One of the changes being for contract negotiations, if you’re in the midst of a negotiation and the agent keeps coming back asking for £6,000 a week and you can “only” afford to pay them £4,000, you can lock that £4,000 so the agent will know you’re not going to budge from that and might come back asking for different contract clauses to make up the difference.
Zo, dat is wel een verbetering. Erger me daar altijd dood aan. IK KAN NIET HOGER KUT!

Oud 20-10-11, 01:28 Standaard   #46
Juk

Juk's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
[...]
IK KAN NIET HOGER KUT!
Inderdaad, frustraties altijd met dat contract gehandel.

Oud 20-10-11, 08:04 thumb up   #47
Hardloper

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
[...]

Zo, dat is wel een verbetering. Erger me daar altijd dood aan. IK KAN NIET HOGER KUT!
Heel frustrerend inderdaad. Prima verbeteringen zo op het oog. Je moet geen wereldschokkende aanpassingen verwachten ook.
Oud 20-10-11, 08:09 Standaard   #48
Enge kat

[...]

Heel frustrerend inderdaad. Prima verbeteringen zo op het oog. Je moet geen wereldschokkende aanpassingen verwachten ook.
Gelukkig maar, want de wereldschokkende verbeteringen in FM hebben altijd nog een jaar of 2-3 verbetertijd nodig...

Oud 20-10-11, 14:17 Standaard   #49

Lees net dat iemand FM binnen heeft (ik ook, vermoed ik) en hem nog niet mag installeren omdat hij nog niet uit is .
Oud 20-10-11, 14:26 Standaard   #50
Schiet van afstand

Je mag hem wel installeren, maar je kan het pas vanaf middennacht spelen. Via Steam wordt het spel dan vrijgegeven. Denk dat het 1 uur zal zijn.
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site