|
|
#1 |
|
Zonder OP, want die is er niet of die kan ik niet vinden
.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
TT
.Donnie Darko is, na Pulp Fiction en Jacob's Ladder, mijn favo film. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Als je Donnie Darko vet vindt, dan ga je Jabob's Ladder ook tof vinden.
Net zo'n grote mindfuck en een nog bizarder einde. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jacob's Ladder (1990) - IMDb
Een must-see als je van mindfuck-films houdt. Overigens is de omschrijving op IMDb echt ruk, slaat nergens op want het beschrijft slechts een paar minuten in de hele film. Laatst gewijzigd door Dagglala; 04-10-11 om 12:29 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik heb gister The Fountain gezien. Echt zo'n Aronofsky kunststukje. Alleen was deze wel moeilijk te begrijpen na 1x zien.
__________________ Thats all folks! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hij staat in de download, maar eigenlijk zou jij dan (mits nog niet gezien) wel Memento moeten kijken, ook zo'n soort film. De sfeer is wel iets minder, maar het hele concept is geweldig.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
En om nog wat extra posts te generen omdat anders het forum doodbloedt:
in minder mate zijn dit ook wel films met een soort van mindfuck: Vanilla Sky, Shutter Island, The Prestige en Eternal Sunshine of the Spotless Mind. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Memento is gaaf ja. Sterke film. Ik vind de sfeerzetting wel heel eigen. Ik heb zo'n 140 films erna gezien en weet nog wel heel specifiek waar alles zich afspeelde.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ohja en The Usual Suspects (
) en The Departed ( |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik heb dit jaar 161 films gezien. Ik keek nooit veel films en heb besloten dit jaar een inhaalslag te maken.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Spoiler
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 | |
Donnie heb ik al heel lang klaar staan, maar ik kies toch vaak weer iets anders. Het is niet helemaal mijn favo genre (ik hou van drama), toch wil ik hem graag eens zien. Nu door jullie ga ik hem vast snel zien.
||
|
|
|
|
|
#16 | |
).
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Aronofsky is echt een held. In Pi, zijn allereerste zie je al zijn specifieke stijl. __________________ Thats all folks! |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik heb trouwens nu ook net The Fountain in de download gezet, dus die zal ik binnenkort ook eens gaan kijken.
En met deze post sluit ik trouwens voorlopig mijn postdiarree, want ik heb weer college .
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kun je hem in een rijtje films plaatsen waar hij tussen hoort? Kan ik mijn lijst wel nagaan of ik daar wat van heb gezien.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik vond er he-le-maal geen ruk aan, ook al vind ik de rest van zijn films erg goed. En dan met name Pi en Requiem.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
161 films kijken en dan Donnie Darko nog niet gezien hebben. Foei, Vaduzje.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Requiem heb ik in m'n top 15 staan. Pi heb ik me door moeten slaan. Hij is gewoon echt goed, maar ik werd er wat akelig van.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Zo zullen er meer hiaten zijn. Mag ik je de lijst sturen om dan te hopen dat je nog wat noodzakelijke aanvulling voor me ziet?
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ga ik op termijn dus ook een keer doen. Ik vind het interessant om er over te lezen, bij Moviemeter bijvoorbeeld.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Maar ik zal die films, op Oldboy na, wel skippen dan. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
dat is dus de mooiste film die ik ooit heb mogen aanschouwen! En ik zag ook Eternal Sunshine of the Spotless Mind staan Als El Laberinto Del Fauno nu nog genoemd gaat worden is dit een retegoed begin van het topic En ja, het is inderdaad zeer interessant om over The Fountain te lezen ja Spoiler
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
The Fall (2006) - IMDb is trouwens ook een erg mooie film!
|
|
|
|
|
|
#30 | |
Ik zal je de lijst even PMen Dagg. Ik heb wel weer nieuwe aanvulling nodig, dus hou hier ook mijn ogen open.
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Omdat deze film extra aandacht verdient, een repost uit het vorige topic:
The Tree of Life is een fenomenale film. De film speelt zich af op een grootse, kosmische schaal (je ziet het ontstaan van het leven en de evolutie daarvan binnen pak 'm beet twintig minuutjes). Maar het hart van dit verhaal is een prachtig drama over kinderen die opgroeien onder een strenge vader gespeeld door Pitt (een van zijn beste rollen). Het is allemaal vrij impressionistisch en ik las dan ook dat er bij heel veel screenings toch een paar mensen zaten die het na twintig minuten wel genoeg vonden en weg liepen. Op een gegeven moment, in het eerste gedeelte dan, kun je het gevoel hebben dat je meer naar een natuurprogramma van de BBC aan het kijken bent dan naar een echte film. Maar laat dat je niet afschrikken. Dit is een film die gezien moet hebben ongeacht of je het daadwerkelijk een goede film vindt of niet. Als ik jullie ooit ertoe kan bewegen om een film te zien, laat het dan deze zijn, beste WZV'ers. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Heb jij Jacob's Ladder gezien? Vast wel toch? Jij bent meestal wel van de cult-films toch?
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik heb hem nav je vorige post gedownload, buddyb. Maar door een verhuizing nog niet aan toe gekomen.
Gaat deze week hopelijk gebeuren. Het wordt iig de eerste film die ik (we) gaan kijken. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Van de laatste 10 films die ik gezien heb vond ik Frost/Nixon, Festen en Io sono l'amore de uitschieters.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Transformers 3 gedownload, gewoon om Brein te fucken.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
#37 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
andere tip: Mulholland Drive |
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
Mulholland Drive is epic
![]() Ik heb Jacob's Ladder inderdaad ook gezien, slechts eenmaal en erg lang terug. Ik weet dat ik 'm echt top vond maar ook ik kan mij het einde niet meer herinneren dus die ga ik binnenkort ook maar weer bekijken. Gisteren heb ik eindelijk tijd gevonden om een film te bekijken. Het werd Fast Five, best tof! Ik realiseerde me wel dat ik deeltje vier nog niet had gezien. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik ben zeker van de films waarbij je goed moet nadenken maar Donnie Darko was me iets té
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Zelfs als je sommige dingen niet helemaal snapt is Donnie Darko wat mij betreft een erg goede film. De eerste keer dat ik hem zag was ik nog een erg jong Jukje dus toen kreeg ik niet alles helemaal mee, maar later heb ik hem nog een keer gezien en toen viel alles wel op zijn plaats. Tenminste, op mijn manier snap ik de film. Vrienden van mij hebben, ook bij bijvoorbeeld The Fountain of Memento, andere ideeën over het een en ander
Spoiler
__________________ The only thing I fear is my MoM |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Inception is ook zo'n breinbreker. Die keek ik met mijn ouders. Na een tijdje was ik nog de enige die geïnteresseerd keek.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Topper.
En Vaduz, voor vergelijkings materiaal bij Donnie Darko moet je gewoon de shitlijst van films die ik in het begin van dit (geweldige ) topic gepost bekijken. De meeste hebben wel iets weg van Donnie Darko.Ohja, en Smeich, ik twijfelde inderdaad om Pan's Labyrinth (El Laberinto Del Fauno, maakt niet uit) nog te noemen, maar ik probeerde toch meer in de nichè van films te blijven met een soort mindfuck en die ontbreekt natuurlijk wel in Pan's Labyrinth. Voor de rest is natuurlijk wel een geweldige film, met een hele mooie sfeersetting. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
#48 | |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Alleen omdat droom in droom plaats vindt? Wordt ook gewoon aangegeven wanneer ze over gaan.
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Spoiler
||