![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() En de volgende "bodem" (260) is doorbroken. Ben benieuwd waar we nu gaan eindigen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
De 200 punten moet wel haalbaar zijn
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
en dan met zijn allen massaal investeren
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Denk het ook. In principe isde basi van deze crisis veel "serieuzer" dan 2 jaar geleden.
Op de Aex nu in 20 min een vol procent van het verlies er af. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Het lijkt er op dat de Aex alsnog boven de 260 gaat sluiten.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Waarom volg je dit zo op de voet Daggla? Bezit je zelf een fiks aandelenpakket
?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Dus dat maakt het extra leuk om het te volgen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ayaan is zwanger van Niall Ferguson (econoom van Harvard).
Ze zijn zaterdag getrouwd. Dat meldde hij even tussen neus en lippen door in een interview met Rick Nieman. .
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Damn, die gast zegt even waar het op staat zeg.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Het leek vooral op wishful thinking van zijn kant. Overigens wel een interessant kijkje in het hoofd van een dergelijk iemand, rden te meer om indien mogelijk hard in te grijpen in de financiéle sector.
Laatst gewijzigd door Plato; 27-09-11 om 11:04 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Meh wel realistisch. Hunnie boeit het niet of de boel falliet gaat, zij hebben hun geld al lang ergens anders zitten.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Dat bedoel ik juist, een uiterst a-sociale opstelling.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Daarom plaatste ik hem ook. Keihard ingrijpen op de financiële markt zie ik eigenlijk niet gebeuren, daar heeft het veel te veel macht voor vrees ik.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Wat verstaan jullie onder keihard ingrijpen?
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nationalisatie van alle productiemiddelen
.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Terug naar betalen in natura.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Die kerel is hoogstwaarschijnlijk één van de YesMen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
En dat is een boyband of zo?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Het is een acteur
![]() Te laat
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik hoorde al zoiets op het nieuws. Heb je een link?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Betere cijfers dan verwacht in Duitsland en de VS.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Flink verlies, Griekenland haalt de doelstellingen niet. Hoe verrassend als je alle beelden van stakingen etc ziet....
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hetgeen je de gewone Grieken desondanks niet kwalijk kunt nemen, maar het toont wel aan dat het huidige beleid niet gaat werken.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat weet ik niet, met stakingen gaan ze het land er ook niet bovenop brengen uiteraard. Het is wachten tot ze uit de Euro gaan, dan kunnen ze pas weer vooruit.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dat klopt, maar het is volkomen begrijpelijk dat ze niet alles zomaar slikken.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Las ergens dat ze geen schoolboeken hebben vanwege bezuinigingen. Als je onderwijs ook kapot bezuinigd zorg je gewoon dat ze in de toekomst ook geen kans hebben. Slecht beleid dit.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Overigens weet ik niet hoe die bezuinigingen zijn in het onderwijs maar de universiteit is gratis daar, je kan er zelfs gratis eten krijgen. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Gisteren 1.5% omlaag, vandaag 2.5%. Dexia staat op klappen en zal ovregenomen worden door de Franse en Belse overheid.
En Griekenland zegt dat ze voor deze maand genoeg geld hebben
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
En wie of wat zegt jou dat dat niet zo is?
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
En gaan bezuinigen op onderwijs is het domste wat je kan doen. Dan verneuk je echt elke kans op een betere toekomst. Als ze nu opeens veel geld gaan vragen voor onderwijs heb je helemaal een probleem. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Niks maar dat klinkt zo raar ''maar we hebben wel geld voor deze maand!!!''
|
|
|
|
|
|
#35 | |
In IJsland en Ierland doen ze het ook niet, daar gaat het nu volgens mij relatief goed mee. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
Verder krijgen die mensen in Griekenland klap op klap te slikken, logisch dat ze dat niet pikken. Net alsof jij in zo'n situatie waarin je ongeveer je hele bestaanszekerheid weg ziet vallen alleen maar aan het zogeheten landsbelang, waarvan je je ook nog af kunt vragen of dat wel het landsbelang is, zou denken. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
En wat ik zou doen weet ik niet, ik heb nooit in die situatie gezeten. Ik lees nu overigens toevallig Tinbergen over de crisis in 1939
Laatst gewijzigd door De KnikkerKoning; 04-10-11 om 14:08 __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik weet niet of het averechts werkt, economie is ten dele politiek en als je maar genoeg druk uitoefent dan kan dat wel degelijk effect hebben.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Wat bedoel je daarmee? Griekenland krijgt nou niet echt meer sympathie van de landen die ze moeten helpen zo.
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Je zag het nu ook bij de doelen die Griekenland niet haalde, begrotingstekort is hoger dan zou mogen en de krimp groter omdat ze bij het plan ervan uit gingen dat er geen tegenstand was (hoezo doe je dat uberhaupt in een plan, wat een onzin!?!?!) Laatst gewijzigd door De KnikkerKoning; 04-10-11 om 14:13 __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik hoorde gisteren een econoom op radio 1 of BNR (1 van twee) vertellen over hoe de situatie in Griekenland heeft kunnen ontstaan.
Toen ze bij de EU kwamen konden ze ineens heel veel geld goedkoop lenen, daarmee is de overheid exponentieel uitgebreid, zonder dat er extra inkomsten tegenover stonden. Toen de crisis ontstond werd het geld ineens duurder en bleek het allemaal vies tegen te vallen in Griekenland. Wanneer men flink snijdt in het ambtelijk apparaat en men beter hun belastingen gaan innen (en strenger) zou er al heel snel zicht op beter moeten zijn. Alleen is werken bij de overheid daar (blijkbaar) het allerhoogste wat je kunt bereiken en willen veel mensen die zekerheid niet kwijt. (ook wel logisch weer) __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sympathie niet, maar het kan wel bijdragen aan een realistischere en voor de Grieken betere oplossing. Het laat in ieder geval zien dat niet alles geslikt wordt.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
Maar bezuinigen of schulden kwijtschelden zonder heel de economie op z'n kop te gooien heeft geen zin, dan zit je over 5 jaar weer in de problemen. __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Maar als volgend jaar de verkiezingen komen in een paar landen en de pro-Europa partijen verliezen omdat ze geld aan Griekenland geven terwijl ze niks doen dan kunnen ze zich hard in de vingers snijden... Alhoewel ik niet denk dat Griekenland het zo lang uithoudt.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Maar je kunt wel de termijn waarop je hervormt aanpassen. Rücksichtlos bezuinigen en een sterk olopende werkloosheid heeft in dezen zelden tot succes geleid...
|
|
|
|
|
|
#48 | |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Niks is zo onvoorspelbaar als de economie, dat klopt. Maar je snapt ook wel dat als je veel nationale stakingen hebt je dan economische achteruitgang krijgt. Toeristen die niet weten of ze terug kunnen vliegen zullen misschien niet komen, investeringen komen er niet, electriciteitsproblemen in steden etc etc.
|
|
|
|
|
|
#50 | |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Beurstopic 2#: Elke dag een "zwarte" dag.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|