Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 08-08-11, 05:54 Standaard   #1
Account not Activated

Ben wel benieuwd wat er dadelijk gaat gebeuren als dadelijk de beurzen opengaan, als er weer een dik verlies komt dan zijn denk ik echt de rapen gaar.
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 08-08-11, 09:20 Standaard   #2
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

-1,6% openen nu nog -0,6% op de teller.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 09:27 Standaard   #3
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

De spreekwoordelijke rapen dan he.

Oud 08-08-11, 09:34 Standaard   #4
Account not Activated

Meeste analyses die komen uit op -2, -3%, hoop het niet, er moet nu echt een ommekeer komen anders kan er wel eens echt een recessie komen in zowel de EU als USA
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 09:44 Standaard   #5

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is wachten op Amerika. Gaat het vanmiddag daar mis sluiten we ook verkeerd af.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 09:48 Standaard   #6

Azië dus flinke verliezen.
Oud 08-08-11, 09:49 Standaard   #7
Econoom

Klein plusje nu. Maar goed het is zal nu rustig kabbelen tot 15.30.
Oud 08-08-11, 12:42 Standaard   #8

AEX nu -2,65%
Oud 08-08-11, 12:46 Standaard   #9
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Stand.nl | Stand.nl

Ik heb nee gezegd

Oud 08-08-11, 12:47 Standaard   #10
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Als straks de beurzen in de VS open gaan, gaat het los, denk ik. Is ook wel nodig, dat laffe ingrijpen de hele tijd Er moet nu gewoon veel geld in de EU gepompt worden, verliezen nemen en meer beslissingen door Europa laten nemen. Het is nu eenmaal nodig om straks niet overlopen te worden door de BRIC-landen. Nu zie ik al die landen nog wel een terugval krijgen vanwege uiteenlopende redenen (geen democratie, overbevolking etc.), maar dan kan je als Europa toch beter goed voorbereid zijn.
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 13:06 Standaard   #11

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

En hoe precies moet er veel geld in de EU gepompt worden?

Oud 08-08-11, 13:08 Standaard   #12
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Boris, vind jij het terecht of onterecht dat de AAA-status van Amerika verlaagd is door S&P's?
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 13:22 arrow   #13
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Boris, vind jij het terecht of onterecht dat de AAA-status van Amerika verlaagd is door S&P's?
Bij een ander land was het al lang afgewaardeerd. Een groot Europees en een groot Aziatisch ratingbureau zou goed zijn. Een Chinees ratingbureau had de VS al veel eerder verlaagd.

Oud 08-08-11, 13:24 arrow   #14
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door El Cid Bekijk bericht
Als straks de beurzen in de VS open gaan, gaat het los, denk ik. Is ook wel nodig, dat laffe ingrijpen de hele tijd Er moet nu gewoon veel geld in de EU gepompt worden, verliezen nemen en meer beslissingen door Europa laten nemen. Het is nu eenmaal nodig om straks niet overlopen te worden door de BRIC-landen. Nu zie ik al die landen nog wel een terugval krijgen vanwege uiteenlopende redenen (geen democratie, overbevolking etc.), maar dan kan je als Europa toch beter goed voorbereid zijn.
Hoe kan je geld erin pompen en je verliezen nemen? Dan maak je juist alleen maar meer verliezen.

Of we moeten ermee stoppen (of verkleinen) of we moeten de EU de economie laten regelen. Aangezien de Europese economie te verschillend is én de lidstaten soeverein willen blijven (en terecht) ga ik voor optie 1.

Oud 08-08-11, 13:29 Standaard   #15
Econoom

Ja het is wel terecht. Politiek bestuurbaar is Amerika 0,0. Er moet bezuinigd worden, dat is duidelijk. Maar het mag niet zo zijn dat de belastingen niet omhoog mogen gaan. Daar moet een goed evenwicht in gezocht worden.

De vraag is wel hoeveel waarde willen we hechten aan die ratingbureau's . Kennelijk toch nog een hoop en imo mag dat wel een stukje minder.
Oud 08-08-11, 14:10 Standaard   #16
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk Bekijk bericht
En hoe precies moet er veel geld in de EU gepompt worden?
Noodfonds vergroten en daarmee de onrust proberen te verkleinen. Kijk, als er nu een land echt in de problemen komt dan is het onvermijdelijk dat de beurzen in Europa overal dalen. De rente voor staatsobligaties van Spanje en Italië schieten dan weer omhoog, komen boven de 6 of 7% en dan moet dat land gered worden. Redden op dit moment is de enige manier om het tegen te gaan. En dan moet het niet met die kleine bedragen en politici moeten niet zeggen dat we het geld netjes terugkrijgen. Daarmee help je die landen nl. absoluut niet. Maar goed, ik snap dat het politiek heel gevoelig ligt en dat is juist wat het probleem is van de afgelopen jaren. De politici willen herkozen worden en laten hun oren teveel hangen naar het populisme.
Oud 08-08-11, 14:12 Standaard   #17
Anima a Lodeiro.

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Hoe kan je geld erin pompen en je verliezen nemen? Dan maak je juist alleen maar meer verliezen.

Of we moeten ermee stoppen (of verkleinen) of we moeten de EU de economie laten regelen. Aangezien de Europese economie te verschillend is én de lidstaten soeverein willen blijven (en terecht) ga ik voor optie 1.
Ja, dat bedoel ik ook. Politici moeten stoppen met aan te geven dat het geld netjes terugkomt. Dat komt het niet. Maar hoe zie je dat stoppen voor je? Gewoon de stekker uit de EU/euro en terug naar de gulden? Daarmee verliest Europa (als continent) zoveel macht en geld.
Oud 08-08-11, 14:18 Standaard   #18
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoeveel eigenbelang hebben die ratingbureau's eigenlijk met hun resultaten? Hebben overheden invloed op hen of zijn ze totaal onafhankelijk?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 14:37 rainbow   #19
Mênnus Brabander

[...]

Noodfonds vergroten en daarmee de onrust proberen te verkleinen. Kijk, als er nu een land echt in de problemen komt dan is het onvermijdelijk dat de beurzen in Europa overal dalen. De rente voor staatsobligaties van Spanje en Italië schieten dan weer omhoog, komen boven de 6 of 7% en dan moet dat land gered worden. Redden op dit moment is de enige manier om het tegen te gaan. En dan moet het niet met die kleine bedragen en politici moeten niet zeggen dat we het geld netjes terugkrijgen. Daarmee help je die landen nl. absoluut niet. Maar goed, ik snap dat het politiek heel gevoelig ligt en dat is juist wat het probleem is van de afgelopen jaren. De politici willen herkozen worden en laten hun oren teveel hangen naar het populisme.
Het moet niet groter, daar los je niks mee op. In mijn ogen moeten we het laten knappen in een noord en zuid Euro (of iets in die zin, maar dan heb je alsnog problemen omdat Spanje niet hetzelfde is als Griekenland en waar moet Frankrijk bij?) Het vergroten heeft totaal geen zin, dat hebben we al gezien. Spanje is na Italie de volgende, die twee landen bij elkaar zijn te groot om te redden en áls je het doet is Frankrijk de volgende.

Sowieso zou je Griekenland uit de euro moeten zetten, met een dure euro kunnen ze totaal niks. Zelfde geldt eigenlijk voor Portugal, die is ook totaal niet productief.

Het beste zou zijn als de euro flink zakt ten opzichte van China/Japan maar dat kan politiek gezien niet in China.

Oud 08-08-11, 14:38 arrow   #20
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Hoeveel eigenbelang hebben die ratingbureau's eigenlijk met hun resultaten? Hebben overheden invloed op hen of zijn ze totaal onafhankelijk?
Volgens mij zijn ze officieel onafhankelijk maar er zal vast druk op ze worden gezet. Standards & Poors boekte pas geleden nog een recordwinst maar dat wil niet alles zeggen.

Oud 08-08-11, 14:53 Standaard   #21

De ratingsbureaus hadden in de jaren van voor de crisis in 2009 ook recordwinsten. Dezelfde crisis waar veel (bijna) omgevallen banken en hypotheken een AAA status of AA status hadden net voor het in elkaar stortte.
Oud 08-08-11, 15:00 Standaard   #22
Anima a Lodeiro.

[...]

Het moet niet groter, daar los je niks mee op. In mijn ogen moeten we het laten knappen in een noord en zuid Euro (of iets in die zin, maar dan heb je alsnog problemen omdat Spanje niet hetzelfde is als Griekenland en waar moet Frankrijk bij?) Het vergroten heeft totaal geen zin, dat hebben we al gezien. Spanje is na Italie de volgende, die twee landen bij elkaar zijn te groot om te redden en áls je het doet is Frankrijk de volgende.

Sowieso zou je Griekenland uit de euro moeten zetten, met een dure euro kunnen ze totaal niks. Zelfde geldt eigenlijk voor Portugal, die is ook totaal niet productief.

Het beste zou zijn als de euro flink zakt ten opzichte van China/Japan maar dat kan politiek gezien niet in China.
Opdelen in Noord en Zuid is misschien voor 'Noord' het beste, maar voor de zuidelijke landen is dat echt fataal. Dat kan je die landen niet aandoen. Dat gaat grotere verschillen opleveren, politieke wrevel ontstaat en uiteindelijk heeft de EU gedaan juist datgene waartegen zij is opgericht. Het vergroten van het noodfonds is een manier om de onrust op de beurzen te verkleinen. Door de onrust te verkleinen, zal de rente op staatsobligaties dalen en kunnen de landen met problemen gemakkelijker bezuinigen.
Oud 08-08-11, 15:06 rainbow   #23
Mênnus Brabander

[...]

Opdelen in Noord en Zuid is misschien voor 'Noord' het beste, maar voor de zuidelijke landen is dat echt fataal. Dat kan je die landen niet aandoen. Dat gaat grotere verschillen opleveren, politieke wrevel ontstaat en uiteindelijk heeft de EU gedaan juist datgene waartegen zij is opgericht. Het vergroten van het noodfonds is een manier om de onrust op de beurzen te verkleinen. Door de onrust te verkleinen, zal de rente op staatsobligaties dalen en kunnen de landen met problemen gemakkelijker bezuinigen.
Nu is het juist fataal voor die landen. Ze zitten opgezadeld met een dure munt waardoor ze totaaaaaaaaaaaaal niet competitief zijn. In elke crisis in het verleden zoals nu in Griekenland is hebben ze de munt gedevalueerd en daarmee hun concurrentiepositie verbeterd. Dat kan nu niet.

En nu zijn er ook al grote verschillen en politieke ruzies. De EU is niet bepaald populair daar.

En wil jij Spanje en Italie gaan redden? Van welk geld?

Oud 08-08-11, 15:08 arrow   #24
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Superheld Bekijk bericht
De ratingsbureaus hadden in de jaren van voor de crisis in 2009 ook recordwinsten. Dezelfde crisis waar veel (bijna) omgevallen banken en hypotheken een AAA status of AA status hadden net voor het in elkaar stortte.
Wat er gisteren gezegd werd bij Nova ofzo is dat het voor bedrijven vele malen moeilijker is om inzicht te krijgen in de cijfers, dat is zo verschrikkelijk complex. Bij landen is dat vele malen makkelijker omdat je gewoon cijfers hebt van CBS etc.

En de Rabobank heeft ook een AAA status maar als morgen iedereen z'n geld er wegtrekt gaan ze ook failliet.

Oud 08-08-11, 15:15 Standaard   #25

[...]

Wat er gisteren gezegd werd bij Nova ofzo is dat het voor bedrijven vele malen moeilijker is om inzicht te krijgen in de cijfers, dat is zo verschrikkelijk complex. Bij landen is dat vele malen makkelijker omdat je gewoon cijfers hebt van CBS etc.

En de Rabobank heeft ook een AAA status maar als morgen iedereen z'n geld er wegtrekt gaan ze ook failliet.
Ja. En daarom moeten mensen er niet zoveel waarde aan hechten.
Oud 08-08-11, 15:21 rainbow   #26
Mênnus Brabander

[...]

Ja. En daarom moeten mensen er niet zoveel waarde aan hechten.
Bij landen wel meer dan bij bedrijven. En we moeten er wel waarde aan hechten want het heeft veel invloed. Of dat terecht is weet ik niet

Oud 08-08-11, 17:10 arrow   #27
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi herstel nu het laatste half uur. Bijna een procent er bij in 20 minuten. Van 4.52% naar 3.56% nu.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 17:12 Standaard   #28

Gesloten op -3,65%

Hmm. Schijnbaar nog open tot 17.30.

Laatst gewijzigd door Superheld; 08-08-11 om 17:17
Oud 08-08-11, 17:15 Standaard   #29

Obama gaat schijnbaar vandaag nog spreken.
Oud 08-08-11, 17:16 arrow   #30
I'm Ron fucking Swanson

Gesloten op -3,65%
Tot 17.30 is ie open.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 08-08-11, 17:18 Standaard   #31

Ja. Werd net op de radio geroepen dacht ik. Maar las het net al.
Oud 08-08-11, 17:19 Standaard   #32
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Obama gaat schijnbaar vandaag nog spreken.
Gaat ie weer met de vinger naar Europa wijzen en zeggen dat het wel goedkomt in Amerika?
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 17:31 Standaard   #33

Nu echt gesloten:

284,830 -3,89%
Oud 08-08-11, 17:31 arrow   #34
I'm Ron fucking Swanson

Slot: -3,89%

Oud 08-08-11, 17:36 big smile   #35
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
[...]
Gaat ie weer met de vinger naar Europa wijzen en zeggen dat het wel goedkomt in Amerika?
Daar is die politicus voor.

Oud 08-08-11, 17:36 question   #36
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Slot: -3,89%
Hoe is het in Servie eigenlijk? Gaat het daar allemaal een beetje langs ze heen deze crisis?

Oud 08-08-11, 17:37 Standaard   #37

Oei. -4.38 is de echte slotstand.
Oud 08-08-11, 17:37 arrow   #38
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Hoe is het in Servie eigenlijk? Gaat het daar allemaal een beetje langs ze heen deze crisis?
Ja. De vorige crisis viel het ook onwijs mee..

Oud 08-08-11, 17:38 arrow   #39
I'm Ron fucking Swanson

?
Dit staat onwijs groot op de NOS site:
Slotstand AEX: 284,83 punten, verlies 3,89 procent

Oud 08-08-11, 17:38 Standaard   #40

[...]
?
Dit staat onwijs groot op de NOS site:
Slotstand AEX: 284,83 punten, verlies 3,89 procent
Tikt nog 5 minuten door. RTL Z kwam hiermee.
Oud 08-08-11, 17:39 Standaard   #41
AFCADO

Valange's Voetbal Forum schermafbeelding

Handel sluit 17.30, daarna nog 5 minuten slot-veiling
Valange is offline   Met citaat reageren
Oud 08-08-11, 17:39 arrow   #42
Mênnus Brabander

[...]
Ja. De vorige crisis viel het ook onwijs mee..
Was te verwachten. Servie zit ook niet in grondstoffen of wel?

Oud 08-08-11, 17:40 arrow   #43
I'm Ron fucking Swanson

En nu idd aangepast.
Slotstand AEX: 283,36 punten, verlies 4,38 procent
De tering, das nog een flinke klap.. Half procent.

Oud 08-08-11, 17:41 arrow   #44
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Was te verwachten. Servie zit ook niet in grondstoffen of wel?
Valt inderdaad mee.

Oud 08-08-11, 17:42 Standaard   #45

19.00 Obama
Oud 08-08-11, 17:42 arrow   #46
I'm Ron fucking Swanson

Dow Jones doet het nog best okay, -2.44%

Oud 08-08-11, 17:44 sad   #47
Mênnus Brabander

Fannie & Mae ook afgewaardeerd.

Random vraag, wanneer klapt de Nederlandse huizenmarkt?

Oud 08-08-11, 17:44 arrow   #48
I'm Ron fucking Swanson

19.00 Obama
Zal ook wel een plusje opleveren... Zo gevoelig is alles nu wel.
Tenzij het echt negatief nieuws is.

Oud 08-08-11, 17:46 arrow   #49
I'm Ron fucking Swanson

Fannie & Mae ook afgewaardeerd.

Random vraag, wanneer klapt de Nederlandse huizenmarkt?
Binnen een paar jaar, denk ik. Ben erg benieuwd wat dat dan weer voor golf teweeg brengt. Zal wel een flinke impact maken.

Oud 08-08-11, 19:29 Standaard   #50
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Beurzen Beleggers allemaal speculeren op dalen van de beurs zelf super rijk worden en de gewonen mensen met de problemen laten. Vuile ratten zijn het.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site