Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 01-07-11, 15:56 Standaard   #1
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

It giet oan.

Oud 01-07-11, 16:07 Standaard   #2

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door generaal Bekijk bericht
[...]
Werkelijk? M'n zusje haalde hogere cijfers in havo 5 dan in mavo 4. En inmiddels is ze tweedejaars film- theater- en televisiewetenschappen. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen met een gemiddeld verstand uiteindelijk de universiteit kan halen. Makkelijk zal het niet worden, en briljante resultaten zullen uitblijven, maar het is mogelijk om met zesjes en zevens een universitaire studie af te ronden zolang je geen debiel bent. Je zult alleen wel heel hard (en waarschijnlijk langer dan een gemiddelde vwo-leerling) moeten werken om een dergelijk resultaat te bereiken. Maar het kan.
Ah, je nuanceert het al.

Laat het nu net zo zijn dat dankzij de rechterkant de 'zesjescultuur' (wat dat ook moge zijn) wordt aangevallen. In de ratrace van hun tel je dan niet mee en ben je een tweederangs sukkel. Uitblinken is onmogelijk zeg je, terwijl dat in deze maatschappij nu net steeds meer wordt geëist, gevraagd en gewaardeerd.

Dat is nu net ook deels mijn bezwaar met deze kabinetsplannen. Natuurlijk ben ik er niet op tegen dat excellentie wordt ondersteund maar de manier waarop het wordt doorgevoerd selecteert straks op inkomen en de juiste connecties (zoals de verplichte sollicitatiebrief met referenties). Daaraan zou ik o.a. nog willen toevoegen dat men te nauw kijkt naar economisch rendement. Wetenschappelijk onderzoek moet van hen praktijkgerichter worden (ipv fundamenteel of met het algemeen nut op het oog); hetzelfde geldt voor het stimuleren van excellentie. Voor dit kabinet telt alleen excelleren in economische zin.

Oud 01-07-11, 16:09 Standaard   #3
Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ah, je nuanceert het al.

Laat het nu net zo zijn dat dankzij de rechterkant de 'zesjescultuur' (wat dat ook moge zijn) wordt aangevallen. In de ratrace van hun tel je dan niet mee en ben je een tweederangs sukkel. Uitblinken is onmogelijk zeg je, terwijl dat in deze maatschappij nu net steeds meer wordt geëist, gevraagd en gewaardeerd.

Dat is nu net ook deels mijn bezwaar met deze kabinetsplannen. Natuurlijk ben ik er niet op tegen dat excellentie wordt ondersteund maar de manier waarop het wordt doorgevoerd selecteert straks op inkomen en de juiste connecties (zoals de verplichte sollicitatiebrief met referenties). Daaraan zou ik o.a. nog willen toevoegen dat men te nauw kijkt naar economisch rendement. Wetenschappelijk onderzoek moet van hen praktijkgerichter worden (ipv fundamenteel of met het algemeen nut op het oog); hetzelfde geldt voor het stimuleren van excellentie. Voor dit kabinet telt alleen excelleren in economische zin.
Je moet het wel in context lezen, beste Koekebakker. Ik doel op hen die op hun twaalfde grosso modo een mavo-adviesje krijgen. Ik ben er heilig van overtuigd dat zij - als ze dat tenminste willen - uiteindelijk een universitaire studie kunnen afronden. Dan hebben we het uiteraard niet over sterrenkunde of econometrie, maar studies als Nederlands recht, geschiedenis en bedrijfskunde behoren zeker tot de mogelijkheden. Niet op achttienjarige leeftijd, maar wel vanaf een jaar of 23.

It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve.
generaal is offline   Met citaat reageren
Oud 01-07-11, 16:11 Standaard   #4

[...]
Je moet het wel in context lezen, beste Koekebakker. Ik doel op hen die op hun twaalfde grosso modo een mavo-adviesje krijgen. Ik ben er heilig van overtuigd dat zij - als ze dat tenminste willen - uiteindelijk een universitaire studie kunnen afronden. Dan hebben we het uiteraard niet over sterrenkunde of econometrie, maar studies als Nederlands recht, geschiedenis en bedrijfskunde behoren zeker tot de mogelijkheden. Niet op achttienjarige leeftijd, maar wel vanaf een jaar of 23.
Mijn bezwaar tegen deze generalistische gedachte (nu zul je vast wel met uitzonderingen komen) heb ik al eerder uiteen gezet in het vorige deel; ik laat het bij een verwijzing daarnaar.

Oud 01-07-11, 16:16 Standaard   #5
[...]

Mijn bezwaar tegen deze generalistische gedachte (nu zul je vast wel met uitzonderingen komen) heb ik al eerder uiteen gezet in het vorige deel; ik laat het bij een verwijzing daarnaar.
Ik denk dat je schromelijk overdrijft. Want hier komen we uit bij de crux van de hele zaak: de wil. Als je echt voor een bepaalde studie wil gaan, kun je het in de meeste gevallen uiteindelijk bereiken. Natuurlijk is het zo dat types uit lagere sociale klassen meestal niet die keuzes zullen maken. In plaats daarvan eindigen ze als bouwvakker of kapster, en daar is helemaal niets mis mee. Maar degenen die het graag willen, kunnen het bereiken. Eerst een mbo verpleegkunde, daarna hbo-V: een veelvuldig gekozen route door meisjes die in eerste instantie een mavo-advies kregen. Of wat dacht je van de types die beginnen met SPW, en eindigen met onderwijswetenschappen? Het kan echt, maar als je ervoor kiest om 'lang leve de lol' overdag de lastendekking bij elkaar te verdienen, en 's avonds bij te beunen voor die extra grote set velgen, is dat ook een keuze. Daar heeft de staat niet zoveel mee van doen .

It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve.
Oud 01-07-11, 16:23 Standaard   #6

[...]
Ik denk dat je schromelijk overdrijft. Want hier komen we uit bij de crux van de hele zaak: de wil. Als je echt voor een bepaalde studie wil gaan, kun je het in de meeste gevallen uiteindelijk bereiken. Natuurlijk is het zo dat types uit lagere sociale klassen meestal niet die keuzes zullen maken. In plaats daarvan eindigen ze als bouwvakker of kapster, en daar is helemaal niets mis mee. Maar degenen die het graag willen, kunnen het bereiken. Eerst een mbo verpleegkunde, daarna hbo-V: een veelvuldig gekozen route door meisjes die in eerste instantie een mavo-advies kregen. Of wat dacht je van de types die beginnen met SPW, en eindigen met onderwijswetenschappen? Het kan echt, maar als je ervoor kiest om 'lang leve de lol' overdag de lastendekking bij elkaar te verdienen, en 's avonds bij te beunen voor die extra grote set velgen, is dat ook een keuze. Daar heeft de staat niet zoveel mee van doen .
Je hele redenering is gebaseerd op uitzonderingen (ik verwees al naar de statistieken mbt sociale mobiliteit). Zo is het een uitzondering dat mensen na een lange dag zwaar werk nog de wil en kwaliteit kunnen opbrengen om s'avonds in zichzelf te investeren. Trouwens: regelmatige werktijden begint dankzij dit kabinet, en vorige liberale kabinetten, ook een luxe te worden. Je moet maar afwachten of je elke woensdagavond vrij bent van je baas.

Oud 02-07-11, 10:35 big smile   #7
Doc
Loves C, R en M

[...]
econometrie
Mooi vak

Oud 04-07-11, 15:36 Standaard   #8
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vermaak me weer opperbest op GeenStijl/PowNed,.. links wordt nu echt alles verweten.
Ben benieuwd wanneer de eerste bruinhemden van GeenStijl links de schuld geven van zure melk.

Oud 04-07-11, 15:46 Standaard   #9
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Doc Bekijk bericht
[...]
Mooi vak
Ik wou dat ik wat meer wiskunde genen had . Zeker mooi vak . Zegt diegene die straks het alleen over plusjes en minnetjes gaat hebben .
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-07-11, 18:33 Standaard   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu bij 1Vandaag een demonstratie van Engel Modderman en co in Winschoten: de laatsten der communisten .

Oud 04-07-11, 18:55 Standaard   #11

Als het CPN'ers zijn mogen ze van mij rotten in de hel. Net zo erg als NSB'ers.

Oud 04-07-11, 19:04 big smile   #12
Ik niet!

Het zijn VCP'ers en NCPN'ers.

Oud 04-07-11, 19:15 Standaard   #13
SCH

Oud 04-07-11, 19:19 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door SCH Bekijk bericht
[...]
Als je de CPN nog steunde na Praag dan ben je geen knip voor de neus waard.

Oud 04-07-11, 19:21 Standaard   #15
SCH

CPN of communistische ideologie steunen is wat anders dan communistische regimes steunen maar goed. Volgens mij bestaat de CPN al heel lang niet meer en gaat het om nieuwe initiatieven op dat gebied, die echt wel weten wat er in Praag is gebeurd.

Oud 04-07-11, 19:22 Standaard   #16

CPN of communistische ideologie steunen is wat anders dan communistische regimes steunen maar goed. Volgens mij bestaat de CPN al heel lang niet meer en gaat het om nieuwe initiatieven op dat gebied, die echt wel weten wat er in Praag is gebeurd.
Dat is prima.

Oud 04-07-11, 19:58 Standaard   #17
Ik niet!

Het zijn niet echt nieuwe initiatieven, maar de laatsten die nog in de oude leer geloven, een beetje net zoals de ODESSA ook nog steeds aanhangers schijnt te hebben.

Oud 04-07-11, 20:34 Standaard   #18
SCH

Iemand het interview met Maxime Verhagen in het Volkskrant Magazine gelezen?

Oud 04-07-11, 21:03 Standaard   #19
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Iemand het interview met Maxime Verhagen in het Volkskrant Magazine gelezen?
Is het interessant?

Oud 04-07-11, 21:17 Standaard   #20
SCH

Bizar, is een beter woord.

Oud 04-07-11, 21:20 Standaard   #21
Ik niet!

Bizar, is een beter woord.
Waarom is het bizar?

Oud 04-07-11, 21:24 Standaard   #22
SCH

Lastig uit te leggen, de manier waarop het hele gesprek plaats vond. De Volkskrant heeft er vandaag nog 2 columns en een ingezonden brief over, veel mensen hebben zich enorm verbaasd. Voor een deel over zijn uitspraken, dat 'niemand zich nog in Nederland herkent' en 'dat mensen graag willen dat we weer normaal gaan doen' maar die onzin ligt in het verlengde van wat hij eerder al zei. Opvallend is vooral zijn aanval op Koppejan en Ferrier die hij verwijt zich tegen Coruz te hebben gekeerd, die was immers moslim en was wel voor samenwerking met de PVV en hun opstelling was verraad aan Coruz en daar moest hij van huilen enz. enz.

En dat hij 2 adviseurs bij het interview heeft zitten, die steeds ingrijpen, terwijl hij ook nog allemaal aandachtspunten en beleidslijnen en oneliners op een A4 tje heeft staan. Echt een merkwaardig interview, mocht je er nog aan kunnen komen, een aanradertje.

Oud 04-07-11, 21:59 Standaard   #24
Nazmiye Oral is toch die knappe verschijning die Fortuyn ooit interviewde? Dit stukje vind ik niet zo sterk geschreven, al is Verhagen natuurlijk wel een rasopportunist.

Oud 06-07-11, 09:46 Standaard   #25
Econoom

Volgens de Televaag wordt Piet Hein Donner de onderkoning van NL ofwel de vice-president van de raad van State.
Oud 06-07-11, 11:38 Standaard   #26
SCH

Ja, dat hing al een tijdje in de lucht. OSN.

Wie gaat hem opvolgen?

Oud 06-07-11, 13:44 Standaard   #27
Econoom

Wel ingelichte kringen noemt Mirjam Sterk....
Oud 06-07-11, 14:10 Standaard   #28
SCH

Inderdaad, Mirjam Sterk, maar een stoelendansje ligt ook nog wel voor de hand.

Sterk zou wel echt een gotspe zijn, een van de matigste kamerleden, maar wel een roeptoeter van verhagen natuurlijk.

Oud 06-07-11, 14:24 Standaard   #29
SCH

Ander gerucht: Leers naar Biza en Mirjam Sterk naar post van integratie en immigratie

Oud 08-07-11, 14:09 Standaard   #30
Econoom

Het FD komt nu met CvdK(in Brabant) Wim vd Donk naar BiZa.

Oh en Roland v Vliet van de PVV stopt in de provinciale staten van Limboland.
Oud 08-07-11, 14:31 Standaard   #31
SCH

Die Donk is wel een grappig kereltje al zou je hem eerder bij de VVD plaatsen.

Oud 08-07-11, 14:38 big smile   #32
It's Toby Homie

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Politieke tranfergeruchten op een voetbalforum, nice

Oud 08-07-11, 14:41 Standaard   #33
SCH

Oud 08-07-11, 16:14 Standaard   #34
Econoom

Nou kabinet wil minder TKleden(van 150 naar 100). Het is de vraag of zelfs de eerste lezing door de eerste kamer komt. Christelijke partijen staan daar niet om te springen. Wellicht krijgen ze Jan Nagel mee. Daarnaast een tweede lezing lijkt mij helemaal ver weg.

We hebben al een van de kleinste parlementen van de wereld. Hoeft niet nog kleiner. Daarnaast kan ik nog beginnen over Dualiteit etc .

Laatst gewijzigd door Boris; 08-07-11 om 16:32
Oud 08-07-11, 16:39 Standaard   #35
SCH

Ik vind dat echt zo'n populistische onzinmaatregel, wat zijn daar nou de argumenten voor eigenlijk?

Oud 08-07-11, 16:40 Standaard   #36
SCH

Zijlstra heeft spijt van de BTW-maatregel

Oud 08-07-11, 16:47 Standaard   #37
Econoom

Ik vind dat echt zo'n populistische onzinmaatregel, wat zijn daar nou de argumenten voor eigenlijk?
Het komt neer op dit
1. Als de ministieries moeten inkrimpen moeten de kamers dat ook.
2. In 1956 ging het met 100 man ook goed af

Oud 08-07-11, 17:26 Standaard   #38
Ik niet!

Het gaat er ook nooit van komen, eerst moeten de TK en de EK akkoord gaan, dan komen er verkiezingen en dan moeten beide Kamers met een 2/3e meerderheid ermee instemmen. Gaat nooit gebeuren.

Oud 08-07-11, 18:17 Standaard   #39
SCH

Nee, denk het ook niet, maar kan ook weinig argumenten bedenken. En die redenen die Boris opsomt, zijn stom idd.

Oud 08-07-11, 18:33 big smile   #40
Ik niet!

maar kan ook weinig argumenten bedenken.
Sinds wanneer zijn heeft dit kabinet argumenten nodig alvorens een besluit te nemen?

Oud 08-07-11, 18:49 Standaard   #41
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Sinds wanneer zijn heeft dit kabinet argumenten nodig alvorens een besluit te nemen?
je hoopt het iedere keer weer

Oud 12-07-11, 11:20 no smile   #42
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat praat die Jan-Kees de Jager als een achterlijke idioot zeg.

Oud 12-07-11, 11:27 thumb down   #43
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
Wat praat die Jan-Kees de Jager als een achterlijke idioot zeg.
Homobashing

Oud 12-07-11, 11:32 angry   #44
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Homobashing
Hij doet net alsof die tegen kinderen praat Wat een afgang, de tering. Verder moet die gelijk stoppen met geld geven.

Oud 15-07-11, 12:33 Standaard   #45
Econoom

PVV'er Beertema stopt als statenlid . Nummer zoveel.
Oud 17-07-11, 09:46 Standaard   #46
Ik niet!

'Alle coffeeshops moeten dicht'

CDA: Wij vinden drugs gewoon troepFoto Thinkstock
Het CDA eist dat de uitspraak van de Raad van State wordt nageleefd en daarom moet het afgelopen zijn met het gedoogbeleid. Alle coffeeshops moeten dicht.

'Via minister Opstelten roepen we politie en justitie op om te handhaven en niet langer te gedogen', zegt CDA-Kamerlid Çörüz tegen de Telegraaf. 'De Raad van State is klip-en-klaar.'

Uitspraak Raad van State
De Raad van State veegde een apart blowverbod van verschillende gemeenten deze week van tafel. Volgens het hoogste rechtsorgaan is zo'n gemeentelijke regeling overbodig, omdat het bezit van softdrugs volgens de Opiumwet verboden is. De Raad meent dat daaruit volgt dat ook het gebruik strafbaar is.

'Dit kan maar een ding betekenen', vindt CDA-er Çörüz. 'Als je niet mag blowen, kun je ook de coffeeshops niet langer in stand houden. Wij vinden drugs gewoon troep. Het leidt tot gezondheidsklachten en criminaliteit, daar moet je gewoon een eind aan maken.'

Werkelijk niet te geloven, de gedachte dat je het kunt beëindigen alleen al, maar die opmerking dat een verbod ertoe leidt dat er een eind komt aan drugsgerelateerde criminaliteit is ronduit absurd. Of Çörüz is echt dom en naïef en heeft een gigantisch gebrek aan historische kennis, of hij probeert op smerige wijze in te spelen op bepaalde "law-and-order-sentimenten" bij Henk en Ingrid. Ik weet niet wat erger is.

Oud 17-07-11, 10:42 Standaard   #47
Suarez!

Had je kunnen verwachten. Maar het was al vrij snel duidelijk dat dit kabinet erger is dan een kwaadaardige tumor. Benieuwd wat de volgende stap is
behangplakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-07-11, 10:53 Standaard   #48
Ik niet!

Het is inderdaad een giftig mengsel van christenfundamentalisten, fascisten en conservatieven, maar ik blijf me er toch iedere keer weer over verbazen.

Oud 17-07-11, 11:16 Standaard   #49
Suarez!

Kwamen er trouwens niet afgelopen jaar of zelfs dit jaar nog 2 VVD'ers met het voorstel om alle drugs legaal te maken na een rapport? Meen me zoiets nog te herinneren (en daarom hoop ik ook dat dit voorstel er nooit doorkomt).

Ook herinner ik me dat volgens mij jij vorig jaar al zei dat de wietpas een excuus is om later softdrugs helemaal te verbieden, wat heel goed gezien was

Oud 17-07-11, 12:23 Standaard   #50
SCH

`Wij vinden drugs gewoon troep´, en ze namen nog een jenevertje.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site