![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Beleidsplan PowNed. ![]() Het heeft even geduurd, maar we zitten in het bestel. En lange neus naar een ieder die ons geen kans had toegedicht; wanneer GeenStijl ergens zijn zinnen op zet, gebeurt dat ook. Vanaf september gaan wij de boel een flink omspitten daar in Hilversum. Nu eerst feest, verwacht dus niet al teveel meer vandaag. Morgen gaan we de cheque ophalen bij oom Ronald. Want nog voordat we überhaupt op zender zijn, blijken er namelijk al miljoenen op ons te liggen wachten. Wij citeren even de secretaris van het stoffige clubje NVJ: "Voor PowNed staan ‘grote zakken geld’ klaar. Want ze moeten een gebouw huren, een directeur aantrekken, een administratie opzetten, enzovoort. Dat kost meteen al een paar miljoen." We zijn kortom 2x BINNEN! Ook voor PowNed werken? Stuur dan even een sollicitatie naar redactie@powned.tv. Wij bieden de Balkenende-norm, een Audi RS6/BMW M5 en een secretaresse die met gemak de elleboogtest heeft doorstaan. Je gaat tenslotte werken op het Mediapark en het geld moet op! Hé Hilversum, we komen eraan we zijn binnen! Persconferentie Plasterk - Live verslag GeenStijl. Huidige Programma's PowNed: - Reportages Rugter Castricum. (oa Bij de JOVD, Politieke Partij Bijlmer en DSB problemen bij AZ.) - De Rest van Nederland met Boer Reinaard (EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6, EP7, EP8) Ik ben blij dat ze er komen; de reportages van Rutger zijn onderhoudend en vermakelijk. De Rest van Nederland is werkelijk hilarisch gemonteerd en bedacht. Als ze in die stijl verder gaan, gaan ze zeker wat toevoegen aan het Publieke bestel. Volg hier de nieuwe omroep! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Greta krijgt klappen
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
PowNed
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik vond het wel grappig om op Fok te lezen hoe al die rechtse rakkers daar kritiek hadden op de reportage van Powned in Barneveld. Powned maakte daar die christenen ronduit belachelijk. "Doe dat met moslims of Roma" zei er eentje
.
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Liever een 'huillie, huillie' dan rutger castricum dus
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hilarisch uit de TT, waar slaat dat precies op?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bliksem, reageer eens op die Duisenberg en Sinterklaas filmpjes dan. Wat vind je zo tof en hilarisch?
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik snap oprecht niet wat er grappig aan is om naar zo'n bijeenkomst te gaan en dan iemand te begroeten als "Hey christenhond" of een meisje te vragen of ze vooraan heeft gestaan om dat ze grote tieten heeft. Misschien kan WeebI of Bliksem dat uitleggen?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Begrijp me niet verkeerd, ik vond dat ook walgelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
__________________ Oh for crying out loud! |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Was dat een tv item of zaten ze toen alleen nog schreeuwerig op internet? |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Oh. En dan moeten andere omroepen bezuinigen, zonde van het geld.
Ben benieuwd wat er komt van eerdere aankondigingen, zouden ze niet iets met Borst en Spaan gaan doen? Anders weer snel lekker laten internetrellen want aan die 'reportages' en pownews heft niemand wat. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Binnen een paar jaar zijn ze gefuseerd met de TROS en WNL
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Powned
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Christenjugend belachelijk maken is sowieso shooting fish in a barrel, en wat betreft dikke tieten scannen was Mental Theo een stuk grappiger.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Vond dat met die Sinterklaas wel triest. Zoiets doe je niet met kinderen erbij.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Aaah, ik zie nu hoe ik BS moet plaatsen! Compleet nieuwe blik op hem.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Waarom zou ik reageren op mensen die een compleet vaststaand beeld hebben van iets, omdat ze die kant van het spectrum totaal niet aanstaat, die ik toch totaal niet kan overtuigen? Ik zie daar het nut niet van in om dan een urenlange welles/nietes bla bla spelletje te vinden, waarbij de ander mij bij voorbaat al een geestelijk achtergestelde kleuter vind.
PowNed/GS heeft gewoon een aantal meer dan prima items (nieuwswaardig), een aantal matige items (non-nieuws), een aantal echt grappige items en een aantal schoppende items die niet altijd even aanslaan. Belgie haalde dat item van Rosenmoller aan met Rutger; compleet uit verband getrokken waardoor het heel onbeschoft lijkt, maar het was een van de sterkere kanten, in mijn ogen, van PowNed: mensen confronteren met hun eigen maniertjes, opvattingen en stijl. Het is heel sterk, en ook grappig - weer naar mijn mening -, om iemand die constant zijn gasten onderbreekt, exact hetzelfde te doen; om ze daar mee in te laten zien waar ze mee bezig zijn. Naar een demonstratie gaan tegen kabinets-besluiten, en dan mensen interviewen die totaal geen besef hebben wat ze daadwerkelijk doen of tegen protesteren of geen antwoord hebben op de vraag. Ja, prima - laat maar zien hoe dom mensen kunnen zijn. Dat Man Bijt Christenhond - ik vond het op het randje, maar het was zo over-de-top dat het op een of andere manier wel rechtgezet zou worden. Dat Sinterklaas-item, mwah - ik kon er best om lachen, het had niet gehoeven. In mijn ogen doet PowNed het prima, kijkcijfer-gezien helemaal - dat had helemaal niemand verwacht. Items zijn prima. Primeurs zijn ook zeker aanwezig. Ze zijn lang niet zo rechts-populistisch als iedereen had verwacht, ze hebben zo ongeveer in hun eentje de hele PVV onderuit gehaald. Ik denk dat sommige dingen op het randje zijn, maar dat is de doelgroep gewend en waardeert het waarschijnlijk ook nog eens. Ik kan me prima voorstellen dat het niet jouw soort nieuws of jouw soort humor is, maar ik vind het echt volstrekt belachelijk om het dan direct als geheel incl de achterban weg te zetten als domme rechtse rukkers zonder opvoeding of ethisch besef die geestelijk achtergesteld zijn. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nou pfaf, kom er maar in
1 ding Bliksem, je bent niet verplicht te reageren maar je deed het wel - in een paar flauwe zinnetjes, dat vond ik vrij goedkoop, dit is tenminste een volwassen reactie __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ok. Duidelijk. Verschil in moraal en daar valt inderdaad niet over te discussiëren. Het valt me alleen van je tegen, voor zover ik je 'ken' natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Wat mij blijft storen is het afschuiven en het niet nemen van de verantwoordelijkheid. Dat doet Bliksem ook in zijn post.
Veel gebeurt onder het mom van: we proberen wat en soms is het leuk en soms niet. We noemen iemand een antisemiet en kijken hoe het uitpakt. We trekken belletje en rennen dan heel hard weg. Kom op, dat kan niet langer, je bent nu een serieuze omroep, je krijgt geld, je hoort erbij en je doet mee. Je noemt jezelf een nieuwsrubriek dus kom dan ook met iets en loop er niet steeds voor weg. Of ga alleen satire maken. Opvallend ook weer op GeenStijl: er wordt in dat Belgische programma kritisch geanalyseerd en prompt zitten ze in de hoogste boom
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Maar sinterklaasbaarden voor kinderen's ogen wegtrekken heeft niets met serieuze of niet-serieuze omroep te maken, maar met moraal. Ik snap niet hoe je met moraliserende, wijzende vinger naar scootermarokkaantjes kunt wijzen en tegelijk hetzelfde kunt doen? Als er een video op dumpert had gestaan waar een Marokkaan die Sint-actie zou doen, hadden er duizenden reageerders en alle GD-redacteuren stampend en briezend om de doodstraf geschreeuwd, nu die over het paard getilde corpsbal het doet is het tv-waardig en wel te billijken??? Onbegrijpelijk..
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Overigens heeft Rutger het goed voor elkaar met dat Sint filmpje Rutger Castricum (Rutger_zelf) on Twitter __________________ Oh for crying out loud! |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ik heb uit nieuwsgierigheid maar eens gekeken naar de fragmenten. Blij dat ik die gasten niet gesteund heb en ik hoop vooral dat die genante beelden zich niet verder dan België verspreiden.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Zij hebben ons opgescheept met die verschrikkelijke Bart Peeters, dat is nog veel brutaler.
Ik snap zijn punt ook niet helemaal over Paul de Leeuw en iemand uitlachen met kanker. Dat is toch een stuk erger dan wat er in dat filmpje te zien was. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik vind Paul de Leeuw een verschrikkelijke presentator, maar dat is iemand die ook vaak genoeg zich op een goede manier inzet voor bijvoorbeeld gehandicapten. Dat hij als flapuit kwetsende opmerkingen praat over kanker keur ik niet goed, maar daar heb ik een stuk minder moeite mee dan Castricum die er puur op uit is om mensen te beledigen/ onderuit te halen en overduidelijk al vooraf heeft bedacht op welke manier hij dat het beste kan doen.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Het CDA wil dat Powned de mirror van Wikileaks weghaalt omdat het geen taak van de publieke omroep zou zijn. Doen ze natuurlijk niet maar het is wel opvallend dat het CDA dat wil, en hoe GS en Powned reageren door het meteen weer over NoordKorea te hebben - zij steunden een paar weken geleden de oproep van de VVD om de internetactiviteiten van de PO terug te dringen. Hoe hypocriet kun je zijn
|
|
|
|
|
|
#35 | |
GeenStijl : Valt wel mee toch? Alle NPO sites op 'n rijtje |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bedankt dat je mijn punt onderstreept!
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pics van het meisje?
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bekijk het Vlaamse filmpje maar, helemaal jouw type denk ik
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Verder is dat Sinterklaas item te belachelijk voor woorden. Maar goed, heel die Rutger vind ik maar een kwalletje.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Want? Ze zijn niet tegen internet bij de PO; noch voor het verbieden van internet. In de column van Hoxha staat juist een uitgebreid plan om het internet voor PO te innoveren en te verbeteren, wat een prima plan is. Momenteel is er een wirwar van sites, inefficiente systemen en onnodige geldverspilling. Dat is compleet wat anders dan het internet verbieden
.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vind je het Vlaamse filmpje journalistiek correct of juist een voorbeeld van wat zij ter discussie willen stellen?
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
Moralistisch zijn wanneer het je uitkomt vind ik net zo fout eigenlijk. |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dat is toch juist wat jij doet???
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
PowNed. En dan te bedenken dat ik er nog lid van ben ook door zo'n stomme FOK! actie
Vind er maar weinig aan.
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Ik vind het wel een interessante discussie, was wel leuk geweest als er ook een ander type bij had gezeten voor wat tegengas. Mijn punt is dat ik de meeste dingen niet zo interessant vind en vooral helemaal niet grappig. Dat is deels een kwestie van smaak en deels een kwestie van moraal. Ik vind dat je als journalist mensen met respect en vanuit de inhoud moet benaderen - en niet louter voor het effect en de oneliner. Wat worden we nou wijzer van die non-gesprekjes met Rosenmoller of Vogelaar - af en toe even een prikkeling is leuk maar het gaat gewoon niet verder dan dat. Wat is er stoer of grappig aan om Duisenberg een anti-semiet te noemen? De kracht van GS (dat echt enorm achteruit is gegaan zonder die Weesie) en ook van Powned is dat ze drijven op de tips van de achterban. Daar komen soms onthullende dingen uit voort, en soms hele flauwe (Manon Thomsas) of nietszeggende (Depla). Die scoops rond de PVV komen ook op die manier tot stand, best aardig, maar er zit verder geen diepgang achter, ze raken het allemaal net even aan en dat is het dan. En de mensen die daar commentaar op hebben, zijn stomme Belgen, hebben het niet begrepen, zijn van de oude journalistiek etcetera - er is geen enkel gesprek mogelijk. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Van Rutger had ik al eerder fragmenten gezien, daar ontkom je soms helaas niet aan. Ik had daarna even dat Belgische item gezien, dan weet je toch wel voldoende? Hoeveel van dat soort fragmenten zijn er nu al opgedoken en hoelang bestaat die omroep al? Dat is toch niet echt normaal te noemen als je het mij vraagt.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Het leukst is trouwens die running gag met die beroepsdemonstrante. "Waar bent u vandaag tegen?"
Voor GS/PowNews haar introduceerde, had ik nooit willen geloven dat zulke mensen echt bestaan .
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
PowNed #2: Hilarische ende tof - scorend met scoops!
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|