|
|
#1 |
|
Over verhuizen, over stress, over afplaktape, dozen, huurcontracten, koopovereenkomsten, nieuwe buren en nog veel meer.
Met handige tips en weetjes en hulp. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Oh ja, want wij huren dus vanaf morgen een ander huis. Na 16 jaar gaan we weg uit ons monumentale appartement in de binnenstad, noodgedwongen, want het wordt gerestaureerd en daarna is het veel te duur.
We blijven huren en hebben een prima huis met een dak erop gevonden in Tuindorp, ongeveer 1,5 km verderop in een groene, rustige jaren 30-wijk. Ben dus 16 jaar niet meer verhuisd en man o man, wat een stress en gedoe. Vandaag sinds heel lang weer eens bij de Praxis geweest en afplaktape gekocht ![]() We verhuizen trouwens over een kleine maand, als het meezit, tot die tijd klussen en spullen weggooien en andere spullen kopen enz. Het enige dat ik tot nu leuk vind aan dat hele verhuizen is dat we digitale tv met EL-live krijgen
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leuk. Jij hebt net de sleutel van je nieuwe huis gekregen SCH?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Waarom huren jullie nog steeds SCH?
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Waarom blijven jullie huren SCH?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Is het qua grootte wel vergelijkbaar SCH?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hij is naar de Praxis geweest voor afplaktape.
Klusser!
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik ben bezig met een appartement. Ik wil gaan kopen en iets dichter bij het centrum, maar toch in een goede buurt en op dezelfde afstand van het strand, gaan wonen. Ik heb besloten dat ik naar de Archipelbuurt ga verhuizen en heb een aantal dingen op het oog. Ik heb vrijdag een bod uitgebracht, 20 procent onder de vraagprijs en ze tot dinsdag de tijd gegeven. Ze accepteren het ongetwijfeld niet, maar wellicht doen ze een mooi tegenbod en dan zijn we in onderhandeling. Zo niet, dan ga ik verder kijken.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tja, die vraag over huren en kopen krijgen we natuurlijk voortdurend. Heb ik vooral gevoelsargumenten voor. Heb geen zin in dat hele gedoe en bovendien is het in Utrecht en omgeving relatief gezien zo duur voor wat je ervoor krijgt. Bovendien hebben we weinig met klussen, met investeren, met lekke dakgoten en zo en willen we gewoon rustig wonen. Bovendien zijn we beiden 40+ en hebben we tot nu niet gekocht en willen we het liefst zo lang mogelijk in het volgende huis blijven wonen en hoeven we het niet van het bezit te hebben. Bovendien hebben we een vrij groot huis in een van de populairste Utrechtse wijken kunnen vinden en is het op deze manier prima te betalen en komen we niet voor onverwachte kosten te staan enz.
@sjimmie Ja en nee. We wonen nu in ruimtes die ongeveer 3,5 meter hoog zijn. Op mijn site zie je een filmpje van de boekenkast om je een indruk te geven. Vaarwel boekenkast | JaapLeest Dit huis was vrij apart met een marmeren hal en zo en we hadden 2 grote klaslokaal-achtige ruimtes, maar we deelden toilet en douche en tuin met anderen en hadden 1 kraan. Nu krijgen we een huis met 4 slaapkamers en 6 kranen. De huiskamer is erg veel kleiner maar we hebben wel weer alles voor ons zelf. Het zal wel erg wennen zijn. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik neem aan dat je blij bent dat dat voorbij is? Ik had daar zo'n hekel aan toen ik in een studentenhuis woonde.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Valt wel mee, het is heel anders dan in een studentenhuis, het hoort bij het huis en op de benedenverdieping zit 1 douche en 1 toilet, deelden we met 2 oudere vrouwen, was eigenlijk nooit echt een punt. Maar nu straks een eigen badkamer met bad, da's wel fijn.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Spannend man. Ik merk dat het een behoorlijke rollercoaster is om over te gaan. Maar voor mij is het lang geleden. Maar het staat geloof ik wel in de top 3 van heftige emotionele dingen. Achter echtscheiding en overlijden geloof ik.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Als iemand nog mensen kent of zelf, die geinteresseerd zijn in de boekenkast, dan houd ik me aanbevolen. Is wel leuk voor op je ministerie Plato?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Een huis kopen bedoel je? Ik vind het niet echt spannend, het is meer een zakelijke en rationele overweging. Ik zie alleen op tegen de verhuizing, alleen met het inpakken van mijn boeken ben ik volgens mij al twee dagen bezig.
|
|
|
|
|
|
#18 | |
Mijn vrouw en ik zijn (Inmiddels een maand of 4 geleden alweer) ook verhuisd. We woonden in een klein kabouterhuisje in Amsterdam, weliswaar in een hele mooie buurt. Toch wilden we wat groter gaan wonen. We twijfelden heel lang tussen iets kopen en iets huren maar zijn uiteindelijk toch gaan huren. We hebben voor huur gekozen omdat we nog niet wisten hoe het ons zou bevallen om uiten Amsterdam te gaan wonen en dan vonden we kopen een te groot risico. Want voel je je er helemaal niet thuis dan zit je maar mooi met je huis te kijken. Maar tot nu toe bevalt het prima. Lekker een heel ruim appartement (5 kamers) en we zijn in principe zo in hartje Amsterdam als we willen. Kopen kan altijd nog. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
In het huis waar ik nu woon heb ik heel hoge plafonds, maar dat blijft waarschijnlijk niet zo.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Het kabinet gaat huurders met een relatief hoog inkomen aanpakken ja, ook een reden om te gaan kopen.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ik vond het toch best spannend allemaal. Voor de eerste keer bieden op een huis, hypotheek uitzoeken, naar een totaal andere stad, grote verbouwing grotendeels zelf aangepakt. Maar wel leuk.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
Er zit iets in de maatschappij dat mensen het niet begrijpen en vaak zeggen ze iets als: je gooit geld weg. Dat gevoel heb ik nooit gehad met dit huurhuis. Het voordeel van huren is dat je lasten heel helder zijn en dat je niet teveel gezeik hebt met verrotte fundamenten en zo. Sprak afgelopen week een neefje van mijn vriend, zij kwamen er na de koop achter dat de fundamenten niet in orde waren, zijn nu 40.000 en 4 jaar verder en zitten nog steeds in de troep. Is wel extreem natuurlijk. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dat is wel belangrijk ja. Toen ik naar Den Haag kwam heb ik mede daarom ook eerst gehuurd, maar ik woon er inmiddels al jaren en ken de stad goed genoeg om te weten waar ik wil kopen en in welke wijken ik absoluut niet wil wonen.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Komt goed uit want ik heb niet zo'n hoog inkomen meer (ik ben minder gaan werken) en mijn vriend heeft nooit voor een carriere gekozen, we hebben het goed hoor maar niet superbovenmodaal. Het scheelt denk ik wel als je geen kinderen hebt.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
.Maar verder ben ik van nature niet zo snel gespannen, als Roda niet speelt ben ik meestal ijzig kalm. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ik kies ook niet voor een loopbaan maar voor een relaxed leven. Ik verdien ruim 1,5 keer modaal, maar heb verder weinig lasten. Het zal wel wat duurder worden dan nu het geval is, maar dat kan ook best.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
Maar wij hebben een nieuwe keuken laten plaatsen en de rest zelf gedaan, met hulp natuurlijk (extra elektrapunten, nieuwe badkamer, overal nieuwe vloeren, schilderen, enkele nieuwe radiatoren, compleet nieuwe voor -en achtertuin, schuurtje gestript en eigenlijk opnieuw neergezet). En eigenlijk wil ik nu een dakkapel op de zolder, maar dat ga ik niet zelf doen.
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik moet morgen een energiemaatschappij kiezen voor gas en electriciteit, iemand nog tips, maakt het veel uit?
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hey, dat neefje met dat verrotte fundament, die woont in..............tada.........Zaandam.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zijn dat Suske en Wiske's op de onderste plank, SCH?
.En het is net alsof ik Albert Verlinde hoor. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
ja, mijn vriend kent ze uit zijn hoofd. We hebben geloof ik ook alle donald ducks vanaf halverwege de jaren 60.
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ik heb em maar afgezet na 30 seconden ofzo
![]() Dit is nou gegalvaniseerd staal Maar wel mooi hoog ja. Kan me voorstellen dat je dat ruime en lichte gaat missen. __________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Het is echt gegalvaniseerd staal, ik heb geen idee wat het is maar het klinkt toch prachtig?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Het is Oxxio geworden.
|
|
|
|
|
|
#38 |
Klussen leidt vaker tot ongelukkken Ik ga aan de slag
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Weet je het zeker? Oxxio schijnt dramatisch te zijn op administratief gebied..
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik dacht even dominee gremdaat bij dat: 'Dit is nou gegalvaniseerd staal'
__________________ Ajax Amsterdam - Liverpool FC - Boca Juniors |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik ga over een maand verhuizen. Dus kom maar door met de klustips SCH.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ik hou het bij het witten van de muren en de plafonds, dat kan ik wel aan, maar meer risico's moet ik echt niet nemen.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ik ben een kleine 9 maanden geleden verhuisd, mijn klustip is dat je zelf in de weken voor je overgang op vakantie moet gaan en vervolgens al het werk door je (schoon)ouders moet laten doen.
![]() Het valt altijd duurder uit dan je denkt en ingeschat hebt, je hebt nooit genoeg dozen en pak eerst uit wat je echt nodig hebt. Regel wat vrienden bij de verhuizing, maar niet teveel, want dat wordt het chaos. Schrijf goed op de dozen wat er in zit. ( ) Ik heb nu nog dozen niet uitgepakt, ik denk dat ik die binnenkort gewoon de vuilcontainer inflikker, want dan heb ik het ook echt niet nodig. Oh.. en hou je post een paar weken goed in de gaten en schrijf alles op, want ik krijg nu nog regelmatig post op het oude adres, weer een adreswijziging vergeten. Laminaat leggen is trouwens mijn favoriete klusbezigheid gebleken, fantastisch werk. Mijn vriendin vond schilderen het leukst. ![]() Vloerbedekking en anders spul op rol moet je gewoon laten leggen, dat is echt drama als je dat zelf gaat doen, het wil nooit goed. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Ik begin er steeds meer tegen op te zien. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
![]() Net als iemand anders mijn boekenkast in laten delen, tering.. alles door elkaar, wereldgeschiedenis tussen WO II boeken en de fokke & sukkes tussen de landengeschiedenis. Eerste wat ik deed bij het wakker worden de 1e dag was die boekenkast goed indelen.
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik heb ook een boekenwand bestaande uit Billy's en die moeten dus verhuisd gaan worden, vreselijk.
Met de indeling van die kast moet overigens niemand zich bemoeien, die boeken staan precies op thema ingedeeld en ik weet exact welk boek waar staat. ik weet zeker dat tijdens de verhuizing iemand zal denken dat ik het wel handig zal vinden als de boeken er alvast ingezet worden. Ik weet echter nu al dat ik het waarschijnlijk dezelfde dag nog opnieuw zal gaan doen .
|
|
|
|
|
|
#48 | |
![]() Ik moest me inhouden toen ik zag dat die kast al gevuld was. Zo'n tot tien tellen momentje. Want die dozen stonden daar zodat ik de volgende dag relaxed alles neer kon gaan zetten. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ging lekker vandaag. Nick (mijn vriend) had veel commentaar op de spatjes verf op het parket, die ik af en toe morste. Kwam ik vanmiddag terug van de Hubo, had hij net een heel blik gele verf omver geschopt, enorme plas op het parket
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het Grote Verhuis Topic
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |