|
|
#1 |
![]() Wat is Online Soccer Manager OSM is een online Internet management spel waarin je je favoriete voetbal team virtueel kunt managen. Dit doe je niet alleen tegen de computer, maar ook tegen vrienden, familie of tegen anderen in heel Nederland en België! Elke dag kun je even inloggen om je team voor te bereiden op de volgende wedstrijd. Deze wedstrijden worden vervolgens gesimuleerd door onze engine, die een virtuele wereld creëert waarin de voetbalwedstrijden worden gespeeld. Je doel is om in competitie met anderen jouw team optimaal te laten presteren. Dit kan het winnen van een kampioenschap betekenen, maar ook het behalen van een van te voren door het bestuur vastgestelde doelstelling. Meer over OSM hier. De WZV competitie De competitie van WZV kun je vinden op nummertje 96189 op server Johan maar ook via managernaam Isiolo. Hij is de beheerder van de competitie. De WZV crew Er zijn plannen voor een WZV crew. Zijn wel een aantal flinke eisen aan gesteld voordat je hier aan mee mag doen. De manager mag geen forum ban hebben De manager mag geen OSM lock hebben De manager moet seizoenskaarthouder zijn of een seizoenskaart aanschaffen De manager mag niet recent een crew hebben verlaten De manager moet 100 dagen ervaring hebben Voldoe je hier niet aan of heb je uberhaupt geen zin om tot de crew te behoren, kun je alsnog gewoon blijven meespelen in de WZV competitie. Deelnemers van het forum in de WZV competitie Forum user, OSM user, huidige team: Afwazig, Eierbek, geen team behangplakker, behangplakker, geen team Breach, Breach, geen team Clesar03, Clesar, geen team d_b01, backstabber01, geen team De KnikkerKoning, De KnikkerKoning, geen team DMJN, ZilvermeeuwenZaandam, geen team Elwood1988, Elwood18, geen team Geaudenzeaun, Manager N, geen team Isiolo, Isiolo, geen team JensArsenal, Jens Timmer, geen team Nico, Psychonikeo, geen team RayMania, RayManiak, geen team Robin, Sentinel001, geen team Suikerklontje, Suikerklont, geen team thefreak, Racing Weirdo, geen team Weebl, EmilioButragueńo, geen team Spoiler: Seizoen 1: Eredivisie
Spoiler: Seizoen 2: Premier League
Spoiler: Seizoen 3: Bundesliga
Spoiler: Seizoen 4: Serie A
Spoiler: Seizoen 5: La Liga
Erelijst WZV competitie Kampioenschappen: 1x DMJN (Serie A) 1x Isiolo (Bundesliga) 1x Suikerklontje (Premier League) 1x Weebl (Eredivisie) meeste punten 3x DMJN (Premier League, Bundesliga, Serie A) 1x Breach (Eredivisie) Bekers: 2x DMJN (DFB Pokal, Coppa Italia) 1x Breach (KNVB Beker) 1x Weebl (FA Cup) Doelstelling behaald: 4x Isiolo 4x Weebl 3x d_b01 3x DMJN 3x Elwood1988 2x behangplakker 2x Suikerklontje 2x De KnikkerKoning 1x Breach 1x Clesar03 1x Geaudenzeaun Records: Clubs: Grootste thuiszege: UC Sampdoria (DMJN) 13-0 Bologna FC (Elwood1988) Grootste uitzege: SC Freiburg 0-7 FC Schalke 04 (Elwood1988) Brescia Calcio 1-8 UC Sampdoria (DMJN) Meeste punten in één seizoen (38 duels): 105 (UC Sampdoria, DMJN) Meeste punten in één seizoen (34 duels): 87 (FC Bayern München, Isiolo) Meeste doelpunten in één seizoen (38 duels): 214 (UC Sampdoria, DMJN) Meeste doelpunten in één seizoen (34 duels): 120 (BV Borussia Dortmund, DMJN) Minste doelpunten tegen in één seizoen (38 duels): 28 (Liverpool FC, Weebl) Minste doelpunten tegen in één seizoen (34 duels): 17 (FC Bayern München, Isiolo) Langste reeks ongeslagen in één seizoen: 23 duels (Liverpool FC, Weebl) Langste reeks winstpartijen in één seizoen: 20 duels (UC Sampdoria, DMJN) Meeste verkochte spelers in één seizoen: 62 (West Bromwich Albion, De KnikkerKoning) Meeste gekochte spelers in één seizoen: 52 (West Bromwich Albion, De KnikkerKoning) Meeste geld verdiend met spelersverkopen: € 344.204.594,- (Man City, Elwood1988) Meeste geld uitgegeven aan spelers: € 355.717.366,- (Man City, Elwood1988) Spelers: Meeste doelpunten in één seizoen: 68 (Guido Marilunga, UC Sampdoria, DMJN) Keeper met hoogste beoordeling in één seizoen (min. 20 duels): 7.46 (Joe Hart, Man City, Elwood1988) Verdediger met hoogste beoordeling in één seizoen (min. 20 duels): 7.52 (Aleksandar Kolarov, Liverpool, Weebl) Middenvelder met hoogste beoordeling in één seizoen (min. 20 duels): 7.64 (Cristiano Ronaldo, Liverpool, Weebl) Aanvaller met hoogste beoordeling in één seizoen (min. 20 duels): 8.32 (Guido Marilungo, UC Sampdoria, DMJN) Best getrainde keeper: Sergio Asenjo (129, Liverpool, Weebl) Best getrainde verdediger: Sergio Ramos (106, Liverpool, Weebl) Best getrainde middenvelder: Arjen Robben (109, Bayern München, Isiolo) Best getrainde aanvaller: Sylvan Ebanks-Blake (118, Wolves, DMJN) Duurste speler: Sylvan Ebanks-Blake, voor € 85.327.000 van Wolves (DMJN) naar Man United (Breach) Laatst gewijzigd door DMJN; 09-01-11 om 18:36 __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Isiolo heb je een TK tegen mij gebruikt oid?
__________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
nee heb er nog steeds 4
__________________ Oh for crying out loud! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Weeb.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Geen dank.
Wel jammer dat ik win bij de koploper en alsnog een plaats zak
Laatst gewijzigd door Weebl; 28-10-10 om 01:31 __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Huppekee, zowel Werder als Eindhoven heeft gewonnen
.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ben met volendam ook goed bezig, heb ze namelijk 1kg coke beloofd bij behalen europees voetbal.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ondanks 4 dagen weg er 3 gewonnen.
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
ja tegen een computerteam en 2x tegen Ray, die al twee weken niet online is geweest
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Winst is winst.
Mijn team loopt steeds beter, alleen jammer dat er zo weinig coaches zijnn
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
6-0 gewonnen jeweets, ben sloapen
\ Kalm aaaan __________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
in de wzv competities draai ik echt kut...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moeten meer managers bijkomen
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jupiler League gaat goed, in de Duitse Bundesliga win ik veel, maar door mijn slechte start klim ik maar heel langzaam. Nog 5 puntjes op de nummer 1.
Nu Borrusia zonder manager en Freiburg zonder manager
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
jens, check je biedingen
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ik draai in alle 4 de wvz competities op volle toeren
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ik ben met Werder Bremen 11 wedstrijden ongeslagen.
De laatste 7 had ik daarvan nog gewonnen, nog eentje tussendoor en drie gelijkgespeeld. Gaat lekker .
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wat is puntverlies tegen de computer toch al-tijd kut, het gebeurt me ook veel te vaak.
27 doelpogingen, nul erin.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik zag het
![]() 19 pogingen hier, 1 goal ![]() Iemand Metzelder kopen, verdediger 91 ?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
wtf, Dortmund, Leverkusen, Werder en Bayern allemaal puntverlies
![]() zelf ook bijna, gelukkig één van de vele kansen wel afgemaakt ![]() En nu een dagje rust pakken
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Voor de waarde? Dan heb je een deal.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nee kan niet, moet geld hebben voor een speler die ik wil scouten
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
You're breaking my balls, here
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik heb nu al een jongere speler in de scout staan. Voor de langere termijn belangrijker denk ik.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hehe, het verschil tussen nummer 1 en nummer 8 is maar 7 punten
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik scoor wel veel, voor een 8e plek.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
errug spannend om de 1e plek
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lol de bekerduels van Bayern Munchen lopen gelijk aan de echte DFB
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
En we bekeren verder.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dit ja.
In de Juup sta ik ook in de finale, maar ik vrees dat ik die ga verliezen... __________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Iemand Metzelder kaufen?
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Weer paar spelers gekocht en verkocht voor de handel
![]() Team is compleet, hoef er niks meer bij te hebben
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Drie belangrijke punten in een lastige uitwedstrijd. Helft van de competitie zit erop. Vierde plaats, maar op slechts één punt van de koploper
![]() Bovendien hoef ik nog maar drie keer een uitwedstrijd te spelen tegen een team met een actieve user: Bayern, Kaisterslautern en Hannover. Voor de rest computerteams of thuisduels. Ziet er dus aardig uit voor de tweede competitiehelft
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hier een updatetje voor in de OP:
Stand: 1 BV Borussia Dortmund (DMJN, 2802 punten) 2 FC Bayern München (Isiolo, 890 punten) 3 FC Schalke 04 (Elwood1988, 900 punten) 4 TSG 1899 Hoffenheim (Weebl, 1644 punten) 5 Bayer 04 Leverkusen (Geaudenzeaun, 1039 punten) 6 Hamburger SV (Suikerklontje, 738 punten) 7 SV Werder Bremen (JensArsenal, 710 punten) 8 VfL Wolfsburg (d_b01, 790 punten) 9 1. FC Kaiserslautern (De KnikkerKoning, 764 punten) 10 Hannover 96 (Clesar03, 806 punten) 11 1. FSV Mainz 05 12 FC Sankt Pauli 13 Eintracht Frankfurt 14 1. FC Nürnberg 15 Borussia Mönchengladbach 16 SC Freiburg 17 VfB Stuttgart (RayMania, 30 punten) 18 1. FC Köln Bekerfinale: - Topscorers: 1 Patrick Helmes (Bayer Leverkusen, Geaudenzeaun) - 18 goals = Lucas Barrios (Borussia Dortmund, DMJN) - 18 goals 3 Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04, Elwood1988) - 17 goals 4 Kevin Großkreutz (Borussia Dortmund, DMJN) - 15 goals 5 Jefferson Farfán (Schalke 04, Elwood1988) - 14 goals = Raúl González (FC Schalke 04, Elwood1988) - 14 goals Elftal van het seizoen: (voorlopig) Butt (BMU)
Höwedes (S04) - Piqué (S04) - Naldo (BRE) - Vermaelen (S04) Moritz (BVB) Renato A (BMU) - Gourcuff (BRE) Großkreutz (BVB) - Huntelaar (S04) - Barrios (BVB) __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Wat een kutseizoen
![]() 0-0 tegen het managerloze St Pauli.... Waar slaat dat op... 23 doelpogingen... __________________ 'Ik ben blij met FC Groningen.' Exit Huistra |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Laat dat van vorig seizoen maar staan
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Dat blijft toch ook gewoon staan?
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Wordt tijd dat Borussia klappen krijgt
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Hoffenheim verloren, komt goed uit
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
verdraaid
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ray en Suikerklont kunnen er wel uit, die zijn al weken niet online geweest
|
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ik ga er niet meer in, Isiolo, dus mij mag je eruit halen. Ik ken mezelf en ik ga dan weer elke avond wachten op de uitslag en dat is niet echt bevorderlijk voor m'n nachtrust
Ook vind ik het simpelweg niet echt leuk meer.Edit: ik doe het trouwens nog best goed zo, zonder enig toezicht. 7-0 winnen, nog meedoen om de titel dit dat Laatst gewijzigd door Suikerklontje; 05-11-10 om 02:26 |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
moet je jezelf ff ontslaan
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Suikerklont komt in ieder geval in de recordslijst met zijn 1-7 uitoverwinning
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
OSM #7: Primera División
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|