![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
__________________ Throw the rascals out! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Over Schauble
Duitse minister haalt uit naar Wilders __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Je kunt Wilders van veel betichten, maar niet van racisme.
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ik las net ook dat Piet de Jong zich tegen de ultrarechtse coalitie uitgesproken heeft, dat betekent dat alle oud-premiers van het CDA zich tegen de samenwerking met de PVV uitgesproken hebben, dat is nogal wat.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mijn CDA-vader en ik zijn het in jaren niet zo eens geweest over de politiek. Hij is van de protestantse tak natuurlijk. Was nu ook erg boos dat de koningin is gepasseerd.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dat is een semantische en taaldiscussie. Discriminatie van moslims is natuurlijk ook een vorm van racisme. Net als dat homofobie daaraan gelinkt is.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Die drie oud-premiers zijn trouwens alledrie van de katholieke bloedgroep. __________________ Throw the rascals out! |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
ARP. De meeste weerstand zit bij de protestanten. Net onderzoekje in Uitgesproken EO. 80 procent van katholieke CDA-ers willen door mt deze formatie, tegenover 52 procent van protestanten. De 3 'dissidenten' zijn allen protestants.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Vreemd. Ik zie wel degelijk een wezenlijk verschil. Je huidskleur kun je niet veranderen. Je geaardheid ook niet. De manier waarop je met je religie omgaat wel. Dat is sowieso door anderen opgelegd.
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#10 | |
Maar zoals ik al eerder stelde met de huidige leiding gaat het niet gebeuren, en daar reken ik zeker Abbas toe. De enige waar momenteel aan Palestijnse kant gepraat zou kunnen worden is met Hamas over Gaza omdat die het daar ook echt voor het zeggen hebben, al begrijp ik best dat daar de wil toe ontbreekt bij Israël. Die hele PLO is een corrupte bende waar veel Palestijnen het ook mee gehad hebben, Hamas won niet voor niets de laatste verkiezingen. Die besprekingen nu gaan ook niks dan holle frasen opleveren. Mocht Obama hier iets uitkrijgen wat stand houd dan heeft hij de Nobelprijs wat mij betreft echt verdient, maar ik ben somber. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Religie kan toch heel autonoom zijn? Ben je niet voor de vrijheid van godsdienst dan?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
OK, ik noemde de CHU omdat die partij bekendstond om zijn trouw aan het koningshuis.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protestanten zijn in het algemeen wel erg gezagsgetrouw.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ja, maar de ARP was toch een andersoortige partij dan de CHU.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Ja, het kan. Net zoals er een vrijheid van meningsuiting is: formeel-juridisch. De praktijk wijst uit dat er geen absolute vrijheid van meningsuiting is. Godsdienstvrijheid zoals bepaald in Nederland is een oxymoron. Want dat de ouders alle ruimte krijgen om hun kinderen te indoctrineren, neemt gelijk een deel van de vrijheid die aan ieder kind in Nederland toe zou moeten komen weg.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ouders 'indoctrineren' hun kinderen op nog talloze andere manieren, als je dat niet wil dan moet je alle kinderen laten opgroeien in staatskindertehuizen.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Ik heb het niet over talloze andere manieren. Ik vind dat ieder kind recht heeft op een zekere mate van keuzevrijheid. Die niet ingeperkt zou moeten zijn door al van jongs af aan geleerd te worden dat vrouwen zich moeten kuisen met hoofddoekjes, maagdelijk het huwelijk in horen te gaan en ga zo maar door. Daar deugt niets van.
|
|
|
|
|
#20 | |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Dat ben ik op zichzelf met je eens, maar dat valt helaas niet te garanderen. Ouders geven nu eenmaal hun eigen waardenpatroon en voorkeuren aan hun kinderen mee, of ze nou moslim, agnost, communist of Ajacied zijn.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
En nee, ik ben niet voor een soort staatsopvoeding. Ik vind wel dat niet elke opvoeding gerespecteerd hoeft te worden. Geestelijke verkrachting is ook verkrachting. __________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jij bent daar niet voor begrijp ik? Jij was toch liberaal?
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
En het ene waardenpatroon is schadelijker voor de samenleving dan het andere. Is het niet vreselijk dat kinderen van doorgewinterde racisten, radicale islamieten, maatschappelijk uitschot en veganisten waarschijnlijk hun ouders achterna gaan?
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Juist wel. Ik ben alleen tegen positieve discriminatie.
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Homeschooling zie ik hooguit als een aanvulling op. Niet als een vervanging van.
|
|
|
|
|
#29 |
|
In extreme gevallen kan er natuurlijk ingegrepen worden, verder is dat lastig, al kun je bij bepaalde dingen best vraagtekens plaatsen. Bijvoorbeeld bij van staatswege gefinancierd bijzonder onderwijs, al weet ik niet of het afschaffen daarvan veel uit zal maken. Het onderwijs op de basisschool in Spakenburg wordt echt niet heel anders als het ineens een openbare school wordt.
Laatst gewijzigd door Plato; 7 september 2010 om 22:21 __________________ Throw the rascals out! |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
Je leutert nu weer een eind weg over linkse types en kraamt stuitende onzin uit. Je bent dus eigenlijk hfelemaal geen liberaal maar wil mensen dwingen om andere keuzes te maken als het jou niet uitkomt. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Enige wat je zou kunnen doen is kritisch denken in het onderwijs wat stimuleren maar ik zou ook daar geen wonderen van verwachten. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Zo waarschijnlijk is dat meestal niet.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
? Een veganist die z'n kind van meet af aan vlees en zelfs alle dierlijke producten ontzegt vind jij wel best? Lekkere vent ben jij. De rechten van het kind gaan wat mij betreft altijd voor de grillen van de opvoeder. In die zin ben ik liberaler ingesteld dan de meeste mensen op deze aardbol. Liberaal zijn betekent ook keuzes maken. Wiens vrijheid weegt zwaarder?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Er zijn ook mensen die hun kinderen volstoppen met patat en kroketten en die ze amper groente en fruit voorzetten, ook maar tegen optreden?
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
Waarom zou ik dat niet goed moeten vinden. Zolang de gezondheid gewaarborgd is.Jouw liberalisme betekent dus dat je mensen wilt dwingen volgens jouw normen te leven. Best schokkend eigenlijk. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Kun je dat staven? Moet je eens kijken naar wijken als Ondiep, Duindorp, woonwagenkampen en ga zo maar door. Het is treurig, maar die gemeenschappen planten zich voort, en daarna zie je een sociaal-economische herhaling van zetten.
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Daarvan kun je nog zeggen dat het duidelijk is aangetoond dat het schadelijk is. Tevens valt er wel wat voor te zeggen dat tegenwoordig vet eten te veel wordt aangeprezen. Door de alomtegenwoordigheid van reclame, door winstbejag van scholen enzovoorts. Maar verbieden.... dat gaat wel ver.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Als dat programma waar rechts-Nederland z'n vingers bij af gaat likken doorgezet wordt wel ja, dankzij de sociaaldemocratie en het ware liberalisme zijn er op dat gebied de afgelopen 150 jaar echter heel wat stappen gezet.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
GL pleit voor een vettaks. Niet dat het iets uithaalt bij zulke types, maar ik ben blijkbaar niet de enige die het schandalig vindt dat honderdduizenden kinderen verpest worden.
|
|
|
|
|
#44 |
|
Een vettaks is nogal iets anders dan het verbieden.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dat heeft dan meestal vooral met opleiding te maken maar niet met godsdienst. Godsdienst is niet economisch bepaald en loopt door alle ecnomische niveaus heen. In godsdienst hebben kinderen een keuze en het is juist vrij standaard dat kinderen zich op een gegeven moment afzetten. Een groep keert daarna weer terug, een andere groep niet.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Misschien was je nog gelukkiger geweest als je als Amish opgevoed was, wie zal het zeggen?
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Het is ook een misverstand dat de meeste gelovigen, moslims of christenen, in die echte dwang worden opgevoed natuurlijk. Ze worden opgevoed met de normen en waarden van hun ouders, en in dat geval gaan die uit van sommige religieuze waarden, die bijvoorbeeld met de tien geboden te maken hebben. Net als jij met de normen en waarden van je ouders bent opgegroeid generaal, ik denk dat jij ook echt niet de absolute vrijheid hebt gehad, dat zou ik in eder geval niet zo verstandig van je ouders vinden.
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
||
|
|