![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 |
|
Als je het echt zo schandalig vind dan stel je het onderwijssysteem aan de kaak. Maar dat doen VVD'ers niet. Althans niet op een fundamentele manier.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
__________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
|
En natuurlijk zijn er moslims, christenen, Hindoestanen, Joden - vul maar in -, die wél genoeg keuzevrijheid voor hun kind inruimen. Maar voor hen die hun kinderen feitelijk al vanaf de eerste hartslag op een sociaal-economische achterstand zetten door ze allerlei rabiate onzin aan te praten, ben ik op mijn hoede. Eigenlijk zijn zij in zekere zin ook slachtoffers (want opgevoed met vergelijkbaar gereutel), maar daar kunnen hun kinderen niets aan doen. __________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Ik wel hoor.
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
Absoluut. Ik zou waarschijnlijk voor halve tamme worden versleten, maar ik zou echt geen problemen krijgen.
__________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Ik ook, in mijn tijd in Leiden waren die met name van SGP-huize.
__________________ Throw the rascals out! |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ik vind mijn manier niet perse de beste hoor.Echt niet.
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ik denk dat we hier het fundamentele probleem zien dat individuele vrijheid altijd botst met de vrijheid van anderen. De mogelijke handelingen van jezelf worden beperkt, gevormd en aangepast voor/door anderen. Dan kun je jouw versie van vrijheid boven die van anderen gaan zetten en zeggen dat iedereen die zich daar niet aan houdt wordt gestraft door de (indien nodig) junta maar uiteindelijk is het een goede zaak dat de democratie ooit is uitgevonden. Of wat daar nog van over is.
__________________ Als trainers zeggen dat ze de hoop hebben opgegeven, dan moet je ze niet ontslaan maar afschieten - Udo Lattek |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
Dat eerste kan ik niet ontkennen. Dat tweede durf ik niet te erkennen. Er zijn ongetwijfeld nog betere manieren, maar tot nu toe heb ik ze nog niet mogen leren kennen. Wat bepaalde standpunten betreft sta ik mijlenver van mijn ouders af. M'n zusje en ik kunnen geweldig met elkaar botsen. Er zijn waarschijnlijk maar weinig gezinnen met meer pluriformiteit dan de onze, en tegelijkertijd zijn wij uniform in onze opvatting dat het streven naar persoonlijke vrijheid (en dus eerder d.m.v. het stellen van vragen dan door te gebieden elkaar 'op te voeden') een humanitair grondrecht is dat we niemand zouden willen ontzeggen.
|
|
|
|
|
#62 |
|
Dat zou ook erg merkwaardig zijn voor een Heerenveensupporter.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
. Als ik je een extreem voorbeeld mag geven: Dat moet je niet willen, denk ik. __________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
Bovendien vind ik dat er nogal spastisch wordt gedaan over godsdienst in veel gevallen, ook een beetje flauw om met dit soort extreme voorbeelden te komen. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Pechtold voor de 10000ste keer dit jaar in NOVA/Nieuwsuur...
__________________ Als trainers zeggen dat ze de hoop hebben opgegeven, dan moet je ze niet ontslaan maar afschieten - Udo Lattek |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tjeenk Willink informateur.
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Interessant.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Inderdaad, niet dat het veel uit zal halen, maar de Koningin zet Rutte wel even op z'n plek, hetgeen terecht is aangezien hij opzichtig gefaald heeft de laatste dagen.
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Klopt, sowieso een teken dat de Koningin het draaien van Rutte (of hoe men het wil noemen) blijkbaar niet waardeerde. Z'n bezoek heeft ook vrij lang geduurd.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Kijken of er vandaag weer iets anders gebeurt.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|
|
|
|
|
|
#75 |
Never a dull moment. Maar er zal nu even niet zoveel meer gebeuren. Het enige spannende is het bezoek van Wilders aan Ground Zero. Dat kan een proeve zijn voor de stabiliteit en voor het oppakken van de onderhandelingen, en nieuw gemor binnen het CDA opleveren.Anders zullen de gesprekken begin volgende week hervat worden en dan op naar het CDA-congres op 18 of 25 september. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Tjeenk Willink laat zo net weten dat dit echt de laatste kans voor Mark Rutte is.
Wilders zei trouwens eerder dat 'Tjeenk Willink nooit meer informateur mag worden'. Vandaag of morgen zit ie weer bij hem op de koffie
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
__________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Politici zijn af en toe net kleine kinderen.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Interessant artikel over de rol van de koningin bij een kabinetsformatie (via Frits Wester)
http://teldersstichting.vvd.nl/uploa...k_probleem.pdf __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
![]() Hier moet zelfs SCH gewoon om lachen hoor. __________________ AFCA | Celtic | Nottingham Forest Breach luistert >>>> http://www.last.fm/user/Breach20 <<<< |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Ja, ik vond het ook grappig. Maar ik vond de bijdrage van Femke Halsema die hier weer een parodie op maakte, ook weer heel grappig. Vond fuckbuddy niet.
|
|
|
|
|
|
#82 | |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Ik heb het idee dat de Koningin Rutte er gisteren flink van langs gegeven heeft.
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
De Koningin lijkt me overigens ook een VVD-er, haar zoon zeker. __________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ik weet het niet, vroeger werd ze 'verdacht' van linkse opvattingen, bij Prins Claus was dat waarschijnlijk ook zo, evenals bij Juliana, hoe het bij Beatrix is vind ik lastiger in te schatten.
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Koningin lijkt me een CDA'er en volgens mij wordt ze daar ook in het algemeen ingeschaald. Juliana was een overduidelijke PvdA'er daarentegen.
|
|
|
|
|
|
|
#89 | ||
Om heel eerlijk te zijn kende ik de originele versie niet eens van Wilders... ![]() Maar, dan zie ik die en die van Halsema en dan denk ik, sja hetzelfde olijke gebeuren in een nieuw jasje, alleen waar een Wilders nog scherp uit de hoek komt met "Mevrouw Vogelaar werd als eerste aan een boom gebonden, Aboutaleb stapte met al zijn paspoorten uit in Rotterdam en Jan Peter roept steeds ik wil naar Brussel" Halsema komt met een rechtsuitje naar een pretpark, beter goed gestolen dan slecht bedacht zullen ze bij Groen Links gedacht hebben. Feit is wel dat de onderhandelingen lopen en men denkt dat het goed gaat komen.
__________________ De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld." |
|||
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
Als dat rechtse kabinet er echt komt stuur ik Fleurop naar het partijbureau van de PvdA. Alles is tenslotte te danken aan hun kamikaze-beleid. Eerst saboteren ze Balkenende IV. Vervolgens brengen ze staatsman Cohen in stelling die de op één na slechtste verkiezingsuitslag ooit scoort voor de rooien. Alsof dat nog niet erg genoeg is laten ze zich bij de formatiebesprekingen buitenspel zetten dankzij wederom Cohen en z'n mediatrainer, die nu waarschijnlijk ergens onder een steen leeft. Kennelijk is dit de sociaal-democatische aanpak om 'de samenleving een andere kant op te duwen.' Echt, het verdient een bloemetje.
|
|
|
|
|
|
#91 | |
||
|
|
|
|
|
#92 | |
![]() Maar Verhagen is een Zuid-Limburger. En die halve Walen van onder Sittard deugen toch geen van allen.
__________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Het werd me door jou niet in dank afgenomen maar ik blijf het vreemd vinden dat uitgerekend een Limburger meent te weten wat de 'Nederlandse' identiteit is. Vooral als het doordenkt is met allemaal calvinistische/hollandse flauwekul.
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Het is inderdaad een feit dat wij Limburgers een volkomen andere cultuur hebben dan een groot deel van de rest van Nederland. Overigens zitten hier ook weer nuance's tussen de verschillende gebieden in Limburg. Maastricht en de Westelijke Mijnstreek zijn in zekere zin erg Vlaams. Kerkrade, Heerlen en Vaals zijn erg Duits. De Peel is weer behoorlijk Brabants, op zijn eigen manier. Venlo en omstreken is heel erg op Duitsland gericht. En de strook Limburg tussen Venlo en Nijmegen (dat hele stuk omhoog) ligt dusdanig geïsoleerd dat het ook een heel eigen dialect, cultuur en volksaard heeft. In tegenstelling tot andere landelijke gebieden als Friesland en Zeeland behoren wij veel te kort tot Nederland om een wezenlijke bijdrage geleverd te hebben aan de Nederlandse cultuur en vice versa. Daardoor klopt het inderdaad dat het vreemd is dat juist Wilders blijft hameren op vreemde chauvinistische gevoelens. Als er al zoiets bestaat als een eenduidige Nederlandse cultuur, dan kan een Zeeuw, Fries of Hollander daar veel beter iets over zeggen dan een Limburger. Daarom deel ik je verbazing. Veel Limburgers zijn trots op hun Limburgs/Duits/Belgische (of wat het dan ook wezen mag) identiteit en krijgen nu eenmaal niet rap een vlaag van vaderlandsliefde bij het zien van de driekleur, een windmolen of de koningin (ik heb het idee dat het koningshuis hier niet populair is). Ik denk dat Wilders dat diep van binnen ook wel heeft en vooral door blijft hameren op die Nederlandse identiteit om stemmen te winnen in het westen, maar men er schijnbaar een stuk gevoeliger voor is. __________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
Als ik het goed heb hoorde een groot deel van Noord-Limburg vroeger bij Brabant, en dat Brabant werd lange tijd erg onderdrukt. Owja, ik bedoel natuurlijk niet dat een Limburger persé niks zou mogen zeggen over "de Nederlandse identiteit". Wat me enkel verbaast is dat, gegeven de gevoeligheden, er een in dat gebied populaire man op staat die dat begrip helemaal doordrenkt met nostalgische calvinistische relikwieën. Laatst gewijzigd door Koekebakker; 8 september 2010 om 21:41 |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Hoewel het zo zou kunnen zijn dat juist de mensen achter de regionale folklore niet weglopen met deze man
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Player omroep.nl
Dit is nou die vermaarde rechtse TV die ons jarenlang onthouden is door linkse elites __________________ Als trainers zeggen dat ze de hoop hebben opgegeven, dan moet je ze niet ontslaan maar afschieten - Udo Lattek |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Die presentator van WNL komt trouwens uit een regentengeslacht zie ik nu. De Bickertjes. Goed gekozen.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Dapper van Eric van den Burg.
|
|