![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
#52 |
|
1e collegedag gehad vandaag..
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Ook weer begonnen.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Vandaag heb ik een introductiedag en moet ik m'n boeken halen (wel 3!!), helaas heb ik nog geen collegekaart en ben ik officieel nog geen student
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Oh, de eerste deadline om boeken te bestellen alweer gemist geloof ik.
Top, zo ken ik mezelf weer
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
![]() Edit: ik heb trouwens ook 3 boeken
|
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ik ga morgen weer ff langs school denk ik
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
![]() Ik heb trouwens nog geen brief gehad van de universiteit zelf waarin ze zeiden dat ik was toegelaten en ook op studielink staat nog dat ik m'n collegeld moet betalen, terwijl ik meer dan een week geleden het geld toch echt al opgestuurd heb. Studiefinanciering is ook zo'n vaag iets, ik heb een bevestiging gekregen dat ik een basis-beurs krijg, voor de aanvullende beurs moest ik de gegevens van m'n ouders opsturen, ook gedaan, 3 weken terug ongeveer, maar als ik op duo.nl kijk krijg ik volgende maand nog steeds maar de basisbeurs ![]() 3 hoeraatjes voor het geweldige administratieve systeem in Nederland
|
||
|
|
|
|
|
#61 | |
|
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Alweer bijna de eerste week erop zitten. Ben dit jaar voor de verandering maar eens opnieuw begonnen....
![]() Ben nu begonnen met Geschiedenis in Nijmegen. Heb helaas alleen nog geen kamer dus woon nu voor het eerst in drie jaar weer even thuis. __________________ Ajax Amsterdam - Liverpool FC - Boca Juniors |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
Weet eigenlijk nog niet eens welke boeken ik allemaal moet hebben. Binnenkort maar even informeren en dan bij Selexyz langs.Ik hoef volgens mij pas maandag 13 september te beginnen Op Blackboard stond iets van een introductie volgende week, maar verder helemaal geen informatie of roosters, dus dat zal wel alleen voor eerstejaars zijn.
|
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
||
|
|
|
|
|
#73 |
|
Ik moet donderdag pas
__________________ "Mijn Heracles moment is dat ik de rook van de verse Caballero sigaret van mijn vader, in zijn Vauxhall Cresta, ruik op het moment dat we naar een thuiswedstrijd van Heracles onderweg zijn." |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Je wordt aan het begin van je eerste jaar ingedeeld in een zogenaamde studiesuccesgroep, bestaande uit ongeveer 15 mensen. Met deze groep volg je lessen, maak je opdrachten en moet je wekelijks 1 uur samenkomen om te praten. Ook is er een tutor aan verbonden, die de groep een beetje moet begeleiden.
Het is eigenlijk gewoon bedoeld om elkaar makkelijker te leren kennen, aangezien dat in een klas met 150 studenten wat moeilijker gaat. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Een klas van 150 studenten noem je toch geen klas
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
#77 |
Zelfs een school heeft nu al last van plagiaat. Op een beveiligde leeromgeving mogen tijdelijk geen presentaties meer gezet worden Hopelijk is dit maar tijdelijk zeg.
__________________ RayMania: Maar heel irritant gedrag inderdaad. Vrij arrogant, "ik ben de beste", dat idee. Altijd over jezelf hebben, jouw manier van dingen doen is de beste. Niet echt mijn type mensen. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
#79 | |
mijn klas bestaat uit 16 leerlingen en die zijn zelfs nog verdeeld in 2 studiegroepen van 8 leerlingen
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Mijn 'klas' bestaat dan ook uit 3 studies: bedrijfseconomie, fiscale economie en accountancy and controlling. Volgend jaar krijg je gewoon bij je eigen studie les en zal ik waarschijnlijk met 40 man in de 'klas' zitten, lijkt me ook een stuk leuker. |
||
|
|
|
|
|
#81 | |
3e jaar. Maar ook in het eerste jaar waren die tutor(studie)groepen niet groter dan 12 man
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
300
![]() Ik met 600
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ik altijd eentje meer dan jij
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Word nu al doodgegooid met opdrachten
. Vandaag bijna in slaap gevallen tijdens hoorcollege dus nu koffie.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ik kom er nu achter dat ik om 13 uur college had vandaag
Die kut rooster site van de UvA werkt ook voor geen meter.. En ik bedacht vandaag dat ik ook nog zo'n vak erbij wil volgen maarja je kan je al lang niet meer inschrijven. Morgen even kijken of ik nog wat kan regelen.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Kan nog altijd niet naar school door ontbreken collegekaart etc. Sloomheid in de hoogste categorie.
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Heb je een collegekaart nodig om naar lessen en colleges te mogen? Die heb ik alleen nodig bij tentamens enzo. Wat waardeloos zeg.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Mijn collegekaart was vandaag ineens verlopen
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Ik heb mijn collegekaart nergens voor nodig
Heb dat ding echt nog nooit gebruikt.
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Bij ons duurde het ook maanden voordat iedereen 'm had, maar bij tentamens had je 'm wel nodig als identiteitsbewijs.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Leuk dit 'geweldige' studentenleven. Vanmiddag te horen gekregen dat ik morgen(eigenlijk alweer vandaag) een presentatie mag houden en aangezien ik ook nog moest werken en pas om 17.00 klaar was met lessen, zit ik nu nog lekker achter de computer een samenvatting bij elkaar te tikken.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Dat is wel erg ja. Had je jezelf niet goed ingeschreven bij Studielink of wat?
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
'
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Ah, dan is het helemaal lekker inderdaad.
Vrij waardeloos zoiets.
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Volgende week dinsdag van 8:45 tot 20:30 les
wat is dat nou weer voor een rooster
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Morgen standaard vrij
![]() Vandaag, de derde dag van het jaar, een presentatie moeten houden, toch al een 7 binnen gehaald. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Nee dus, 5 dagen les ook nog
gelukkig is het maar eenmalig.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
[Studenten SC #6] Nieuwe jaar staat op de gang.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|