![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Omdat er nog geen apart topic voor deze heerlijke kijksport is, en ik weet dat er hier meer fans zijn, open ik hierbij het snooker-topic.
Snooker Om ook de mensen die weleens voorbij zappen op Eurosport en geen snars snappen van de volgorde van de ballen even een korte en simpele uitleg: Snooker is een biljartspel voor twee spelers of twee ploegen waarbij alle ballen (behalve de witte) weggespeeld moeten worden. Er zijn in totaal 22 ballen: vijftien rode, zes andere kleuren (geel, groen, bruin, blauw, roze en zwart) en een witte bal. Het is het best vergelijkbaar met pool. De belangrijkste verschillen tussen pool en snooker zijn de afmetingen; een snookertafel is in de regel groter dan een pooltafel, de ballen zijn kleiner en lichter en de keus zijn bijgevolg dunner. In Nederland is het snooker een vrij populaire kijksport en dat komt mede door het feit dat zowel Eurosport als de BBC alle grote toernooien bijna volledig live uitzenden. ![]() Ranking Toernooien Het professionele snooker is hoofdzakelijk een toernooisport net als bijvoorbeeld tennis. Er zijn verschillende categorieën toernooien waarbij de Ranking toernooien de belangrijkste zijn. Verder zijn er nog een aantal andere prestigieuze toernooien die niet tot de RT horen maar waar wel de gehele top aanwezig is en er veel punten te verdienen zijn voor de ranglijst. Dit jaar behoren de volgende toernooien hiertoe (cursief de speler die het toernooi won): 07-09 / 13/09 Shanghai Masters, Ronnie O'Sullivan 03-10 / 11-10 Grand Prix, Neil Robertson 05-12 / 13/12 UK Championship, Ding Junhui 10-01 / 17-01 The Masters, Mark Selby 25-01 / 31-01 Welsh Open, John Higgins 29-03 / 04-04 China Open 17-04 / 04-05 Betfred.com World Snooker Championship Spui hier dus al je meningen en nieuwtjes. Of volg de wedstrijden gewoon live hier. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Waarom behoren de Masters eigenlijk niet tot de ranking-toernooien?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vandaag:
Tuesday 27 April (quarter-finals - best of 25 frames) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hoe moet ik nou kiezen tussen Selby en O'Sullivan
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gewiebel..
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Selby wiebelt in zijn stroke. Nooit opgevallen? Bloedirritant.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
![]() Maar nee, ik vind het niet storend genoeg. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dat wiebelen is eerst veel erger geweest dan nu
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
En het irriteert me dat ik moeite moet doen voor een goede stroke en hij half dansend ballen kan potten .
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Overigens heeft niemand zo'n mooie techniek als Ronnie. En dan ook nog links- én rechtshandig zijn.
Ik kan trouwens ook iedereen aanraden om zijn biografie te lezen. Leest best makkelijk weg, veel leuke anekdotes en je zou hem bijna gaan begrijpen
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Als O'Sullivan er zin in heeft, komt er niemand bij hem in de buurt. Maar ja, dat is bij hem elke keer weer de vraag
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ik gun het Selby wel. Okay zijn cue action is echt dramatisch (het gewiebel) maar wat geeft het? Hij staat al een paar seizoenen echt heel goed te spelen en wint regelmatig een tournooi, maar deze ontbreekt nog. Zou een mooie bekroning zijn voor hem. En bovendien lijkt het me een sympathieke gozer.
__________________ "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik denk dat jullie Selby toch een beetje overschatten. In de toekomst zie ik het hem zeker doen, maar ik vind het nu nog erg vroeg (en ook vroeg in zijn carrière) om hem al de eindoverwinning toe te gaan dichten.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
4-4 dus tussen Selby en O'Sullivan. En wat deed Ronnie in godsnaam met dat jumpshot terwijl hij recht op de zwarte bal lag
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
Mooie escape van Davis net, wel lucky maar toch. . Davis nu door misser van Robertson kans om terug te komen tot 9-3, da's al een stuk draaglijker dan 7-1.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hoe is het schema van vandaag?
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
De wedstrijden Dott-Allen en Carter-Murphy zijn nu bezig.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ah, zie net dat Selby en O'Sullivan vanavond pas weer verder gaan. Mooi zo
.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Deciding frame bij Dott - Allen.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dat laatste shot van Allen sloeg helemaal nergens op
![]() Geeft het laatste frame gewoon weg. Desalniettemin geweldige comeback van Dott ![]() Terug in de top-16 |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik mot die Allen niet, dus mooi resultaat
.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
! Godver...
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Net een herhaling van de aankondiging van Davis vandaag
![]() The man of the eighties, six-time world champion, he's a legend:.... Dennis Taylor!!!
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ronnie nu vol in discussie met de scheids, om een touching ball. O'Sullivan vindt van niet. En gaat goed los nu.
Zoals ik het zie is hij ook touching. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hmm, gaat nu toch wel iets te ver. Tot 2 keer toe roepen dat de scheids z'n ogen moet laten nakijken..
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Die bal is gewoon touching
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ronnie
![]() Ballen liggen nu 10 cm los, na een foul van Selby. Zegtie: They are definitely touching
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Da's niet echt netjes nee. Kan-ie het frame verliezen als-ie te ver gaat trouwens?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Make it 7-5
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik zou zeggen, twitter Eurosport
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ronnie is wel geniaal deze 4 frames. Wordt een heel zware kluif voor Selby.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Even gecheckt in de reglementen. Officieel is er niet een standaard straf voor misbehaviour. Maar meest logisch is een waarschuwing dat het frame naar de tegenstander kan gaan. Daarna het frame toekennen en dan in extremis de wedstrijd.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Klinkt logisch wel ja.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ja, precies, is het meest logische zo.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
The Rocket is on fire
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
9-6 komt er aan zo te zien..
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Had ie wel nodig ja, Selby krijgt echt heel weinig kansen van Ronnie.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
9-7 end of the session
Selby toch de morele winnaar want Ronnie had een mooie tafel om op 10-5 te komen maar wit kloste in de pocket |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Selby-Ronnie nu weer live op Eurosport en BBC. Iemand een linkje naar een video van vanmiddag trouwens?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
11-9 nu
Selby dus niks opgeschoten in de avondsessie |
|