Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10-12-09, 17:39   #1
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Vandaag hoorde ik het woord voor het eerst. Klote schaatsen en klote tocht.

Oud 10-12-09, 17:51   #2
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

NOu ik zou het wel eens bewust mee willen maken, dat was in 1997 nog niet zo.

En met schaatsen zelf vind ik ook niks mis
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 18:00   #3
Ik las laatst dat er een speelfilm over de tocht van 1963 uit gaat komen...

http://www.youtube.com/watch?v=-96TKTYyk-w

Oud 10-12-09, 18:07   #4
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Klopt ja
Gebaseerd op een boek
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 22:09   #5
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben bij de laatste 2 edities geweest, maar dan meer de nacht ervoor zuipen en de start meemaken, de race zelf dan vanaf een comfortablele plek bekijken en de finish meemaken. En je daarna net zo verrot voelen alsof je hem zelf geschaatst hebt
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 22:10   #6

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ken hem ook alleen van tv, mag van mij wel weer een keer gebeuren.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 22:15   #7
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

ik heb een schijthekel aan alle vormen van schaatsen tegenwoordig behalve dit, dit lijkt me dan wel weer tof.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 23:13   #8
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Ha, is dit het elfstedentocht topic?
SCH is nu online   Met citaat reageren
Oud 10-12-09, 23:14   #9
SCH

Het mooiste evenement van de wereld. Volgende week maar eens naar de film over de tocht uit 1963.

Ik ben bij de laatste 3 tochten geweest, het is niet te vergelijken met wat dan ook - kan geen WK voetbal ofzo tegenop.
Oud 11-12-09, 01:03   #10
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCH
Ik ben bij de laatste 3 tochten geweest, het is niet te vergelijken met wat dan ook - kan geen WK voetbal ofzo tegenop.
Jij bent niet echt objectief.
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 01:04   #11
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Maar het lijkt mij ook wel gaaf om eens een keer mee te maken, ik weet nog wel dat ik als klein jochie werd wakker gemaakt omdat de elfstedentocht begonnen was. Verder heb ik het niet echt meegekregen, behalve dan die ouwe stumpert die een stempel had gemist
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 01:21   #12
nep-fries

kijk... ik ben dan geen eche fries, maar ik was wel weer bij de elfstedentocht van 4 januari 1997 waar henk angenent won. toen was ik op vakantie in gaasterland en toen ging ik als jochie van 9 heel vroeg opstaan en op allerlei plekken de tocht volgen.. dat vergeet ik niet zo snel. allemaal mooie herinneringen aan friesland.

fjierljeppen (of hoe je het ook schrijft, poststokhoogspringen, of is het pool-stok) vond ik ook zo leuk, net als skutsjesilen kijken (zeilen in een skoetsje).

en bij die ervaringen zit dus ook één van die oefenduels die heerenveen in de jaren '90 (en nu nog) speelde in gaasterland en waar ik dan naar toe ging als klein hageneesje. en niet te vergeten de eerste keer dat ik in het abe lenstra stadion was, bij een intertotowedstrijd tegen aalborg, 8-2 voor heerenveen.

elfstedentocht is leuk. maar dat rondjesschaatsen op de tv hoeft van mij niet zo...
Don Turba is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 08:25 wink   #13
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Als hij weer eens komt, ga ik het op zeker volgen. De laatste heb ik totaal niet bewust meegemaakt. Het blijft een Oer-Hollands fenomeen waar we trots op moeten zijn.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 08:26   #14
Woordvoerder Havana Club

http://www.youtube.com/watch?v=dEzwmEwAPgc

Ik moet dan altijd aan dit nummer denken. En de reclame van Calve "Ken net!"
Oud 11-12-09, 08:30   #15
Woordvoerder Havana Club

http://www.youtube.com/watch?v=D6LgzMXkuC4
Oud 11-12-09, 08:31 big smile   #16
Woordvoerder Havana Club

Ken net was van Beerenburg

http://www.youtube.com/watch?v=NUXiqkAKr-0

Nu kap ik met Youtube dumps.
Oud 11-12-09, 08:56 duh   #17

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

IJs
Kou
Friezen
Onverstaanbare Friezen

Ik snap het serieus niet. Je laat voor miljoenen euro's een goede ijshal bouwen en dan ga je elk jaar zodra Piet Paulusma de eerste nachtvorst aankondigt, speculeren of het ijs dik genoeg is. En dan maar wachten op die o zo verlossende worden van de lokale Methusalems die heerlijk onverstaanbaar met elkaar praten en tot de conclusie komen dat it net oan giet.

Van mijn part verdwijnt heel Friesland met koek en zopie en al in een wak.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 08:59 wink   #18
Woordvoerder Havana Club

Oorspronkelijk geplaatst door Breach
IJs
Kou
Friezen
Onverstaanbare Friezen

Ik snap het serieus niet. Je laat voor miljoenen euro's een goede ijshal bouwen en dan ga je elk jaar zodra Piet Paulusma de eerste nachtvorst aankondigt, speculeren of het ijs dik genoeg is. En dan maar wachten op die o zo verlossende worden van de lokale Methusalems die heerlijk onverstaanbaar met elkaar praten en tot de conclusie komen dat it net oan giet.

Alhoewel ik ook weinig met Friezen heb, ben ik wel een fan van de Oer-Hollandse elfstedentocht.

Piet Paulusma trouwens
Oud 11-12-09, 09:09   #19
Woordvoerder Havana Club

http://www.dumpert.nl/mediabase/34614/6dd8b0fb/vroeger._toen_was_het_pas_keiglad.html

Winter
Oud 11-12-09, 09:43   #20
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Elfstedentocht

Als het weer is ben ik erbij!
Is toch iets moois. Iets unieks. Puur het feit dat je afhankelijk bent van de natuur.
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 10:37   #21
SCH

IJs
Kou
Friezen
Onverstaanbare Friezen

Op mijn beurt vraag ik me dan weer af waarom ze zich zo vergissen en nu de geiten gaan ruimen in plaats van de Brabanders
Oud 11-12-09, 10:48   #22
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is 'elfstedentocht' aan elkaar, damn, ik kan me zo ergeren aan zin loos spatie ge bruik he.

Hoewel schaatsen een kaksport is vind ik de elfstedentocht wel weer mooi. Alleen -inderdaad- irritant dat iedereen bij de eerste de beste vorst al spreekt van 'elfstedenkoorts'. Elk jaar weer hetzelfde als het twee dagen onder de -2 is, hou daar eens mee op.

Weet 1997 nog goed, zeker die man die net 5 seconden te laat binnenkwam. Zo'n organisatieknakker met z'n armen van 'TE LAAT VRIEND' en die kerel komt dan helemaal naar de tyfus aan...200 km geschaatst, ijspegels aan zn neus, bevroren schijt in z'n onderbroek, vier hartaanvallen overleefd, twee enkels gebroken door het klunen, 49 teletoeterclubs uit Tytsjerkseradeel moeten aanhoren, de dood in de ogen gezien en dan VIJF..SECONDEN..OVER...TWAALF...binnenkomen.

Typisch gevalletje van 'F*ck me!'. Dat vind ik het mooie he, en dan allemaal nerds van 'ach zielig, geef die man ook een speldje!'. Niks daarvan, zo zijn de regels, had die slome vogel maar harder moeten schaatsen.
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 10:50   #23
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus
Het is 'elfstedentocht' aan elkaar, damn, ik kan me zo ergeren aan zin loos spatie ge bruik he.

Hoewel schaatsen een kaksport is vind ik de elfstedentocht wel weer mooi. Alleen -inderdaad- irritant dat iedereen bij de eerste de beste vorst al spreekt van 'elfstedenkoorts'. Elk jaar weer hetzelfde als het twee dagen onder de -2 is, hou daar eens mee op.

Weet 1997 nog goed, zeker die man die net 5 seconden te laat binnenkwam. Zo'n organisatieknakker met z'n armen van 'TE LAAT VRIEND' en die kerel komt dan helemaal naar de tyfus aan...200 km geschaatst, ijspegels aan zn neus, bevroren schijt in z'n onderbroek, vier hartaanvallen overleefd, twee enkels gebroken door het klunen, 49 teletoeterclubs uit Tytsjerkseradeel moeten aanhoren, de dood in de ogen gezien en dan VIJF..SECONDEN..OVER...TWAALF...binnenkomen.

Typisch gevalletje van 'F*ck me!'. Dat vind ik het mooie he, en dan allemaal nerds van 'ach zielig, geef die man ook een speldje!'. Niks daarvan, zo zijn de regels, had die slome vogel maar harder moeten schaatsen.
Het mooie was dat de man die als laatst op tijd binnen kwam een zwartrijder was
Oud 11-12-09, 10:56 big smile   #24

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Op mijn beurt vraag ik me dan weer af waarom ze zich zo vergissen en nu de geiten gaan ruimen in plaats van de Brabanders
Jaja, en jullie halen nota bene Guus Meeuwis naar het Abe Lenstra !
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 11-12-09, 10:57   #25
SCH

Hij wilde zelf zo graag, dan zijn we de beroerdste niet
Oud 11-12-09, 10:58   #26
Woordvoerder Havana Club

Hij praat met een harde G. Dus geen Brabander.
Oud 11-12-09, 11:13   #27
NegemjinSab

Oorspronkelijk geplaatst door Tomasso
Hij praat met een harde G. Dus geen Brabander.
Ach Guus weet zelfs nog in het woord Abe lenstra een zachte G te plaatsen ;')
Oud 11-12-09, 11:15   #28
NegemjinSab

Oud 11-12-09, 12:18   #29

Ha, is dit het elfstedentocht topic?
Speciaal voor jou, met je kut elfstedentochtpropaganda altijd.

Oud 11-12-09, 12:50   #30
SCH

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum

Speciaal voor jou, met je kut elfstedentochtpropaganda altijd.

Oud 11-12-09, 12:59   #31

Eeeeeeeeennn mijn abonnement op deze discussie is opgezegd

Oud 12-12-09, 14:50   #32
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Elfstedentocht lijkt me echt geweldig om eens mee te maken.

Maar die mensen die al gaan zeuren om een elfstedentocht wanneer het 1 graden vriest,

Dat zijn trouwens vaker Hollanders dan Friezen.

Elfstedentocht

Oud 12-12-09, 15:12   #33
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Elfstedentocht alsof die eraan komt.

In '97 stond ik als koter bij de start omdat er 2 gasten logeerden die mee gingen schaatsen. Mocht er ooit weer een komen ga ik 's avonds wel bij de Bonkevaart staan met een fles Beerenburg
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 12-12-09, 17:47   #34

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Schaatsen Mn voeten zaten altijd onder de blaren
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 14:57   #35

ElYefe's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij komt eraan
[size=large]Elfstedenkou op komst[/size]
[size=xx-small]28/12/09 12u39[/size]

ROTTERDAM - Nederland kan zich na nieuwjaar gaan opmaken voor een extreem koude periode die minimaal 10 dagen gaat duren. De minimumtemperaturen kunnen gaan zakken tot min 15 graden. Overdag zal de temperatuur niet boven de -5 uitkomen.
Volgens de weermodellen van zowel Engelse als Amerikaanse weerinstituten blijft komt er een massief hogedrukgebied van Groenland tot Rusland te liggen. Vanaf zaterdag blijft vrijwel overal droog met veel kans op zon. Wel zal er af en toe een ijzige oostenwind waaien.

Goed nieuws voor de schaatsers, dit keer gaat de vorst waarschijnlijk niet gepaard met overvloedige sneeuwval, waardoor de ijslaag in hoog tempo kan aagroeien. Omdat het binnenwater overal al flink is afgekoeld, kan er mogelijk al na het weekend al geschaatst worden.

Naar verwachting zal het ijs rond 8 januari de vereiste 'elfstedendikte' van 15 centimeter hebben bereikt. (CBR)
ElYefe is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 15:06   #36
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door The Verve
Ik las laatst dat er een speelfilm over de tocht van 1963 uit gaat komen...

http://www.youtube.com/watch?v=-96TKTYyk-w
Wat een kutfilm moet dit zijn

Zoveel bagger krijgt zelfs Thijs Römer nog niet in één trailier.
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 15:08   #37

Kom maar op met die kou.
Oud 28-12-09, 16:04 puh   #38

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ElYefe
Hij komt eraan

Elfstedentocht
Schaatsen
Friesland
Beerenburg
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 16:46   #39
Ik heb '85, '86 en '97 meegemaakt. De eerste twee was wat, de 3e werd gewoon carnaval.

Vraag me ook af of ze het nog kunnen organiseren nu. Enorme bezoekersaantallen verspreid over een volledige provincie. In '97 merkte je al dat het bijna niet meer te handhaven was. Duizenden mensen op het ijs.
Swetsenegger is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 19:46   #40
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Mocht het er van komen, dan zou het me weinig verbazen als het ergens langs het parcours het mis zou gaan ja, wegens te veel en te nieuwsgieringe mensen.

En of dat dan is in de vorm van dat schaatsers niet meer normaal door kunnen wegens een vernauwing van het pad door een kluwen van mensen (beetje Alpe D'Huez toestanden), of dat de druk van zo'n massa continue op het ijs zorgt voor schade aan het parcours, dat even in het midden gelaten, maar ik denk dat een tocht Annu nu inderdaad een stuk minder leuk is dan vroeger.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 19:51   #41

Van mij mag hij komen hoor
Foca is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:04   #42
nep-fries

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER
maar ik denk dat een tocht Annu nu inderdaad een stuk minder leuk is dan vroeger.
vroegâh was alles betâh!

ik ga lekker naar de elfstedentocht toe. Ben in januari vrij, dus... komt mooi uit!
Don Turba is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:22   #43

Ligt er ook een beetje aan wanneer ze hem houden. Doordeweeks zal het wel druk zijn, maar toch een stuk minder als op een zaterdag bijvoorbeeld.
Oud 28-12-09, 20:24 big smile   #44

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Unibet kan je gokken of er een elfstedentocht komt in 2010.Odds zijn in een paar uur gedaald van 5,5 naar 3,5.Die zien de bui ook al hangen denk ik
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:39 thumb up   #45

Sowieso doordeweeks organiseren en op die dag de bruggen bij Kornwerderzand, de Ketelbrug en die in de A6 bij Scharsterbrug permanent open laten staan. Mot je zien wat dat aan ijstoeristen scheelt. Wordt 't weer een smûk feestje.
Mugger is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:53   #46
Oorspronkelijk geplaatst door Suijk
Ligt er ook een beetje aan wanneer ze hem houden. Doordeweeks zal het wel druk zijn, maar toch een stuk minder als op een zaterdag bijvoorbeeld.
Dat denk ik niet. De elfstedentocht is een dusdanig schaars evenement dat mensen daar echt wel speciaal vrij voor nemen. In '97 was het ook een doordeweekse dag als ik me niet vergis.

-edit- nee dus, zaterdag. Hmz.
Swetsenegger is offline   Met citaat reageren
Oud 28-12-09, 20:57   #47
Volgens mij was dat ook de reden dat de organisatie in 1997 eigenlijk liever op de maandag wilde schaatsen. Door de weersverwachting was dat geen optie.

Oud 28-12-09, 21:05   #48
SCH

Denk niet dat het veel uitmaakt. Het land ligt zo'n beetje plat als die tocht nog een keer doorgaat.
Oud 28-12-09, 22:12   #49

Denk niet dat het veel uitmaakt. Het land ligt zo'n beetje plat als die tocht nog een keer doorgaat.
Nou, Friesland misschien, maar winkels, bedrijven, scholen zijn gewoon open op een doordeweekse dag hoor.
Oud 28-12-09, 22:21   #50
SCH

Nou, Friesland misschien, maar winkels, bedrijven, scholen zijn gewoon open op een doordeweekse dag hoor.
Maar wel aangepast hoor. Het hele land is er van in de ban en natuurlijk gaat niet alles dicht maar zeker in de ochtend tot de finish van de echte wedstrijd zal het vrij stilletjes zijn. Het is een nationaal evenement, geen Fries evenement.
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site