![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Vandaag hoorde ik het woord voor het eerst. Klote schaatsen en klote tocht.
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
NOu ik zou het wel eens bewust mee willen maken, dat was in 1997 nog niet zo.
![]() En met schaatsen zelf vind ik ook niks mis
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Ik las laatst dat er een speelfilm over de tocht van 1963 uit gaat komen...
http://www.youtube.com/watch?v=-96TKTYyk-w __________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klopt ja
![]() Gebaseerd op een boek |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik ben bij de laatste 2 edities geweest, maar dan meer de nacht ervoor zuipen en de start meemaken, de race zelf dan vanaf een comfortablele plek bekijken en de finish meemaken. En je daarna net zo verrot voelen alsof je hem zelf geschaatst hebt
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik ken hem ook alleen van tv, mag van mij wel weer een keer gebeuren.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ik heb een schijthekel aan alle vormen van schaatsen tegenwoordig behalve dit, dit lijkt me dan wel weer tof.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ha, is dit het elfstedentocht topic?
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Het mooiste evenement van de wereld. Volgende week maar eens naar de film over de tocht uit 1963.
Ik ben bij de laatste 3 tochten geweest, het is niet te vergelijken met wat dan ook - kan geen WK voetbal ofzo tegenop. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Maar het lijkt mij ook wel gaaf om eens een keer mee te maken, ik weet nog wel dat ik als klein jochie werd wakker gemaakt omdat de elfstedentocht begonnen was. Verder heb ik het niet echt meegekregen, behalve dan die ouwe stumpert die een stempel had gemist
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
nep-fries
|
kijk... ik ben dan geen eche fries, maar ik was wel weer bij de elfstedentocht van 4 januari 1997 waar henk angenent won. toen was ik op vakantie in gaasterland en toen ging ik als jochie van 9 heel vroeg opstaan en op allerlei plekken de tocht volgen.. dat vergeet ik niet zo snel. allemaal mooie herinneringen aan friesland.
fjierljeppen (of hoe je het ook schrijft, poststokhoogspringen, of is het pool-stok) vond ik ook zo leuk, net als skutsjesilen kijken (zeilen in een skoetsje ).en bij die ervaringen zit dus ook één van die oefenduels die heerenveen in de jaren '90 (en nu nog) speelde in gaasterland en waar ik dan naar toe ging als klein hageneesje. en niet te vergeten de eerste keer dat ik in het abe lenstra stadion was, bij een intertotowedstrijd tegen aalborg, 8-2 voor heerenveen .elfstedentocht is leuk. maar dat rondjesschaatsen op de tv hoeft van mij niet zo... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Als hij weer eens komt, ga ik het op zeker volgen. De laatste heb ik totaal niet bewust meegemaakt. Het blijft een Oer-Hollands fenomeen waar we trots op moeten zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=dEzwmEwAPgc
Ik moet dan altijd aan dit nummer denken. En de reclame van Calve "Ken net!"
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=D6LgzMXkuC4
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ken net was van Beerenburg
![]() http://www.youtube.com/watch?v=NUXiqkAKr-0 Nu kap ik met Youtube dumps. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
IJs
![]() Kou ![]() Friezen Onverstaanbare Friezen ![]() Ik snap het serieus niet. Je laat voor miljoenen euro's een goede ijshal bouwen en dan ga je elk jaar zodra Piet Paulusma de eerste nachtvorst aankondigt, speculeren of het ijs dik genoeg is. En dan maar wachten op die o zo verlossende worden van de lokale Methusalems die heerlijk onverstaanbaar met elkaar praten en tot de conclusie komen dat it net oan giet. Van mijn part verdwijnt heel Friesland met koek en zopie en al in een wak. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
Piet Paulusma trouwens
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
http://www.dumpert.nl/mediabase/34614/6dd8b0fb/vroeger._toen_was_het_pas_keiglad.html
Winter
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Elfstedentocht
![]() Als het weer is ben ik erbij! Is toch iets moois. Iets unieks. Puur het feit dat je afhankelijk bent van de natuur. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
![]() Op mijn beurt vraag ik me dan weer af waarom ze zich zo vergissen en nu de geiten gaan ruimen in plaats van de Brabanders
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Het is 'elfstedentocht' aan elkaar, damn, ik kan me zo ergeren aan zin loos spatie ge bruik he.
Hoewel schaatsen een kaksport is vind ik de elfstedentocht wel weer mooi. Alleen -inderdaad- irritant dat iedereen bij de eerste de beste vorst al spreekt van 'elfstedenkoorts'. Elk jaar weer hetzelfde als het twee dagen onder de -2 is, hou daar eens mee op. ![]() Weet 1997 nog goed, zeker die man die net 5 seconden te laat binnenkwam. Zo'n organisatieknakker met z'n armen van 'TE LAAT VRIEND' en die kerel komt dan helemaal naar de tyfus aan...200 km geschaatst, ijspegels aan zn neus, bevroren schijt in z'n onderbroek, vier hartaanvallen overleefd, twee enkels gebroken door het klunen, 49 teletoeterclubs uit Tytsjerkseradeel moeten aanhoren, de dood in de ogen gezien en dan VIJF..SECONDEN..OVER...TWAALF...binnenkomen. Typisch gevalletje van 'F*ck me!'. Dat vind ik het mooie he, en dan allemaal nerds van 'ach zielig, geef die man ook een speldje!'. Niks daarvan, zo zijn de regels, had die slome vogel maar harder moeten schaatsen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
!
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Eeeeeeeeennn mijn abonnement op deze discussie is opgezegd
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Elfstedentocht lijkt me echt geweldig om eens mee te maken.
Maar die mensen die al gaan zeuren om een elfstedentocht wanneer het 1 graden vriest, ![]() Dat zijn trouwens vaker Hollanders dan Friezen. ![]() Elfstedentocht
__________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Elfstedentocht
alsof die eraan komt.In '97 stond ik als koter bij de start omdat er 2 gasten logeerden die mee gingen schaatsen. Mocht er ooit weer een komen ga ik 's avonds wel bij de Bonkevaart staan met een fles Beerenburg
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Schaatsen
Mn voeten zaten altijd onder de blaren
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Hij komt eraan
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
![]() Zoveel bagger krijgt zelfs Thijs Römer nog niet in één trailier. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kom maar op met die kou.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
Elfstedentocht ![]() Schaatsen ![]() Friesland ![]() Beerenburg
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Ik heb '85, '86 en '97 meegemaakt. De eerste twee was wat, de 3e werd gewoon carnaval.
Vraag me ook af of ze het nog kunnen organiseren nu. Enorme bezoekersaantallen verspreid over een volledige provincie. In '97 merkte je al dat het bijna niet meer te handhaven was. Duizenden mensen op het ijs. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mocht het er van komen, dan zou het me weinig verbazen als het ergens langs het parcours het mis zou gaan ja, wegens te veel en te nieuwsgieringe mensen.
En of dat dan is in de vorm van dat schaatsers niet meer normaal door kunnen wegens een vernauwing van het pad door een kluwen van mensen (beetje Alpe D'Huez toestanden), of dat de druk van zo'n massa continue op het ijs zorgt voor schade aan het parcours, dat even in het midden gelaten, maar ik denk dat een tocht Annu nu inderdaad een stuk minder leuk is dan vroeger. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
Van mij mag hij komen hoor
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
nep-fries
|
ik ga lekker naar de elfstedentocht toe. Ben in januari vrij, dus... komt mooi uit! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ligt er ook een beetje aan wanneer ze hem houden. Doordeweeks zal het wel druk zijn, maar toch een stuk minder als op een zaterdag bijvoorbeeld.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bij Unibet kan je gokken of er een elfstedentocht komt in 2010.Odds zijn in een paar uur gedaald van 5,5 naar 3,5.Die zien de bui ook al hangen denk ik
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sowieso doordeweeks organiseren en op die dag de bruggen bij Kornwerderzand, de Ketelbrug en die in de A6 bij Scharsterbrug permanent open laten staan. Mot je zien wat dat aan ijstoeristen scheelt. Wordt 't weer een smûk feestje.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
-edit- nee dus, zaterdag. Hmz. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
|
__________________ Italië is een prachtig bewijs van de stelling dat een land de vorm van een laars kan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|