![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#201 | |
|
||
|
|
|
|
|
#202 | |
|
||
|
|
|
|
|
#203 | |
|
||
|
|
|
|
|
#204 |
|
Ik draag ook meer mee dan ik eigenlijk zou willen, maar 10 km loop ik nu rond de 50 minuten, dus een beetje jezelf pijn doen, jorien.
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
TVP. Al een tijdje niet meer hardgelopen. Ben meer van het mountainbiken, maar hardlopen heb ik nu meer aan aangezien er 12 kilootjes vanaf moeten voordat ik weer aan krachttraining ga doen.
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
vanavond weer
__________________ FC Twente landskampioen 2009/2010 |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Geen lekker hardloopweer.
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Geen flauw idee hoe snel ik loop. Voor mij gevoel best snel, maar mijn conditie bagger, dus ik loop ook redelijk veel
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|
|
|
|
#209 |
|
Na een jaar veel te weinig hardlopen wil ik het nu weer serieus op gaan pakken. Gister tot het 13 km met de laatste 3km sprintjes tussendoor, vandaag wat rustiger aan gedaan en na +/- 6,5 km gestopt. Meer mensen die de zomeravonden het prettigst vinden lopen? Blijft toch net iets fijner dan in het donker.
Laatst gewijzigd door Blawh; 20 juli 2010 om 22:14 |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
![]() Ik loop zelf niet zoveel hard. Ga liever fietsen, al wil ik tussendoor wel even een stukje rennen soms, om daarna weer op de fiets te springen. Aan schema's doe ik niet. Ik ga naar huis als ik moe ben/het donker wordt/ ik geen zin meer heb. |
||
|
|
|
|
|
#211 | |
Ben daardoor wel weer wat ingezakt qua tempo, gisteren een ruime 6 kilometer in iets van een half uur. |
||
|
|
|
|
|
#212 |
|
|
Loop 7,1 km in 36 minuten, een vast rondje, daar staat m'n record op, loop het 'als het slecht gaat' in 43 of 44 minuten. Ik begin niet aan het lange rondje als ik me na 500 al niet goed voel, hoe het met de energie zit, dan wordt het een kleiner rondje van een km of 4, 5 en dan rustig aan, de laatste 2 km pas echt hard om lekker te zweten en daarna lekker te kunnen slapen. Loop altijd 's avonds. Heb het een keer 's ochtends geprobeerd, zeker 3 uur nadat ik opgestaan was, maar gewrichten nog zo stijf dan, totaal niet lekker, en dan moet je de hele dag nog, verschrikkelijk vind ik dat. Als ik loop wil ik mezelf leeg lopen, dat is de drive die ik heb.
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Pff, net in 31 minuten 6,4 kilometer gelopen. Vergelijkbaar met gisteren, daar heb ik sowieso al een hekel aan. Ik wil mezelf wel verbeteren.
Zit even te kijken in de geschiedenis van m'n Sportstracker, maar een maand geleden liep ik in dezelfde tijd gewoon 7,5 kilometer. Baal echt dat ik met dat warme weer niet gewoon de wekker heb gezet om dan maar 's ochtends te gaan lopen, behoorlijk wat conditie verloren. |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Ik kom niet verder dan een gemiddelde van +/- 11km/u, maar dat vind ik dan ook niet echt interessant. Ik loop voor mijn conditie, en die verbeterd sterk, aangezien ik in redelijk hoge hartslagzone zit. Toen ik 19 was liep ik nog 44.53 over 10 kilometer tijdens de kwart triatlon
Niet te lang bij nadenken, want dat is echt moraalverlagend.Denk dat ik volgend jaar weer een paar achtste triatlons ga doen
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Ik ben inmiddels zover dat ik de 10 km rustig zonder problemen uitloop. Snelheid is helaas bij mij ook nog wat matigjes.. ook ik zit rond de 11 km/u.. dat is dan ook mijn doelstelling: Die 10 km steeds sneller en sneller lopen. Intervaltraining is daarvoor het beste neem ik aan? Want ik dacht eerst: hoe vaker je het loopt, hoe sneller/makkelijker het gaat.. maar ik zie weinig vooruitgang. Ïk moet eigenlijk eens kijken voor een hartslagmeter, want vooral de eerste 5 km spaar ik mezelf veel en veel te veel..
Desondanks ben ik heel blij dat ik hier ooit mee ben begonnen... klein jaartje gelden kon ik niet eens fatsoenlijk vijf minuten hardlopen. Niet eens alleen door gebrek aan conditie, maar ik had gelijk de hele week last van schenen en knieën. Nu als ik tien kilometer heb gelopen, puf ik 30 seconden uit en kan ik bij wijze van spreke zo weer 10 km lopen en fysiek merk ik er verder ook amper wat van (loop gewoon nog op dezelfde schoenen, dus daar lag het niet aan) __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Haha jullie zijn snel joh
![]() Vandaag sinds 2.5 maand weer gelopen. 34.55 Maar het was fijn om weer buiten te zijn In de ochtend lopen vind ik relaxer dan savonds __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Je kunt ook eens kijken naar wat schema's. Daar loop je vaak ook op interval. Zelf doe ik dat ook wel eens. 4 minuten wat langzamer, en dan 4 minuten wat sneller. Natuurlijk ook te vervangen door 1/1/2/2/3/3/4/4/ of gewoon 1/1/1/1/1/1/1 , wat je zelf prettig vind. __________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
||
|
|
|
|
|
#218 |
|
Nog nooit geprobeerd, lijkt me moeilijk om te proberen om het tempo te bepalen.
__________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Vandaag 14 km gelopen, beetje trainen voor de halve marathon van Den Haag in maart.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Wat een goede conditie hebben jullie.
Ik ben sinds meer dan 25 jaar weer begonnen met sport, sinds een paar maanden, dat is niet makkelijk als kettingroker. Ik kan het hardlopen, voor nu tien minuten volhouden, moet ik flink rusten en dan weer 10 minuten, het doel van m´n schema om het uiteindelijk 30 minuten vol te houden, ik loop gelukkig niet alleen. Deze week zal er weinig van komen denk ik, ontsteking aan m´n grote teen, door waarschijnlijk te kleine loopschoenen, vorige week nieuwe gekocht, dat is niet echt makkelijk, met maat 47, loopschoenen moeten wat grotere zijn als de normale , dus ik heb nu loopschoenen gekocht met maat 49 bij een specialzaak voor veel te veel geld. |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Het zou voor mij ook niet verkeerd zijn wat te gaan lopen. Beginnen op de loopband dan maar morgen
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
|
|
|
|
#223 |
|
20 minuutjes gedaan, heb mezelf eigenlijk verrast
![]() Nu komt het zwaardere gedeelte: Volhouden om het wekelijks te doen __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
|
|
|
|
#225 |
|
De al warme avonden in mei vind ik eigenlijk ideaal. Niet te warm, niet te koud en toch nog licht buiten. Heerlijk.
__________________ Det zoel waal ens groëte wazel kinne zien. |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Hebben jullie trouwens nog tips waar ik goede schoenen kan vinden? Heb eerlijk gezegd het idee dat mijn huidige flink aan het verslijten zijn.
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
PK Running.
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
In ieder geval een winkel waar ze je manier van lopen bekijken (opnemen op video) want je kunt behoorlijk schrikken hoe je voeten staan (hoek van de enkels) als je loopt. Ga aub niet naar de Perry Sport ofzo.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Aj, oké. Dank jullie wel.
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Runnersworld en Run2day, daar maken ze ook filmpjes.
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
21 km gedaan vanmorgen. Incl. storm op het strand. Nadeel is dat ik de rest van de dag maar een beetje op de bank hang, maar daar is het ook zondag voor.
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
13km vandaag, 1 uur 10. Ging wel lekker, alleen was het ontzettend druk met kinderwagens en rollators enzo. Dat loopt toch wat minder.
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Gisteren ongeveer 8 KM gelopen als duurloop. Ben in training voor de Zandvoort Circuitpark Run (12 KM). Train zelf meestal 2x per week 1 1/2 uur bij een atletiekclub in een groep gericht op lange afstanden. In die groep zit een groot verschil qua kwaliteit. Van mensen die met moeite 2 KM lopen tot ultralopers (langer dan marathons).
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Ben sinds 1.5 week ook weer lekker bezig. 3x gelopen nu. Telkens 5 km gelopen.
Hou het nu goed bij met Runtastic! Zeer fijn programma. Meer mensen die het gebruiken? Geeft je route weer, gemiddelde snelheid, max snelheid. Vanavond nog gelopen, had terug tegenwind, was irritant
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Vanavond ook 11km gedaan, ik houd alles bij met m'n Garmin horloge, dan sluit ik die op de computer aan en dan zie je alles in mooie grafiekjes en op google maps enzo.
Zondag de City-Pier-City loop, halve marathon.
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
2u02 op de halve marathon, wat een drukte! Maar wel leuk.
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Ik ben niet echt een fanatiek hardloper, probeer het wel vaak te doen maar heb geen doelen. Gewoon een standaard rondje van rond de 4km. 5km is echt m'n max hoor.
Week terug voor het eerst in tijden weer gedaan (door wat complicaties) maar dat ging niet heel best, m'n ronde ging dramatisch en moest vroegtijdig stoppen (eerst door steek, nog nooit gehad met hardlopen) en later door m'n knie. Vandaag de ronde soepel gelopen, maar pas toen ik een uur na het lopen het huis uit ging en de trap af moest voelde ik een stekende pijn in m'n knie, deze is tot nu toe alleen maar erger geworden en voel 'm ook bij normaal lopen. Ben benieuwd wat het morgen doet, maar anders ga ik weer een dokter opzoeken. In het verleden al met m'n knie daar geweest voor een soort irritatie in m'n knie, maar daar vonden ze niks en dus was niks aan de hand volgens de arts. Het enige 'advies' wat hij meegaf was, ja serieus, 'als je het kapot loopt, weten we in ieder geval zeker dat er iets aan de hand is', nou misschien is dat nu wel het geval. We gaan het zien. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Trouwens geheel tegen m'n verwachting in heb ik recentelijk heerlijk gelopen op een loopband. M'n enkel, waar ik ook problemen mee heb, die had wat moeite met de hardloopbaan waar ik liep toen ik Toronto zat, dus zat er niks anders op dan de loopband. Een half uur ging zo voorbij, wel moe, maar ik haalde het met veel meer gemak. Was echt een meevaller.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Ik ben vandaag ook eindelijk weer eens aan het lopen gegaan. Volgens mij al 1,5 jaar alweer niets gedaan en gezien het feit dat ik te zwaar ben en teveel rook, loop ik geen toptijden.
Maar vandaag (inclusief wat stukken wandelen) toch zo'n 4,3 km gelopen in 35 minuten. Volgens mij ligt mijn PR op de 5 km op zo'n 39 minuten, dus na al die tijd is dat niet eens zo gek. Wel een heerlijk stuk om te lopen langs het water, dat is ook zo fijn aan buiten sporten. __________________ Wie dit leest is gek. |
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Gisteren in de middag rond 3 uur 5.5 km gelopen en om 7 uur weer 5 km, had hem aardig zitten daana.
Nu beetje spierpijn in de kuiten. Vind het helemaal top weer nu __________________ The moments you love deserve high definition. |
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
Vandaag eens in de middag gelopen. Normaal altijd in de ochtend. Vanaf het begin voelde het echt heerlijk, heb ook een groter stuk gelopen (wat ik in het verleden wel vaker liep,maar nu ik het opnieuw oppakte durfde ik het eigenlijk nog niet aan), maar ik had er zo nog een kilometer achteraan kunnen lopen.
Het weer was natuurlijk ook heerlijk, maar denk dat ik toch vaker in de middag dan moet gaan lopen. Knie staat inmiddels wel op knappen en shin splints speelden de laatste 2km toch wel weerop. __________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Shin splints.
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Ik doe tegenwoordig 5 kms en dan in een tijd van 24/25 minuten met dan een keer of 8 een sprintje van 30 seconden erin verwerkt. Bevalt me wel, veel minder tijd kwijt dan een km of 10 lopen, en eerlijk gezegd ook veel vermoeiender valt me op. Wat dus na afloop ook een beter gevoel geeft.
Vandaag ging wel bagger... ik vind dat altijd zo bizar dat als je twee weken niets doet (tentamenweken in dit geval, kutexcuus, maar goed ) dat de eerste keer dan altijd zo tegenvalt. De tweede keer zit je al wel weer een beetje richting het niveau van twee weken geleden, maar toch.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Bij mij zit de spierpijn er in mijn bovenbenen nog steeds flink in eigenlijk
![]() Denk dat ik die morgen er gewoon uit ga lopen of hopen dat ik er dan geen last meer van heb. Misschien dat ik vanavond voor het NL elftal nog een rondje doe, dat kan natuurlijk ook wel. __________________ Wie dit leest is gek. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
||
|
|
|
|
|
#246 |
|
Ook vandaag maar weer eens opgepakt, na eigenlijk dik een jaar niks anders te hebben gedaan dan zuipen, roken en op m'n luie reet zitten.
Nu kon ik vroeger toen we met het voetballen wel eens gingen hardlopen met gemak een half uur á 3 kwartier aan één stuk in een redelijk tempo wel lopen, vandaag krap aan 20-25 minuten gelopen met 2 keer een pauze van 2 minuten ofzo en ik was werkelijk compleet kapot. Ook echt een beschamende afstand afgelegd vind ik zelf (3.2 kilometer, zie onderstaand plaatje. Maarja, het begin is er. ![]()
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Ik ben bij 3.5 km ook vaak al helemaal dood. Vorige week voor het eerst doorgezet tot 5,1 km
.
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Ik ga dit jaar de Dam tot Dam loop lopen dus ben nu rustig aan het opbouwen. Loop nu 3 keer in de week achtereenvolgens 8, 10 en 12 km. Tot nu toe redelijk vol te houden.
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Het lopen gaat lekker, de 5 km in 30-33 minuten nu.
Vandaag dacht ik met het oog op de marathon in rotterdam, laat ik eens voor het eerst een lange loop doen. 11.5 km in 1 uur en 11 minuten gelopen. Dit mag ik toch een duurloop noemen? Echt meer moe als de 5 km was ik niet. Voor mijn gevoel ging het wel allemaal wat minder op het einde, kreeg eigenlijk vooral last van me armen? ![]() Vind echt knap dat mensen 42 km kunnen lopen. Mijn stats:
|
|
|
|
|
|
#250 | |
__________________ In Kenny we trust..! |
||
|
|