Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 maart 2010, 19:41   #101
Waar kan je evy downloaden?
jorienvdherik is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17 maart 2010, 19:39   #102
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor het eerst dit jaar (hell, voor het eerst in 5 maanden ) weer eens wat activiteit in de benen gehad. +- 4km gelopen in 25min - dat is wel eens iets sneller gegaan .

Hopelijk gaat het de komende weken wat regelmatiger en de afstand wat langer.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 21:21   #103
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Gisteren +- 7.5 KM gelopen in iets meer dan 40 minuten. Niet denderend, maar ik had vanaf minuut 1 al slechte benen. Begin wel vertrouwen in de Dam tot Damloop te krijgen. Wil graag meedoen, maar wel op een acceptabele manier en niet zoals Silenus ergens eerder in dit topic deed.

Oud 17 maart 2010, 22:16   #104
Ik moet eens zorgen dat m'n Sportstracker werkt en dat ik weer fatsoenlijke hardloopschoenen heb.

Oud 18 maart 2010, 09:18 sad   #105

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Voor het eerst dit jaar (hell, voor het eerst in 5 maanden ) weer eens wat activiteit in de benen gehad. +- 4km gelopen in 25min - dat is wel eens iets sneller gegaan .

Hopelijk gaat het de komende weken wat regelmatiger en de afstand wat langer.
Ik heb ook al sinds september niet meer buiten gelopen. En ik heb vanaf NU nog 6 weken tot de plaatselijke 5km loop. Waar ik mijn PR van 23.25 mag gaan verbeteren. Ik vrees alleen dat dat een moeilijke opgave wordt.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 09:51   #106
Oorspronkelijk geplaatst door Breach
Ik heb ook al sinds september niet meer buiten gelopen. En ik heb vanaf NU nog 6 weken tot de plaatselijke 5km loop. Waar ik mijn PR van 23.25 mag gaan verbeteren. Ik vrees alleen dat dat een moeilijke opgave wordt.
Knappe tijd.

Had deze week nog 4 km gelopen, maar had erg veel last van me hiel aan 1 been. Echt erg vervelend. Tijd was 25 minuten.
Oud 18 maart 2010, 09:59   #107

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Deze week alweer 2 keer hardgelopen buiten. Wel slechte benen nog zeg.
Zondag 3.63 KM in 20.28 (10.65kmh)
Dinsdag 5.13 KM in 30.23 (10.14kmh)
Nog geen fractie in de buurt van mijn tijden van vroeger toen ik nog frisse spillebeentjes had Toen liep ik de 10 in 44 min tijdens triathlons

Oud 18 maart 2010, 17:02   #108
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN
Wil graag meedoen, maar wel op een acceptabele manier en niet zoals Silenus ergens eerder in dit topic deed.
Had er laatst nog een stukje over geschreven.

Mooi, weer hardlopen!
Drie weken. Drie weken resten me nog voordat ik een lichamelijk zware beproeving moet ondergaan in de vorm van de 10 kilometer-run van Utrecht. Wéér heb ik me om laten lullen om samen met een groep vrienden hard te gaan lopen. Hardlopen. Telkens als ik mijn hardloopkicksen aandoe en door de ijzige poolwind ren vervloek ik die vermaledijde Phidippides. De ouderen onder ons kunnen het zich wellicht nog herinneren: Phidippides rende in 490 v. Chr. na de Slag bij Marathon naar Athene om daar uitgeput aan te komen en te roepen 'We hebben gewonnen! Ik ben naar de klote!'. Nadat hij zijn laatste woorden had uitgesproken viel hij morsdood neer op het asfalt. (Daarom: wát heb je nodig bij het hardlopen? Juist, een HELM!) Een treffender voorbeeld dat hardlopen levensgevaarlijk en ongezond is ligt ironisch genoeg in de anekdote van de allereerste hardloper op aard.

Gek genoeg is hardlopen inmiddels verworden tot een van de meest populaire sporten in Nederland. Een verklaring hiervoor ligt in het feit dat het gratis is, anders kan ik niet bedenken waarom mensen vrijwillig ergens heen rennen zonder vastomlijnde bestemming. En die hardlopers, wie zijn dat dan? Vaak, zo niet altijd, zijn ze onder te verdelen in enkele subcategorieën.

Ten eerste de uitslovertjes. Vaak van die magere mannetjes die in weer en wind de deur uitgaan om de kou te trotseren en te genieten van de moessonregen die ze in het gezicht slaat. Ze houden ervan om zichzelf te pijnigen en om bovenal een snelle tijd neer te zetten. Dit denken ze te bereiken door een wanstaltig strakke hardlooppanty aan te trekken waardoor je als argeloze omstander altijd gedwongen bent om naar die vieze bobbel te kijken. De echte strebertjes hebben hun apparaat tijdens het rennen in de naad geklemd, omdat dit nu eenmaal aerodynamischer is. Tot overmaat van ramp hebben ze één of ander apparaatje bij zich waarmee ze hun hartslag, hardloopsnelheid en ademhaling meten om dat daarna vol trots te presenteren aan hun facebookvrienden. Sukkels. Ze zijn ook te herkennen aan hun constante geblaat om ooit de marathon van New York te lopen.

Ten tweede de dikkerdjes. Deze categorie downloadt een programma van een vaag Belgisch wijf genaamd Evy, neemt nog een hap van hun kaassouflé en gaat dan 'hardlopen'. In de praktijk komt het erop neer dat ze zuchtend en kreunend 500 meter afleggen, daarna van Evy horen dat ze fier op zichzelf mogen zijn om daarna de laatste 1500 meter tevreden uit te wandelen. Dit alles in een traject van drie maanden zodat ze uiteindelijk voldoende opgetraind zijn om 5 km af te leggen in 40 minuten. Laat ik niet onvermeld laten dat het uiteindelijk nog altijd beter is om via de laffe Evy-manier te lopen dan om helemaal niets aan sport te doen.

Ten slotte de mooiweerrenners. Deze hardlopers schrijven zichzelf eerst in voor een 10 km, wachten vrolijk tot 2 weken voordat de betreffende wedstrijd plaatsvindt en gaan dan op hun gemakkie wat rondjes singel lopen. Lekker een beetje kletsen, genietend van vrouwelijke hardloopsters die ze kunnen volgen. (Als mooiweerrenner heb je altijd een punt nodig waarop je je moet richten, en die laat zich het beste vinden in een bevallig strak kontje van een 21-jarige studente)
Het belangrijkste kenmerk, de naam zegt het al, is dat ze alleen rennen als het mooi weer is. Terecht, want welke pannenkoek gaat er nu rennen als het regent? Je wordt niet bruin, er zijn geen lekkere vrouwen op straat, en je wordt nat. Kortom: louter nadelen. Bij mooi weer niets van dat al. Het moge duidelijk zijn dat deze categorie vooral bestaat uit coole sportieve bazen.

In elke te lopen afstand kun je de categorieën weer in onderverdelen. De marathon en in mindere mate de halve marathon lopen de uitslovertjes, de dikkerdjes zweren bij de 5km en de mooiweerrenners vinden het wel best na tien kilometer. Ikzelf ben een mooiweerrenner, en maakte ooit de fout om me te wagen aan een halve marathon. Het werd een fiasco.

We schrijven 17 mei 2009. Mooiweerrenner als ik was had ik nauwelijks getraind voor deze halve marathon. Mijn recordafstand was 14 kilometer, twee weken dáárvoor gelopen. De laatste zeven kilometer dacht ik wel even op karakter uit te kunnen lopen. Met mijn karakter was niks mis, met m'n benen en conditie helaas wel, zo zou later blijken. Waar mijn hardloopmaat en tevens mooiweerrenner op zondagochtend afbelde (hij zag twee witte pixels op buienradar.nl en vermoedde een wolkbreuk) stond ik moederziel alleen aan de start in Leiden. De start ging nog prima, maar na een paar honderd meter merkte ik dat ik een aandrang voelde in m'n achterste. Helaas startte ik in het achterveld, zodat ik niet kon stoppen omdat ik anders de rest van de afstand achter de feiten (en de bezemwagen) aan moest lopen. Doorrennen was het devies. Uiteindelijk gingen de eerste 12 kilometer nog van een leien dakje, en moest ik gniffelen om een sukkel die de halve marathon dacht uit te snelwandelen. Deed 'ie toch nog best snel, maar een echte kerel gaat gewoon met z'n voeten van de grond en mijn tempo zat er stevig in. Bij 14 kilometer werden m'n spiertjes toch wat stram, bij 15 kilometer leed ik helse pijnen en bij 16 kilometer jammerde ik om mijn mama. Na 17 kilometer overwoog ik serieus om in de gracht te springen en na 18 kilometer werd ik ingehaald door de snelwandelaar. Toen ik na 20 kilometer voorbij werd gestreefd door Opa Janssen en Kreupele Leo zakte de moed me in de schoenen. Ik moest diagonaal de verkeersdrempels over om te voorkomen dat ik gestrekt zou gaan. Om de Walk of Shame te vermijden (lees: waggelend de finish oversjokken) besloot ik de eennalaatste kilometer te wandelen, zodat ik de laatste 400 meter alsnog rennend voor de tribunes langs de eindstreep kon bereiken. Ik ben tienduizend doden gestorven, maar ik heb het gered, in een tijd van 2 uur en 8 minuten. Afgezien, kapotgegaan, gesloopt, het waren de ergste twee uur en acht minuten uit m'n leven. En gek is dat he, als je dan de finish haalt, dan ga je even zitten en denk je...inderdaad....Dit..NOOIT..Meer.

Tien kilometer is meer dan genoeg. De avond ervoor lekker stappen, 's ochtends een banaantje eten, en die 10 km in 50 minuutjes uitlopen. Makkie! Stiekem is hardlopen ook best wel leuk. Het is vandaag al de hele dag lekker weer, dus laat ik weer eens gaan rennen. Lekker in het zonnetje!

Hmm..Ik kijk even naar buiten en zie twee wolkjes. Ik ren morgen wel, als het zonnig is dan.
En vandaagggg is het lekker weer, dus ik ga nu lekker even rennen!
Silenus is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 17:27 rainbow   #109

Ik ben ook het prototype mooiweerloper. Nu is het mooi weer, en heb ik geen tijd
Oud 18 maart 2010, 18:05   #110
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Hardlopen is door blessures feitelijk nog de enige sport die ik kan beoefenen om op conditie te blijven. Inmiddels lijkt dit zelfs al een probleem te helpen. Wanneer ik loop krijg ik een soort kramp bij het gedeelte van m'n scheenbeen naar m'n voet. Het is vrij pijnlijk en ik heb daardoor geen controle meer over die voet, die hangt er verstijft bij.
Als ik stop met lopen gaat de pijn niet direct weg. Het voelt als een verstijving, maar ik krijg het gevoel niet weg door het strekken of naar me toetrekken van de enkel.

Iemand die dit herkent en weet wat de oorzaak kan zijn?
EddyAlbena is nu online   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 18:23   #111

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben ook het prototype mooiweerloper. Nu is het mooi weer, en heb ik geen tijd
Dit is wel heel herkenbaar Is het eindelijk mooi weer, heb ik mijn schoenen uitgeleend

Oud 18 maart 2010, 18:24   #112
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door EddyAlbena
Hardlopen is door blessures feitelijk nog de enige sport die ik kan beoefenen om op conditie te blijven. Inmiddels lijkt dit zelfs al een probleem te helpen. Wanneer ik loop krijg ik een soort kramp bij het gedeelte van m'n scheenbeen naar m'n voet. Het is vrij pijnlijk en ik heb daardoor geen controle meer over die voet, die hangt er verstijft bij.
Als ik stop met lopen gaat de pijn niet direct weg. Het voelt als een verstijving, maar ik krijg het gevoel niet weg door het strekken of naar me toetrekken van de enkel.

Iemand die dit herkent en weet wat de oorzaak kan zijn?
Shin splints?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 18:53 rainbow   #113
TR

TR's Voetbal Forum schermafbeelding

Doen jullie ook zo'n strakke broek aan?
TR is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 21:20   #114
413

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Shin splints?
Kende ik nog niet, maar heb het ff bekeken en daar lijkt het inderdaad wel op. Bedankt.
Ik ga eens kijken wat ik er precies aan kan doen. Zal wel een andere steunzool worden.
Oud 18 maart 2010, 22:21   #115

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Shin splints, dan moet je eigenlijk vooral rusten.
Suijk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2010, 22:39   #116
413

Ja ok, maar overbelasting kan het moeilijk zijn, heb al een hele tijd niet hardgelopen.
Oud 18 maart 2010, 23:01   #117
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TerroRobbie
Doen jullie ook zo'n strakke broek aan?
Nop, alleen tijdens het wielrennen doe ik van die strakke dingen aan.

Vandaag weer een stukje gelopen, ideaal weer.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2010, 09:26   #118
Oorspronkelijk geplaatst door Blawh

Nop, alleen tijdens het wielrennen doe ik van die strakke dingen aan.

Vandaag weer een stukje gelopen, ideaal weer.
Het is dat ik terug in een lange file stond, en toen nergens meer zin in had.
Oud 20 maart 2010, 17:41   #119
Prima Deluxe.

Vandaag voor het eerst in meer dan 8 maand de route van ongeveer 10,7 km gelopen. Kon geen moment in een lekker ritme komen, de tijd (47.04) me reuze mee.
Oud 25 maart 2010, 09:10 sad   #120

Gister mn eerste 5 km sinds 8 maanden ofzo. Op karakter hoor. Op karakter. Stond mênnus harde kopwind dus meer dan 28:50 kreeg ik er niet uit gepeuterd
Oud 25 maart 2010, 11:21   #121
NegemjinSab

BasNijmegen's Voetbal Forum schermafbeelding

Eergisteren weer voor het eerst dit jaar hard gelopen. Pfff ben het compleet kwijt. Na 2km scheet ik bijna in mijn broek van vermoeidheid. Compleet verkeerd gestart, veel te snel hahaha.

Vandaag nog maar weer eens proberen. Ga vandaag voor de slowstart. FF 5km hardlopen.
BasNijmegen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 13:06   #122
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben na een jaar blessureleed ook weer begonnen. Ook is was na 2 kilometer te moe. Heeft tijd nodig, ben blij dat ik weer kan hardlopen. Wil toewerken richting de plaatselijke Rijsserbergloop, van 5km, door sowieso 2x per week te lopen.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 19:42 emo   #123

Zwoerd's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ga zo ook maar weer eens lopen, laatste keer was vorige zomer
Eens kijken hoe of ik het vol hou.
Zwoerd is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 21:14   #124

Gisteren in Rotterdam meegedaan, maar dan de 10km. Marathon gaat me nog niet lukken, maar wil ik ooit wel doen. Een tijd van 52 minuten. Kan een stuk beter, maar je kunt bijna nergens echt lekker je eigen tempo lopen omdat het zo druk is.
Oud 12 april 2010, 22:14   #125

Oorspronkelijk geplaatst door Zwoerd
Ik ga zo ook maar weer eens lopen, laatste keer was vorige zomer
Eens kijken hoe of ik het vol hou.
Heb 4 km gelopen, ging me nog wel redelijk af, heb het wel rustig aan gedaan.
Oud 13 april 2010, 00:50   #126
Woensdag eindelijke nieuwe hardloopschoenen halen.

Oud 13 april 2010, 00:58   #127

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Shumway
Woensdag eindelijke nieuwe hardloopschoenen halen.
Asics
DurQ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 09:37   #128

Oorspronkelijk geplaatst door Suijk
Gisteren in Rotterdam meegedaan, maar dan de 10km. Marathon gaat me nog niet lukken, maar wil ik ooit wel doen. Een tijd van 52 minuten. Kan een stuk beter, maar je kunt bijna nergens echt lekker je eigen tempo lopen omdat het zo druk is.
Das zeker niet gek hoor

Ik was wel aan het kijken voor Dam tot Dam loop enzo. Maar dat is gewoon nu al niet meer mogelijk. Maar City Pier City zit te vroeg in het jaar (volgend jaar maart) om goed voorbereid te kunnen zijn. Dus zal nog wel ff duren alvorens ik mijn eerste lange wedstrijd loop.
Oud 13 april 2010, 12:53   #129
Oorspronkelijk geplaatst door DurQ

Asics
Ga naar zo'n toko waar ze je voeten, loop ed. analyseren om vervolgens met een schoen te komen die het beste bij je past. Passen 'm eventueel zelfs aan (soort steunzool), wat bij mij waarschijnlijk wel nodig is omdat ik niet loop zoals het hoort.

Oud 13 april 2010, 16:25   #130

Das zeker niet gek hoor

Ik was wel aan het kijken voor Dam tot Dam loop enzo. Maar dat is gewoon nu al niet meer mogelijk. Maar City Pier City zit te vroeg in het jaar (volgend jaar maart) om goed voorbereid te kunnen zijn. Dus zal nog wel ff duren alvorens ik mijn eerste lange wedstrijd loop.
Ik ga sowieso nog aan de zevenheuvelenloop meedoen in Nijmegen, die is ook altijd tof, 15 km. In het najaar ergens. Dam tot dam heb ik ook wel eens gedaan, maar die vind ik te druk.
Oud 13 april 2010, 17:17   #131
Luis Bafiano

52 minuten is acceptabel, maar je kunt inderdaad wel beter. Een minuut of 48 zie ik jou wel lopen.

Ik ben sinds 3 weken weer hardlopende, ben eindelijk verlost van een slepende voetblessure die wel 10 maand sporten heeft gekost. Het valt nu niet mee om weer op niveau te komen, maar wat is het heerlijk om mezelf weer af te beulen. Ik wil in de zomer wat 5kms in de regio meepakken.
Oud 13 april 2010, 18:51   #132
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Ga naar zo'n toko waar ze je voeten, loop ed. analyseren om vervolgens met een schoen te komen die het beste bij je past. Passen 'm eventueel zelfs aan (soort steunzool), wat bij mij waarschijnlijk wel nodig is omdat ik niet loop zoals het hoort.
Heb ik ook gedaan, voorheen maar op "normale" schoenen wat gelopen en nu ik ze bij zo'n tent heb gehaald loopt het echt een stuk fijner

Mizuno heb ik nu, prima dingen voor mij
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2010, 23:30   #133
Luis Bafiano

Ik heb Saucony's, ook perfecte schoen.
Oud 14 april 2010, 00:07   #134
Genot

Ricky's Voetbal Forum schermafbeelding

Die heeft m'n pa ook, zelfde tijd zelfde winkel is ook zeer tevreden
Ricky is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 00:20 wink   #135
Prima Deluxe.

Was vandaag echt ideaal weer, ging lekker. Wind tegen in de eerste 3 kilometer om hem vervolgens 7 km in de rug te hebben.
Oud 14 april 2010, 00:27   #136
Ik wil het nu trouwens best wat serieuzer gaan doen en ook een keer meedoen aan een wedstrijd.

Oud 14 april 2010, 00:38   #137
Luis Bafiano

5km's zijn altijd leuk. Goed te doen, leuke sfeer, fijne wedstrijdspanning voor de start.
Oud 14 april 2010, 00:58   #138
Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz
5km's zijn altijd leuk. Goed te doen, leuke sfeer, fijne wedstrijdspanning voor de start.
Is ook wel m'n plan, later misschien naar de 10 km. Maar goed, ik doe nu net alsof ik al weer weken training heb gehad. Feit is dat ik nog geen eens fatsoenlijke schoenen heb.

Krijg er wel weer zin in, zeker met dit weer.

Oud 14 april 2010, 01:34   #139
Luis Bafiano

Ik heb helaas nogal een krakend en piepend lang lijf, dus langeafstandlopen zit er voor mij niet in. Ik ben blij dat ik het op het korte nog goed aan kan.
Oud 14 april 2010, 03:06   #140

Wat is eigk een beetje een gemiddelde tijd bij een wedstrijd van 5km? En de gemiddelde leeftijd?

Zou op zich ook wel eens mee willen doen, maar wil er niet vernederd worden.

Oud 14 april 2010, 09:27   #141

Wat is eigk een beetje een gemiddelde tijd bij een wedstrijd van 5km? En de gemiddelde leeftijd?

Dat valt denk ik best mee. Gemiddeld zal het 25 minuten zijn denk ik. Maar dat is ook omdat de winnaar vaak een tijd van 14 minuten neerzet op de 5 km. Maar er zijn er dus ook zat die de 30 minuten niet halen.

Zelf gister 6 km in 31 minuten, dus ik kom aardig op schema voor mijn PR. Gister ook rechtstreeks van tafel gaan hardlopen, dat is ook niet bevorderlijk voor de pijntjes in de maagstreek

Oh, en het moet stoppen met hard waaien
Oud 14 april 2010, 13:35   #142
Luis Bafiano

Ligt wel aan de grootte van het deelnemersveld. Met een minuut of 25 laat je meestal een groot deel nog achter je. In loopjes net na kerst loop ik met een minuut of 22 in het achterveld.
Oud 14 april 2010, 20:41   #143
Tof, ik heb m'n schoenen. Mizuno moet het gaan doen voor mij.

Nu even m'n knieblessure afwachten, dan kan ik ook fatsoenlijk gaan lopen.

Oud 14 april 2010, 20:51   #144
Grolsch bier is gezond

9christensen's Voetbal Forum schermafbeelding

Tof, ik heb m'n schoenen. Mizuno moet het gaan doen voor mij.

Nu even m'n knieblessure afwachten, dan kan ik ook fatsoenlijk gaan lopen.
sow, dat zijn mooie kicksens
9christensen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 22:28   #145

Net 4.5 km in 23 minuten gelopen, ging wel lekker, had ook het gevoel dat ik in rustig tempo er met gemak nog 3 bij kon lopen. Toch netjes aangezien ik eergisteren pas weer voor het eerst in 7 maand heb hardgelopen, of eigenlijk uberhaupt fatsoenlijk aan sport heb gedaan
Oud 15 april 2010, 10:01 sad   #146

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vaduz

Ligt wel aan de grootte van het deelnemersveld. Met een minuut of 25 laat je meestal een groot deel nog achter je. In loopjes net na kerst loop ik met een minuut of 22 in het achterveld.
Pfff, 25 minuten, dat is echt 'langzaam'.. Maar als je met 25 een groot deel achter je laat en met 22 minuten in het achterveld loopt, klopt er iets niet?
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2010, 10:03   #147

Oorspronkelijk geplaatst door pfaf

Pfff, 25 minuten, dat is echt 'langzaam'.. Maar als je met 25 een groot deel achter je laat en met 22 minuten in het achterveld loopt, klopt er iets niet?
Snapte ik ook al niet helemaal. Met 25 minuten loop je redelijk gemiddeld ik was vorig jaar 62ste van de 120 ofzo.
Oud 15 april 2010, 12:50   #148
Luis Bafiano

Niet handig geschreven, iets teveel ingekort. Een loopje na de kerst: veel echte lopers aan de start en met 22 minuten in het achterveld zitten. Loop in de zomer met veel mensen die voor de gein ook eens meelopen en geen atletiekverenigingachtergrond hebben: met 25 minuten loop je, zoals Breach zegt, ergens in het midden.
Oud 15 april 2010, 13:00   #149

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Aaah ok. Ik ben in het najaar juist op m'n best, dan heb ik de conditie van een zomer hollen, in plaats van een winter lang bier drinken, zoals in de zomer.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2010, 21:52   #150

Hmmm, zal het dan toch wel serieus gaan overwegen...

Vorige week voor het eerst echt precies vijf kilometer gelopen en kwam uit op een 25:13 ofzo. Had aan het einde echter nog zoveel lucht over, dat ik de laatste 2 minuten zowat aan het sprinten was...

Misschien is de vijf kilometer wel te kort, aangezien ik altijd iets van 7 minuten nodig heb om in een lekker ritme te komen..

Ga in ieder geval de komende periode wekelijks vijf kilometer lopen en dan zie ik wel wat ik er nog allemaal van weet af te snoepen.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief De Derde Helft

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site