|
|
#201 | |
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#202 |
|
Ik dacht dat die van Maniche er uit was? Zag 'm toch weer voorbij komen.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Ik wist wel dat ie van jou kwam.
__________________ Thats all folks! |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
|
|
|
#205 |
|
"Wist je dat Fuat Capa als trainer van RBC vond dat Marcel van der Sloot meer moest lopen"
Een echt methodmich weetje dit, .
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
"Wist je dat Tom Egbers niet de enige Heraclied is die werkzaam is bij Studio Sport". Zet er dan tenminste even bij wie die andere is
__________________ ben een gevoelige jonge die zich niet schaamt om tranen te laten vallen, k hou van knuffelen, strandwandelingen en over gevoelens praten |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
|
Nog een aantal 'Wist je dat?'-feiten:
Preston North End en Arsenal zijn de twee enige clubs in Engeland die ongeslagen landskampioen werden op het hoogste niveau. Tasmania Berlin is de slechtste club ooit uit de 1. Bundesliga. Zwitserland werd het eerste land dat zonder tegendoelpunten en verliespartij uit het WK-toernooi werd geknikkerd. Kristof van Hout (Belgische keeper) is momenteel de langste speler ter wereld. |
|
|
|
|
|
#208 | |
![]() Heb je er nog meer gefilterd dan? Ben nu wel benieuwd. __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#209 |
|
Die over Marco Boogers
Die over 99 doelpunten van iemand gok ik zo .
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Heb er een stuk of 20 opgestuurd. Ik hoor wel of ze voldoen en of er behoefte is aan meer
![]()
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
__________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
||
|
|
|
|
|
#212 |
|
Ik dacht dat er ook 1 over Cecilio Lopes in zat....
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
||
|
|
|
|
|
#214 |
|
Ik vind het wel grappig.
__________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Ja, maar die maakte er 100.
![]() Maar ik denk dat ik er binnenkort weer een paar naar Jasper ga sturen, is weer een tijdje geleden inmiddels. Laatst gewijzigd door methodmich; 11-02-12 om 19:38 __________________ ASWH, de trots van de regio Volg @vv_ASWH op Twitter en maak kans op een gesigneerd shirt! www.facebook.com/vvaswh |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Paar opties:
Wist je dat alle vier de Home Nations (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) deelnamen aan het WK van 1958? Wist je dat Engeland niet mee wilde doen aan het allereerste WK ooit omdat ze meenden sowieso al de beste ter wereld te zijn? Wist je dat Nederland alleen op het EK van 1980 de groepsfase van een groot toernooi niet overleefde? Wist je dat Uruguay vier sterren op het shirt draagt omdat ze de gouden medailles op de Olympische Spelen van 1924 en 1928 ook meetellen als wereldtitels? Wist je dat Duitsland nog nooit wereldkampioen is geworden? (West-Duitsland al wel drie keer) Wist je dat Nederland in de eerste ronde van het WK van 1938 na verlenging werd uitgeschakeld door Tsjechoslowakije? Wist je dat Zwitserland het kleinste land is dat ooit het WK organiseerde? Wist je dat het WK van 1986 in Mexico aanvankelijk was toegewezen aan Colombia? Wist je dat de eerste interland ooit in 1872 werd gespeeld tussen Engeland en Schotland (en eindigde in 0-0)? Wist je dat Hongarije en Tsjechoslowakije beide twee keer de verliezend finalist waren op een WK? Wist je dat 15 van de 16 clubs die momenteel uitkomen in de Uruguayaanse Primera División uit Montevideo komen? Wist je dat Heerenveen oorspronkelijk 'De Spartaan' heette, maar omdat die naam teveel leek op die van Sparta door de KNVB werd ingeschreven als VV Heerenveen? Wist je dat de stadions van Dundee en Dundee United aan dezelfde straat liggen? Wist je dat behalve Ajax, ook de fans van Antwerp, Tottenham Hotspur, Cracovia Krakow en MTK Budapest 'joden' worden genoemd? Wist je dat A.G.O.V.V. vroeger stond voor 'Apeldoornse GeheelOnthouders Voetbal Vereniging', maar nu 'Alleen Gezamenlijk Oefenen Voert Verder' betekent? Wist je dat Internazionale is ontstaan als een afsplitsing van AC Milan? Wist je dat het elftal van ADO Den Haag in 1967 deelnaam aan een Amerikaanse competitie onder naam 'San Francisco Golden Gate Gales' en toen werden getraind door Ferenc Puskas? Wist je dat Hans Kraay Jr. in 1980 ploeggenoot was van George Best bij het Amerikaanse San José Earthquakes? Wist je dat Athletic Bilbao onder het regime van Franco haar naam moest veranderen naar het Spaanse 'Atlético Bilbao'? Wist je dat het Cypriotische Anorthosis Famagusta sinds de Turkse invasie van 1974 niet meer in Famagusta speelt maar in Larnaca? __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Het wist je datje over Mathias Sammer klopt niet. Dieter Eilts werd gekozen tot beste speler van het EK-96.
Volgens mij werd Sammer wel speler van het jaar.
__________________ Ik noem een Loekie Knol, een Jaap Stobbe, een Brammetje Biesterveld. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Daar was ik ook al ingetrapt tong, schijnt wel te kloppen.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
||
|
|
|
|
|
#220 |
|
Grappig dan
![]()
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Daar heeft Mark van Rijswijk bij een quiz eens serieus over geprotesteerd bij de jury, inclusief UEFA-documenten die hij op zijn telefoon opgezocht had. Hij had wel gelijk hoor, maar het had wel iets extreem fanatieks.
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
boerebruiloft afgelast omdat;
Bruidegom linssens een trio had met zijn eigen vrouw en de bruid. Dat klopt niet helemaal ... Al issie nu alweer weg en kan ik em niet letterlijk meer vinden
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Dus linssens is de bruidegom op een bruiloft (zijn eigen bruiloft dus)?, en heeft sex met 2 vrouwen. De ene is zijn eigen vrouw, de ander de bruid?
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
|
|
|
|
#228 |
haha, dat was een belangrijk detail dus, maar dat maakt het ook minder interessant dan een officieele bruiloft
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Maar voor de duidelijkheid, bij een boerenbruiloft is de bruid niet per sé je eigen real life vrouw.
Hij had dus een trio met z'n real life vrouw en de boerenbruiloftvrouw. En toen werd de echtgenoot van de boerenbruiloftvrouw dus pissig
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Ik snapte hem al niet
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Met vermoedelijk alle gevolgen van dien?
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Die van Linskens vond ik ook een lastige! (wel een leuke)
Laatst gewijzigd door Vaduz; 15-02-12 om 01:28 __________________ Thats all folks! |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Hele lading wist je datjes ook nog per PM ontvangen, ze komen er deze week op.
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Ik had die van Tong toch doorgestuurd of niet?
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Het is toch ook vrij irritant als zo'n vraag op een quiz fout is...? Mooie instinker. Kan me niet voorstellen dat jij als feitenfetisjist daar zomaar mee akkoord gegaan bent?
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#239 |
|
Ik heb dat ook wel, maar goed, ik heb ook wel eens gezien dat Schreurs en Smal dreigden met opstappen toen ze een puntje minder hadden gekregen dan zij hadden geteld. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#240 | |
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#241 |
|
Ik doe nooit mee aan quizzen maar dat is toch eenvoudig na te gaan? of gaat zoiets met handopsteken of petje op petje af?
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Nee, doorgaans vul je een antwoordblad / formulier in. Dus ja, je kunt het nog wel terugzoeken indien nodig, maar dat is precies mijn punt eigenlijk. Het moet toch wel leuk blijven.
Als ik naar mezelf kijk speel ik alleen voor de lol. Dan wil ik best graag winnen, maar niet ten koste van alles hoor. Je hebt altijd mensen die bloedfanatiek zijn en na elke ronde direct naar de organisatie stuiven. Hoogst vervelend voor die mensen. Tuurlijk moet je nastreven een foutloze quiz te organiseren, maar het blijft vrijwilligerswerk. Alleen als No Ball Games de quiz organiseert, dan is het anders. Die zijn er professioneel mee bezig. Maar die maken ook doorgaans geen fouten en ook op pakweg het NK is protesteren niet echt gebruikelijk. Vanwege het aantal deelnemers is dat ook lastig, zijn er veel te veel. En nog een reden waarom ik protesteren vrij nutteloos vind: op een goede quiz is de opbouw en lengte dusdanig dat je toch wel eindigt waar je hoort te staan. Laatst nog een quiz gespeeld waar de helft van de Nederlandse kampioenen aan deelnam. Gezien de rest van het veld wisten mijn quizpartner en ik al dat we dan hoogstwaarschijnlijk tweede zouden staan na de eerste 60 vragen, met een punt of vijf, zes achterstand. Nou, dat kwam ook precies uit. Dus dan zou je misschien ergens één puntje kunnen opeisen, maar dan ben je er nog niet. Van Rijswijk schoot ook niks op met zijn protestactie bijvoorbeeld. Misschien is het ook wel anders als je echt het land doorkruist om op behoorlijke afstand van je eigen woonplaats voor prijzen gaat spelen. Dan heb je dat fanatisme mogelijk om die reden al. Maar goed, dat is een heel andere discussie, al kun je aan de hand van quizzen veel wist je datjes verzinnen natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Nou, bij deze specifieke vraag over Dieter Eilts mag je er toch vanuit gaan dat ze die stellen omdat het in het collectieve geheugen helemaal fout zit. Verder wel met je eens hoor, heb zelf ook niet zoveel met van die strebertjes.
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Dat is geen gekke gedachte, maar in dit geval kende ik de quizmasters en had ik dat idee dus niet. Maar om geen risico te nemen had ik zelf ook wel Sammer geantwoord en dat puur en alleen maar omdat ik het hier ooit had gelezen. Dus dit is nog een handige site ook wat dat betreft.
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
2e?
![]() Baas
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Wist je dat bij AC Milan - Arsenal voor het eerst twee Nederlandse aanvoerders tegenover elkaar stonden in de Champions League?
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
|
|
|
|
#248 |
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Dat vond ik ook opvallend, maar wist niet zeker of het een primeur was. Dacht wellicht ooit PSV, Ajax of Feyenoord tegen een buitenlandse club met Nederlandse captain. Maar was de eerste keer dus inderdaad?
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
|
![]() |
![]() |