![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
WZV (VBL) is nu iets meer dan een jaar operationeel en de start was veelbelovend. Er was een leuke sfeer en iedereen had wel iets gemoedelijks omdat het een beetje een "wij tegen Fok"verhaal was. Er kwamen ook veel nieuwe users en daarvan zijn er zelfs een aantal blijven plakken. Maar er zijn er ook weer zat afgehaakt? Komt het omdat we echt te veel een kliek zijn?
Vinden jullie de sfeer hier goed? Ondanks het feit dat er veel minder bans vallen dan op Fok durf ik zelf niet mijn hand in het vuur te steken dat het hier altijd reuze gezellig is. En wat is er wel goed of juist niet goed aan de sfeer die er hier heerst volgens jullie? Een tijdje geleden was de discussie dat dit vooral een Ajax forum is. Vinden jullie dat nog steeds zo (Ik zag wel wat opmerkingen in het livetopic) Ander punt is, vinden jullie dat er genoeg input komt van de medeusers en dat er genoeg met die input gedaan wordt? In dit topic kan je je mening geven over hoe je nu echt over WZV denkt. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
-Er is genoeg input, er wordt niet altijd wat mee gedaan (mede doordat het alleen vrijwilligers zijn). Niet echt een issue wmb (doe het niet TR, DOE HET NIET!!)
-Het is wel een kliek, al dan niet onbewust. Als een nieuwe user een topic opent, wordt hij vaak aangevallen. Soms terecht, maar zo schrik je nieuwe users wel af. -Ik vind de sfeer verder wel gezellig, er zitten veel users hier met kennis van zaken, er zijn vrij fanatieke supporters hier en mensen praten ook over andere sporten en het nieuws etc. Maar ik begrijp dat het soms voor nieuwe users wel afschrikwekkend is omdat er wel een 'wij-gevoel' vanuit gaat. Alsof je je plek moet verdienen om volop mee te doen ofzo, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik vind het hier wel gezellig. Ik kan lekker slap lullen over voetbal en dat vind ik het leukste. Verder is de sfeer in de SC meestal goed en het politiek topic is ook vooruit gegaan
Alleen het live-verslagen topic.. daar post ik gewoon niet meer en die discussie is al wel eens eerder gevoerd. Dan post ik liever in PL of serie A topics. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Live-topic kom ik sowieso niet. Maar dat moet denk ik niet echt serieus genomen worden, daar posten mensen echt met emotie en kan het wat ver gaan. Geef een waarschuwing als het persoonlijk word, na een tijd begrijpen users het wel
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Het is voor zover ik weet het enige echte voetbalforum van Nederland? Het wordt wel minder actief heb ik het idee. Daarnaast kan ik het 'kliek-gebeuren' wel bevestigen, dat voert wel de boventoon op dit forum (geen aanval). Vaak worden ook posts met inhoud van mijn kant genegeerd, maar dat kan ook aan mijn posts liggen natuurlijk.
Voor de rest; af en toe leuke (en inhoudelijke) voetbaldiscussies! Niks mis mee dus! __________________ Aad de Mos: 'Ik ben een garantie voor succes' |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik kan mij wel vinden in het kliek verhaal. We moeten oppassen dat bepaalde groepen geen kliek gaan vormen. Toch zie je bijvoorbeeld in de SC steeds meer nieuwe users.
Wat betreft de input zouden er best dingen anders kunnen. Valt mij wel op hoeveel mensen er toch wel graag hun steentje willen bijdragen, wat ik als heel positief ervaar. __________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Je hebt ook een beetje te maken met een sleur. Destijds was alles ook nieuw en tof, nu weet je eigenlijk al precies hoe een gemiddeld topic eruit komt te zien. Zeker de live-topics. Misschien mag er wat meer diversiteit komen, en is het hopen op kwaliteitsusers die met inventieve topics komen. Je hebt wel vrij selectie groepjes die aan bepaalde discussies meedoen. Veel lezers denk ik. En natuurlijk het risico om snel aangevallen te worden. Wat ik verder jammer vind is dat er nogal vaak een grappige wending aan een serieus topic of een serieuze post worden gegeven. Maar goed, ik doe zelf waarschijnlijk wel eens mee aan bovenstaande dingen.
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
Eens in de zoveel tijd een kwaliteitspost valt amper op. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Als jij een onderwerp hebt waar je graag over zou willen discussiëren ben je altijd vrij om een topic te openen. Graag zelfs
__________________ [AFCA] [THFC]
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik was op Fok een nog minder opvallende user dan hier, maar ik ervaar het hier als zeer gezellig.
We moeten alleen oppassen dat sommige clubtopics/interessegebieden niet doodbloeden, vanwege het lage useraanatl. Mensen van kleine clubs kunnen hier natuurlijk veel minder hun ei kwijt, misschien een puntje voor als er weer een leuke reclameactie oid is. __________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
El Capitano was voor mij wel een bekende user, maar niet veel bekender dan de gemiddelde. Nu ik wat discussies met hem heb gevoerd op het forum, of discussies van hem las lijkt het wel of ik hem overal zie. Wat een positief punt is __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
.Overigens, heel erg veel discussies bloeden dood... Dat is ook zonde. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Voor mij is het positief dat ik jou nu ook regelmatig bijvoorbeeld in het PSV topic zie meepraten over aankopen e.d.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Is het wat om bijvoorbeeld iets als een topic over degradatievoetbal te maken? Topics waar supporters van kleinere ploegen zich samen kunnen pakken of zo?
De FP zal natuurlijk ook een belangrijke rol gaan vervullen straks, mits het goed duidelijk is dat WZV vooral een forum is en de FP een uithangbord/verlengstuk. Als ik bijvoorbeeld op een willekeurige voetbal-nieuwssite zit, krijg ik to-taal niet de neiging om hun forum te checken, omdat ik dat forum niet als een meerwaarde zie. Daar moet de FP van WZV ook voor oppassen. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Het is natuurlijk een risico om in een topic van een andere club te posten. Fuckbuddy wordt bijv. ook niet altijd positief ontvangen in het Ajax-topic, maar ik heb wel het gevoel dat hij normaal discussies wil voeren. Zijn timing is alleen altijd kut met peren
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Goed punt. Niet om mezelf een veer in mijn reet te steken, maar dat is wel goed voor het forum. Dat je zo'n soort wisselwerking krijgt. Ik zie Kopbal(Feyenoord) en Arcturus (PSV) ook veel in andere topics posten. En Tjekkie natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
||
|
|
|
|
|
#19 | |
edit; herhaal ik mezelf even lekker __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ik vind trouwens het trollen in topics van andere clubs na een nederlaag ook niet echt tof. Ik snap dat het leuk is om dat te doen in real life; op school, kantoor, voetbalkantine etc. Maar de lol op een internetforum ontgaat mij een beetje.
Ook vind ik het nogal vervelend dat 'fanatieke' supporters ontzettend vaak met een gekleurde bril alles bekijken en zich overdreven moeten profileren als een soort van 'ultra'. Ik ben ook een hartstochtelijk fan maar om er steeds zo overdreven mee te koop te lopen vind ik overbodig. __________________ Aad de Mos: 'Ik ben een garantie voor succes' |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Oooooh maar ik zeg ook absoluut niet dat de FP een nieuwssite moet worden ,ben naar maar niet bang voor. Ik ben al vanaf dag 1 op de hoogte over de FP. En ik snap dat dit niet de intentie van sjimmie's topic is, maar ik dacht gewoon even hard op over WZV zeg maar.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
?
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik zal morgen wat uitgebreider posten.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Het was ook meer een bericht voor iedereen om te laten zien wat we willen, en tegelijkertijd een vraag om extra input voor ideeën
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Toch is het in de clubtopics wel steeds minder __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hoe denken de mods eigenlijk zelf over de gang van zaken tegenwoordig? En hoe willen jullie het zien.
__________________ Sûkerbôle. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Verder is iedere user gelijk in mijn ogen en heb ik vaak contact met users over van alles en nog wat. Het is belangrijk om goed te luisteren naar iedereen en ik hoop dat mensen hun mening blijven geven __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ik heb wel het gevoel dat we veel lurkers hebben, al is dat gebaseerd op gebakken lucht. Ik lurk ook wel veel
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ga eens wat meer posten dan, behangkleber. Je hebt toch bakken vol met tijd in Amerika jongen
.
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Maar ik zal wel wat meer gaan posten __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
__________________ Sûkerbôle. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Overigens, topics waar veel users aan mee doen en die goed lopen zijn de topics waar het over nostalgie gaat.
Dan komen er allerlei mooie herinneringen aan spelers, clubs, wedstrijden naar boven. Eigen momenten en belevenissen of gewoon een type speler of bepaald spel dat een club vroeger speelden. Lekker aangezet en geromantiseerd. Voetbal is vaak minder leuk vanwege al die moderne invloeden. Dan lucht zo'n nostalgisch topic altijd op. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Het is natuurlijk ook logisch dat er een soortement van kliek ontstaat. Zeker wanneer het aantal (vaste) posters daalt. Iedereen kent elkaar toch enzo. Ik zelf post eigenlijk alleen nog maar in de sc. En enkele topics die ik in mn MyAT heb. Ik vind die indeling nog steeds zwaar bagger. Kan niks snel vinden en doe er ook geen moeite meer voor. Dus hoe het er daar verder aan toe gaat weet ik niet. Ik vind de sfeer in de SC wel minder geworden.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ja, vind ik ook lastig in politiek. Ik probeer het wel, maar doe dat wel op een laagdrempelig niveau. Het is een boeiend onderwerp, maar een beetje een gigantentopic waardoor je vaak weinig kunt toevoegen inderdaad. Of het niet reageren op iets om de vervelende, ellenlange, alom bekende discussies niet te starten.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Hoe vinden jullie trouwens dat de mods het doen? Zijn ze te weinig aanwezig of juist te veel? Wat zouden ze beter kunnen doen? Heeft WZV meer mods nodig of juist minder?
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Meer mods zou in mijn ogen totaal geen overbodige luxe zijn. De laatste tijd zie ik er wat minder. Overigens vind ik de 'autoriteit' op WZV wel relaxed.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
In mijn ogen zijn meer moderators niet nodig. Ik weet trouwens niet eens hoeveel er momenteel zijn. Volgens mij ligt de gemiddelde leeftijd op dit forum vrij hoog en ook het niveau van de users zou de aanwezigheid van meerdere moderators eigenlijk overbodig moeten maken. Kort door de bocht is het eigenlijk het zelfde als nog uit de klas worden gestuurd op het HBO of WO...
__________________ Aad de Mos: 'Ik ben een garantie voor succes' |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Wat zou volgens jou de meerwaarde van meer mods zijn?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
@TR over die indeling: Ik snap nog steeds niet wat er kut aan is? De voetbalAT is de 'normale AT', en anders kun je heel snel bijv. een persoon vinden in dat subforum. Zo verdwijnen topics ook minder snel in de vergetelheid omdat een grotere verdeeldheid is in subforums zodat hij langer op de eerste pagina staat. __________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ik merk dat er 's nachts to-taal geen autoriteit is. Geen mod te bekennen, schande!
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Wat vinden jullie nu eigenlijk van dit forum?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|