|
|
#1 | |||
|
Naar aanleiding van deze opmerking over een aantal posts gisteren, besluit ik hier maar even wat neer te droppen.
als reactie te krijgen, of dat mensen minder gaan posten of in het ergste geval zelfs wegblijven op dit forum... Want ook dat is het geval.
Laatst gewijzigd door El Capitano; 4 juli 2010 om 22:19 |
||||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dat gebeurd inderdaad al volop. In het Politiek topic hebben Plato en SCH oa. al iedereen weg gejaagd met als gevolg dat er nu niemand zich meer in een discussie mengt... Het probleem lost zichzelf dus op... Wel zonde van het forum.
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik zie zoiets niet als een oplossing.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
__________________ "Wielrennen is net als je met je vingers tussen de deur zit. En dan kijken wie dat het langste volhoudt."! Maarten Ducrot |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
-doe nou niet-
Laatst gewijzigd door denthemen; 5 juli 2010 om 12:53 __________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dit bedoel ik dus. Je mag hier dus gewoon geen mening meer hebben.
Tuurlijk, ik vind zijn posts over complotten ook hilarisch, maar daardoor ga ik hem als persoon niet anders behandelen. Genoeg posts van hem die echt de moeite waard zijn, i.p.v. al die SC hoolies hier. Laatst gewijzigd door denthemen; 5 juli 2010 om 12:54 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kan wel zijn, maar in de topics waar ik kijk erger ik me dood aan die vent.
__________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ach, niets nieuws toch?
jorienvdherik heb ik op dit forum ook niet zo veel zien trollen of wat dan ook, maar toch staat in iedere reactie waarin hij wordt gequote een ' '.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hij staat bij mij in m'n negeerlijst. Verder geen last van, dus ik zeur er niet over door.
__________________ You either drink with me or you drink against me! Zuipen kk-trol! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Die vent vind ik echt prima op dit forum, ik erger mij niet zo heel snel. (wel eens aan SCH en vooral Koekebakker dan). Gewoon omdat ik denk dat ze dingen zeggen om te stoken, en dat ze stiekem thuis zitten en wat anders denken.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Het zou al een beetje helpen om niet bij ieder topic over welk onderwerp dan ook, er continu een ander stokpaardje of onderwerp van desbetreffende user te gebruiken om hem verder voor lul proberen te zetten. Nergens voor nodig.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
![]() Maar je kunt er soms ook doorheen prikken toch ? Bepaalde posts van Koekebakker hebben inderdaad een vreemde toon. Maar hij weet dat zelf ook, en vaak post hij ook heel interessant. Echter zodra er iemand begint, vallen een aantal lui over hem heen. Ik vind dat jammer, dat gaat ten koste van kwaliteit. |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Daarvoor zijn er teveel users die het leuker vinden de ander telkens een beetje belachelijk te maken dan fatsoenlijk een discussie aan te gaan. |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Om maar even namen te noemen, Sjimmie is irritant met dat koekebakker/nike/adidas gedoe.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Het heeft niet echt een meerwaarde om in een discussie over bijv. Sneijder te melden dat hij het goed doet omdat hij gesponsord wordt door Nike. Etc.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Waarom zou je geen namen noemen?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Is dit een popcorn/chips topic?
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik wil ook geen namen noemen, maar ROBIN vind ik maar een irritant mannetje op dit forum.
Met z'n bruins, bier, dit dat. Nee, ben het wel eens met Capitano. Zo'n koekebakker heeft tenminste af en toe een afwijkende mening, dat is meestal wel interessant (soms belachelijk) om te lezen. Daarom vind ik het ook zo zonde dat kwaliteitsusers als barca, DAM en jorien zo weinig nog hier te vinden zijn
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#21 | ||
|
|||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Echter kan hij vaak ook niks normaals meer zeggen zonder dat een ander opeens over zulke onderwerpen begint. Nogal zwart wit. Al maak ik zelf ook graag, bij wijze van een grap, een karikatuur van dat soort posts van hem. En dat weet hij ook. Maar ik weet wel wanneer hij gewoon normaal te woord gestaan mag worden... |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Dit topic gaat niet alleen over Koekebakker trouwens, dit is voor mij een algemene tendens die ik zonde vind.
Het forum heeft zoveel potentie... |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
Is dat ook weer opgehelderd. 't Is jammer dat er over bepaalde mensen al negatieve beelden ontstaan, dat hebben ze natuurlijk zelf voor elkaar gekregen, maar dat belemmert andere discussies ook. __________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Alsof ik iets op jullie uitdoe.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
barca ken ik niet, jorien wel en die is gewoon erg enthousiast. DAM ken ik wel, en dat vond ik zelf een aanfluiting... Daggla zie ik niet meer ? Verder heb je nog El Pistolero en Otis die volgens mij niet mee zijn gegaan naar dit forum. Ik weet niet of dat een reden had. En volgens mij zijn er ook mensen weg vanwege "het Ajax gehalte" ? Dat is dan wel sneu, maar het kan zijn dat die meerderheid gewoon voor frictie zorgt. Ik zal vast nog een aantal users vergeten zijn. Ik denk dat dit allemaal vermeden kan worden. |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
El Pistolero is er nog heel af en toe en Otis was het gewoon vergeten maar is weer op dit forum te vinden. Volgens mij niet echt met een reden. Lebawski is de enige die niet meer terug komt omdat hij hetzelfde vond als dat jij dat deed. Ik vond dat hij vrij af en toe zinnige dingen postte maar ook heel erg betweterig over kon komen en kon doen alsof de rest er geen verstand van heeft. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Afwijkende meningen zijn prima, leuk en maakt het hele idee van dit forum alleen maar interessanter en gevarieerder. Er is echter ook een hele dunne grens tussen afwijkend en het ontbreken van elke realiteitszin; een andere mening en bewust trollen/stoken. Het gaat ook om de manier waarop dingen worden gebracht, met welke toon, hoe men reageert, etc.
Zolang elke mening onderbouwt is en er van beide kanten niet richting de persoon gekeken wordt, maar naar de inhoud; kan het prima gaan. Maar dit soort frictie ontstaat deels doordat de een het leuk vindt om het vuurtje op te stoken, en de ander het leuk vindt om te happen en er lekker tegen in te gaan. Beiden eindigt uiteindelijk in een niet-bevorderende sfeer op het forum. Zeker op internet is het makkelijk met smileys en oneliners te komen, maar je kan er ook weer weinig aan doen om dat echt tegen te gaan. Mijn advies is negeer de mensen met wie je niet normaal kan discussieren en negeer vooral de mensen die om welke reden dan ook lopen te zuigen of schoppen om het zuigen of het schoppen. Iedereen moet zich welkom kunnen voelen |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Die vent is vanavond aan het posten als een debiel, dan vraag ik wat hij geslikt heeft ja.
Maarja gelukkig heb jij een TR gedaan en heb ik nu weer 2 strafpunten. Lekker blijven likken. __________________ Work hard, earn less. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
__________________ Oh for crying out loud! |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
In het politieke topic is er volop ruimte voor discussie, alleen is het inderdaad zo dat users die daar zonder onderbouwing oneliners posten aangepakt worden. De discussie moet daar immers over de inhoud gaan en iedereen die dat doet is van harte welkom. Koekebakker en HAI praten daar bijvoorbeeld altijd volop mee, terwijl ze op bepaalde gebieden duidelijk hun eigen opvattingen hebben. Dat is geen enkel probleem, dat andere users niet bereid of in staat zijn om de discussie aan te gaan is jammer, maar geen structureel probleem.
Laatst gewijzigd door Plato; 5 juli 2010 om 01:15 __________________ Throw the rascals out! |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Zoals ik al zei snijdt koekebakker regelmatig leuke onderwerpen aan, maar soms lijkt het gewoon te zijn alsof hij consequent een andere mening heeft, puur om de reacties. Daarom is het moeilijk om die 'goeie' eigen mening eruit te filteren.
Ik zie het als een Suarez die geen penalty krijgt terwijl hij die wel verdient, omdat hij zich al zo vaak heeft laten vallen. Onterecht natuurlijk, want elke actie zou op zichzelf moeten staan, maar het ligt voor een groot gedeelte ook aan je eigen gedrag. __________________ Wie dit leest is gek. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tja, Koekebakker. Clown. Leuk die andere mening, maar ze slaan vaak helemaal nergens op. Nederland speelt PVV voetbal. Tja, dan houdt het snel op hoor. En ja, dan krijg je een negatief beeld van iemand. Gek he?
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Een afwijkende mening kan best en moet ook kunnen. Ik zie vaak genoeg afwijkende meningen langskomen, die goed onderbouwd worden. Ruimte voor discussie is er altijd en als iemand slechts wenst te reageren met
heb ik liever dat dat vervangen wordt door een normale tegenreactie, waarom vind je dat ?Dat zeg en vraag ik dan ook mocht ik het tegenkomen. ![]() Jorien was altijd bijzonder vervelend, maar is nu gewoon een leuke toevoeging hier, alleen sommige mensen blijven hem belachelijk maken, als ik dat zie, ga ik daar dan tegenin. ![]() DAM heeft regelmatig een afwijkende mening, mensen gaan daar gewoon tegenin en hij reageert daar weer op. Op zich is dat geen probleem, echter bij DAM is het probleem dat hij persoonlijk moet worden en steeds maar openlijk wenst te twijfelen aan de verstandelijke en geestelijke vermogens van zijn discussiepartners en DAT is wel strontirritant. Zou hij normaal discussieren, waren er vast minder problemen. Koekebakker snijdt vaak interessante onderwerpen aan, maar trekt even zovaak een blik absurditeit open gecombineerd met zijn "haat" tegen alles wat commercieel en "rechts" is en ziet overal complotten. Vaak zonder duidelijke argumentatie of bronvermelding. Het klinkt vaak te absurd, ook niet erg, maar het is te vaak de manier waarop het gebracht wordt of het steeds maar herhalen van stokpaardjes. Lebawksi heeft er zelf voor gekozen niet hier te posten, had vaak een interessante mening en ik vind het van hem wel jammer dat hij niet mee gaat. Hij kon betweterig overkomen, inderdaad, maar niet irritant en stond open voor discussie. Ik vond en vind het afhaken van hem wel erg makkelijk trouwens, hij richtte zich liever op die paar users die alleen maar belachelijk konden maken, ipv eenzelfde aantal dat wel normaal in discussie wilde gaan. my 2 cents. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Afwijkende meningen zijn niet erg, iedereen heeft een eigen mening en dus een afwijkende mening. Het gaat alleen om de manier waarop. Wat jij al zegt, de complottheoriën bijvoorbeeld. Dat wekt aversie op, zéker als je dat tot in den treure blijft doen. En meestal is dat gewoon geen goede basis voor een discussie. Dus krijg je al snel weer de opmerking dat iemand wordt aangevallen door zijn afwijkende mening en dat dat niet goed is, maar dat is dan niet de oorzaak van het 'probleem'.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ik heb geen moeite met een smeuiige complottheorie op zijn tijd, maar als het constant maar herhaald wordt en steeds maar weer aangehaald dan wordt het uiteindelijk wel irritant.
Iemand die steeds maar blijft herhalen dat het toch allemaal dankzij de KNJB of KNTB is, wordt ook gewoon uitgelachen, ondanks de "afwijkende" mening. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dat iemand afwijkende meningen heeft, allemaal complottheorieën en meer van dat soort, is helemaal niet erg. Ik vind dan ook dat je eigenlijk altijd op iemand met zo'n afwijkende mening met argumenten moet reageren. Door middel van argumenten. Argumenten kan ook de postgeschiedenis van iemand zijn. Je moet echter goed begrijpen dat er een verschil is tussen drie punten:
1) Je bent altijd tegen alles wat te maken heeft met Italiaans voetbal 2) Je bent geestelijk niet helemaal in orde en dat blijkt nu weer. 3) ![]() Puntje 1 dat kan. Het is aardig op de man gespeeld, maar niet beledigend. Puntje 2 kan niet. Daar begin je op de man te spelen, iets wat voor mij niet begrijpelijk is. Puntje 3 kan niet. Daar gebruik je enkel argument, dus dat is natuurlijk niet een juiste manier van discussiëren. __________________ Ik steun Palmboom tegen zijn onterechte ban door de inconsequente leiding. Free Psalm. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Dan nog is het sowieso geen enkele reden om het op de man te spelen.
![]() Een valt soms nog enigszins te begrijpen, maar het is voor veel lezers wel weer irritant om vervolgens 10x alleen maar tegen te komen. negeer het dan. Op de man spelen vind ik persoonlijk altijd een zwaktebod. __________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
||
|
|
|
|
|
#45 | ||
' zijn nog irritanter om te lezen dan een afwijkende (soms onbegrijpelijke) mening.
|
|||
|
|
|
|
|
#46 | |
?Daarbij hou ik bij het reageren toch verdomde weinig rekening met lezers. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Die eerste mening hoeft an sich niet per definitie fout of buiten de regels te zijn. Wellicht in jouw gedachte, maar meningen mogen verschillen. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
En het wordt verdomd lastig moderaten als je bij elke post moet gaan afwegen of het misschien wel een troll is, of dat de user die echt zo meent, maar dat de mening wat afwijkt van de rest.
__________________ Wie dit leest is gek. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
in discussies en het gebruiken van kneus, sukkeltje en jij dit of jij dat veel irritanter in discussies om te lezen en te volgen, dan een post met een afwijkende mening.
|
||
|
|
|
|
|
#50 | |
En gefrustreerd raken of opjutten gebeurt wel heel zelden. Neem aan dat dat bij de rest van de users ook zo is. __________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Postgedrag
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|