Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 mei 2010, 16:41   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Hier verder, dit is de oorspronkelijke op:

Oorspronkelijk geplaatst door SCH
Is dit een probleem of een gegeven? Het moge duidelijk zijn dat een relatief hoog percentage van de users fan van Ajax zijn. Dat staat ze vrij, fouten maken is menselijk

Moeten we maar zorgen dat er meer niet Ajacieden hierkomen of moet de vele Ajacieden hier er ook een beetje rekening mee houden?

Ik vind het nooit zo'n punt maar soms stoort het me wel eens of heb ik er last van. Omdat Ajacieden de neiging hebben om elkaar over heen te rollen als er eens iets kritisch wordt gezegd. En dan zijn het er meteen wel erg veel.
Hier vind je deel 1:

http://www.vblforum.nl/Thread-Het-Ajax-gehalte-van-VBL-forum
Plato is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 8 mei 2010, 16:42   #2
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Dus als ik het goed begrijp was de laatste pagina een voorbeeld van de situatie die in veel ogen niet goed is.

Dan begrijp ik er helemaal niets meer van .
Da_Sandman is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:44   #3
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Moet deze niet in Feedback?
Friggles is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:44   #4
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij stond sowieso in het algemene deel, Plato.

En als je verwacht een normale discussie te kunnen voeren in een live-verslagen topic, moet je het toch echt bij jezelf zoeken ipv de hoeveelheid Ajacieden.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:45 emo   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato

Dan concludeer je dat verkeerd. waar het om gaat is dat mensen aangeven in discussies over Ajax vaak in 5-1-siutaies terecht te komen en dat niet altijd prettig vinden. Dat heeft niets met uitlokken te maken.
En wat zou daar aan gedaan moeten worden? Dat je maar 5 Ajacieden per topic toe laat? .

Als je, wie dan dan ook, in een discussie goede en valide argumenten hebt, voornamelijk gebaseerd op feiten of behoorlijk realistische logica, liefst met een objectieve invalshoek, dan zou het echt niet uit moeten maken of 5 vs 1, 5 vs 5, 5 vs 10 is.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:45   #6
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles
Moet deze niet in Feedback?
:y
denthemen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:46   #7
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hallo, livetopics. Dat is een en al gebagger en dan ook nog eens alle emotie van een voorsprong of achterstand.

Daar ga je geen interessante discussies vinden hoor, tijdens wedstrijden van Ajax, Twente of PSV.
Nee, maar dat wil niet zeggen dat we maar moeten accepteren het er rondom wedstrijden van Ajax lang niet altijd niet prettig toeven is als jouw club tegen Ajax speelt.

Dit was hier een voorbeeld van:

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus

Jij krijgt nu Ajax-uit flashbacks met Nijhuis.

Dat is inderdaad een voorbeeld, daar viel niet normaal een discussie over te voeren. Los van de vraag wie nu gelijk had is dat zeer onprettig en bij een volgende editie van Ajax-Roda zal ik echt niet meer een discussie aangaan en dat lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.
Oud 8 mei 2010, 16:47   #8

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala

Dat het een probleem is voor sommige users kan ik mij best voorstellen als je echt een antipathie tegen die club hebt.
Ik heb in principe geen antipathie tegen Ajax, maar ik herken het ook, dus daar staat het min of meer los van.
Dit.
Arcturus is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:47   #9
Super Ed

En in mijn ogen is het niet prettig dat, wanneer Ajax in de laatste minuut weet te winnen, dat wij alle verwijten krijgen van lucky Ajax naar KNJB en naar doodsverwensingen. Zo is er van beide kanten genoeg om te zeuren
Oud 8 mei 2010, 16:47   #10
AFCA

Dus krijgen wij Ajacieden nou ook nog de schuld van het niveau in de wedstrijdverslagen topiques. Het wordt met de seconde gekker .
Oud 8 mei 2010, 16:48   #11
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Hij stond sowieso in het algemene deel, Plato.

En als je verwacht een normale discussie te kunnen voeren in een live-verslagen topic, moet je het toch echt bij jezelf zoeken ipv de hoeveelheid Ajacieden.
Het lijkt me evident dat het livetopic voor iederene toegankelijk moet zijn en er tot op zekere hoogte een normale disussie plaats moet kunnen vinden.

Met discussie bedoel ik in dat geval overigens niet meer dan over de wedstrijd praten.
Oud 8 mei 2010, 16:49 surprise   #12
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman
Dus krijgen wij Ajacieden nou ook nog de schuld van het niveau in de wedstrijdverslagen topiques. Het wordt met de seconde gekker .
Dat zeg ik helemaal niet, lees nou eens goed.
Oud 8 mei 2010, 16:50   #13

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen moment wordt zoiets gesuggereerd. Waar haal je het vandaan?
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:50   #14
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen
En in mijn ogen is het niet prettig dat, wanneer Ajax in de laatste minuut weet te winnen, dat wij alle verwijten krijgen van lucky Ajax naar KNJB en naar doodsverwensingen. Zo is er van beide kanten genoeg om te zeuren
Dat kan en daar moet dus ook over gepraat kunnen worden.
Oud 8 mei 2010, 16:51   #15
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat kan en daar moet dus ook over gepraat kunnen worden.
Waarom maak je nou niet even een beter OP?
Conundrum is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:51   #16
Super Ed

Het lijkt me evident dat het livetopic voor iederene toegankelijk moet zijn en er tot op zekere hoogte een normale disussie plaats moet kunnen vinden.

Met discussie bedoel ik in dat geval overigens niet meer dan over de wedstrijd praten.
Dan moeten we bepaalde users niet meer toelaten. Als je kijkt naar de verhouding qua welke voorkeur users hebben en de verhouding qua welke voorkeur de rel users uit de livetopics hebben, dan is duidelijk dat de meeste geen Ajax voorkeur hebben.

Dan zal het wel weer neerkomen op Ajax moderators e.d. maar de meeste waarschuwingen gaan uit naar niet-Ajacieden tijdens zulke dagen
Oud 8 mei 2010, 16:52 surprise   #17

Kap eens met dingen zeggen die er niet staan.
Oud 8 mei 2010, 16:52   #18
Schiet van afstand

Je moet je niet zo snel aangevallen voelen. Hij geeft toch gewoon voorbeelden? Ik herken het wel hoor, ook als Ajacied zie ik vaak dat mensen onnodig aangevallen worden doordat uitspraken misschien verkeerd geïnterpreteerd worden. Aan de andere kant zitten er ook users tussen die het puur en alleen doen om reacties uit te lokken, maar die zullen dit ook niet zien als een groot probleem lijkt mij.
Oud 8 mei 2010, 16:54 thumb up   #19

BigMAC's Voetbal Forum schermafbeelding

Mijn avatar werkt als een rode lap op een stier bij sommige onder ons.
BigMAC is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 16:55   #20

Dan moeten we bepaalde users niet meer toelaten. Als je kijkt naar de verhouding qua welke voorkeur users hebben en de verhouding qua welke voorkeur de rel users uit de livetopics hebben, dan is duidelijk dat de meeste geen Ajax voorkeur hebben.

Dan zal het wel weer neerkomen op Ajax moderators e.d. maar de meeste waarschuwingen gaan uit naar niet-Ajacieden tijdens zulke dagen
Ach mij gaat het er meer om dat hele spelers topics op slot komen te zitten door dat ge-etter. Maar het is gewoon vervelend dat het hele liveverslagen topic volstaat met trolls van beide kanten. Dan kun je wel zeggen dat niet-ajacieden de meeste waarschuwingen krijgen, maar die uitlok users gaan ook vaak tot het randje en lopen vaak alleen maar uit te lokken.

let op: ik praat hier geen getroll goed, voordat sommige daarweer op in moeten haken
Oud 8 mei 2010, 16:55 rainbow   #21
AFCA

Er wordt nu door vijf man op mij gereageerd. Ik voel me inderdaad eigenlijk best aangevallen.
Oud 8 mei 2010, 16:55 rainbow   #22

Oorspronkelijk geplaatst door BigMAC
[Voorspelbaar modus on]
Afellay
[/voorspelbaar modus off]
Oud 8 mei 2010, 16:55   #23
Super Ed

Je moet je niet zo snel aangevallen voelen. Hij geeft toch gewoon voorbeelden? Ik herken het wel hoor, ook als Ajacied zie ik vaak dat mensen onnodig aangevallen worden doordat uitspraken misschien verkeerd geïnterpreteerd worden. Aan de andere kant zitten er ook users tussen die het puur en alleen doen om reacties uit te lokken, maar die zullen dit ook niet zien als een groot probleem lijkt mij.
Eens :y

Bij een aantal Ajax-users bespeur ik ook dat ze óveral negatief op moeten reageren. Sommige mensen willen ook serieus een discussie aangaan, dat lijkt soms niet meer te kunnen
Oud 8 mei 2010, 16:56   #24
Schiet van afstand

Neem dan ook niet zo'n lelijk avatar.
Oud 8 mei 2010, 17:00   #25

hehe jij hebt zo een standaard avatar van dit Forum zie ik net.
Oud 8 mei 2010, 17:00 wink   #26

Ach, ik doe verder helemaal niet moeilijk: ik kom gewoon niet meer in het Ajax topique. Problems solved. De normale Ajacieden komen vanzelf wel langs.
Oud 8 mei 2010, 17:01   #27

Dat dus. Van mij mag er wel wat strenger opgetreden worden. Als iemand zit te trollen, flikker hem een dag van het forum af. Dan hebben anderen wellicht niet zo snel de behoefte om op trollgedrag in te gaan. En misschien worden daarmee andere mensen die normaal kritisch zijn niet direct als troll benaderd.
Oud 8 mei 2010, 17:01   #28
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

hehe jij hebt zo een standaard avatar van dit Forum zie ik net.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 17:01   #29
Ik niet!

Maar goed, het komt er hoe dan ook op neer dat het probleem dat SCH aangekaart heeft door een aantal users herkend wordt en dat we er over moeten nadenken of we het kunnen oplossen. Dat zal niet makkelijk worden, maar laten we proberen dit topic die wending te geven, nog heel lang doorpraten over de vraag of het al dan niet een probleem is heeft weinig zin, aangezien we het daar toch niet over eens worden. Sommigen ervaren het niet als een probleem, anderen juist wel.
Oud 8 mei 2010, 17:03   #30
AFCA

Eens :y

Bij een aantal Ajax-users bespeur ik ook dat ze óveral negatief op moeten reageren. Sommige mensen willen ook serieus een discussie aangaan, dat lijkt soms niet meer te kunnen
Dat kan dus wel. Het is alleen jammer dat als een Ajacied een Ajacied 'verdedigt', dat dat blijkbaar niet kan. Terwijl Ajacieden vrij vaak worden 'aangevallen'. De enige conclusie die uit dit topique getrokken kan worden is dat het van beide kanten gebeurt en het topique dus gewoon overbodig is.
Oud 8 mei 2010, 17:08   #31
Ik niet!

Dat kan dus wel. Het is alleen jammer dat als een Ajacied een Ajacied 'verdedigt', dat dat blijkbaar niet kan. Terwijl Ajacieden vrij vaak worden 'aangevallen'. De enige conclusie die uit dit topique getrokken kan worden is dat het van beide kanten gebeurt en het topique dus gewoon overbodig is.
Nee hoor, het wordt als een probleem ervaren door bepaalde users, dat jij dat anders ziet kan, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat en het topic overbodig is.
Oud 8 mei 2010, 17:08   #32

Je slaat de plank denk ik een beetje mis Sandman. Maar ik ga nu even Giro kijken, misschien kom ik er nog weleens op terug.
Oud 8 mei 2010, 17:09   #33
AFCA

Nee hoor, het wordt als een probleem ervaren door bepaalde users, dat jij dat anders ziet kan, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet bestaat en het topic overbodig is.
Ik vind het overtrokken en meer van dat soort dingen. Als je dit toch al als een probleem ziet, hoop ik niet dat er nog te veel dingen buiten het forum in je leven gebeuren...
Oud 8 mei 2010, 17:11 duh   #34
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, maar dat wil niet zeggen dat we maar moeten accepteren het er rondom wedstrijden van Ajax lang niet altijd niet prettig toeven is als jouw club tegen Ajax speelt.

Dit was hier een voorbeeld van:

Jij krijgt nu Ajax-uit flashbacks met Nijhuis.

Dat is inderdaad een voorbeeld, daar viel niet normaal een discussie over te voeren. Los van de vraag wie nu gelijk had is dat zeer onprettig en bij een volgende editie van Ajax-Roda zal ik echt niet meer een discussie aangaan en dat lijkt me eigenlijk niet de bedoeling.
Gaf jij zelf niet ergens toe tijdens livewedstrijden van Roda ook niet helemaal objectief te zijn .
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2010, 17:11 emo   #35

Het is alleen jammer dat als een Ajacied een Ajacied 'verdedigt', dat dat blijkbaar niet kan. Terwijl Ajacieden vrij vaak worden 'aangevallen'.
Daar gaat het m.i. al fout. Ik heb helemaal niet de behoefte om een mede PSV'er te 'verdedigen'. Ik heb zelf een mening, ik ben zelfstandig en zal ongetwijfeld PSV verdedigen, maar ik ga toch geen afgesloten groep vormen in het kader van 'wij tegen de rest'? Dan krijg je dit soort taferelen namelijk al automatisch.

Als ik een discussie voer met jou, dan kunnen anderen daarbij inhaken, maar het probleem is vaak dat er meerdere mensen komen die de behoefte schijnen te hebben om louter en alleen 'de strijd' te winnen, in plaats van bij te dragen aan een normale discussie. En waarom? Geen idee eigenlijk.

Ah wel, op zich is het allemaal logisch hoor. Ajax is nou eenmaal vaak punt van discussie en Ajax wordt nou eenmaal door veel mensen gehaat, daardoor schieten Ajacieden vaak in de verdediging of trekken juist ten aanval, waardoor je weer ongemakkelijke discussies krijgt. Maar dat 'wij tegen zij' gevoel is het probleem, niet de discussies an sich.
Oud 8 mei 2010, 17:11   #36

Rare conclusie. Je loopt er iets te makkelijk aan voorbij dat aan beide kanten veel mensen zijn die helemaal niet zitten te wachten op bepaalde flamewars.

Hypocriet ben ik wel waarschijnlijk want ik zal me vast wel eens gemengd hebben in dergelijke discussies. Maar ik stoor me er wel aan. Als ik een wedstrijd van Twente kijk zit ik niet te wachten op legio kots-smilies in het livetopic wanneer Ruiz bv. scoort.
Oud 8 mei 2010, 17:12   #37
Ik niet!

Ik vind het overtrokken en meer van dat soort dingen. Als je dit toch al als een probleem ziet, hoop ik niet dat er nog te veel dingen buiten het forum in je leven gebeuren...
Je kunt het overtrokken vinden, anderen vinden van niet, jouw mening is niet een universele waarheid waar iedereen het mee eens moet zijn.

Jammer overigens van die tweede zin, die raakt kant noch wal en doet erg afbreuk aan de discussie.
Oud 8 mei 2010, 17:13   #38
AFCA

Ik zette 'verdedigt' niet voor niets tussen aanhalingstekens. Want ik heb de behoefte niet, maar als iemand belachelijke dingen roept, dan ga ik daar tegen in. Of dingen die ik gewoon geen waarheid vind. Dat is de hele essentie van een discussie
Oud 8 mei 2010, 17:13   #39

Oorspronkelijk geplaatst door Ungeheuer
Rare conclusie. Je loopt er iets te makkelijk aan voorbij dat aan beide kanten veel mensen zijn die helemaal niet zitten te wachten op bepaalde flamewars.

Hypocriet ben ik wel waarschijnlijk want ik zal me vast wel eens gemengd hebben in dergelijke discussies. Maar ik stoor me er wel aan. Als ik een wedstrijd van Twente kijk zit ik niet te wachten op legio kots-smilies in het livetopic wanneer Ruiz bv. scoort.
Het livetopic zal waarschijnlijk nooit veranderen, dat is ook niet echt nodig. Het probleem is dat in de club- en spelertopics geen normale discussie gevoerd kan worden.
Oud 8 mei 2010, 17:14   #40
AFCA

Je kunt het overtrokken vinden, anderen vinden van niet, jouw mening is niet een universele waarheid waar iedereen het mee eens moet zijn.

Jammer overigens van die tweede zin, dieraakt kant noch wal en doet erg afbreuk aan de discussie.
En dan is jouw tweede gedeelte exact wat je omschrijft in je eerste gedeelte .
Oud 8 mei 2010, 17:14   #41

Kan je aub even normaal meepraten? Als iemand dit als storend ervaart, wil dat niks zeggen over iemands draagkracht buiten het forum om.
Oud 8 mei 2010, 17:15 big smile   #42
Ik niet!

Gaf jij zelf niet ergens toe tijdens livewedstrijden van Roda ook niet helemaal objectief te zijn .
[/quote]

Natuurlijk en als er rondom wedstrijden van Roda 40 Plato's zouden posten zou dat voor andere users ook niet altijd even leuk zijn .
Oud 8 mei 2010, 17:16 emo   #43
I'm Ron fucking Swanson

Maar ik stoor me er wel aan. Als ik een wedstrijd van Twente kijk zit ik niet te wachten op legio kots-smilies in het livetopic wanneer Ruiz bv. scoort.
Stoor je je ook aan de "Suarez ." posts die altijd volgen als hij iets irritant doet?
Of heb je dat wat minder omdat het dan Suarez is?
Oud 8 mei 2010, 17:16   #44

Het livetopic zal waarschijnlijk nooit veranderen, dat is ook niet echt nodig. Het probleem is dat in de club- en spelertopics geen normale discussie gevoerd kan worden.
De livetopics zijn de laatste tijd toch echt van een ander niveau dan toen we net van dat ene obscure forumpje migreerden. Het kan echt wel anders.
Oud 8 mei 2010, 17:16 surprise   #45
AFCA

nevermind overheen gelezen
Oud 8 mei 2010, 17:18   #46
Ik niet!

Kun jij ook op mijn andere punten reageren dan?
Misschien zou jij er goed aan doen om on topic te blijven en niet zuke onzinnige toevoegingen te doen als je net deed. Dan reageren mensen op de pounten die je inbrengt, nu doe je daar zelf afbreuk aan.
Oud 8 mei 2010, 17:18   #47
AFCA

Maar er wordt nu gedaan alsof flamewars de schuld zijn van het grote aantal Ajacieden hier. En dat is dus gewoon absoluut niet waar.
Oud 8 mei 2010, 17:19   #48

Stoor je je ook aan de "Suarez ." posts die altijd volgen als hij iets irritant doet?
Of heb je dat wat minder omdat het dan Suarez is?
Ja daar stoor ik me ook aan mocht het zo zijn als hij scoort, tenzij Suarez iets irritants doet. Je had een ander voorbeeld moeten gebruiken trouwens. Ik ben namelijk nog steeds een Suarez-fanboy, en moet nog altijd lachen als hij weer een overtreding uitlokt. Uit je vraagstelling proef ik eigenlijk dat je vermoedt dat ik met twee maten meet. Jammer.
Oud 8 mei 2010, 17:19   #49
AFCA

Misschien zou jij er goed aan doen om on topic te blijven en niet zuke onzinnige toevoegingen te doen als je net deed. Dan reageren mensen op de pounten die je inbrengt, nu doe je daar zelf afbreuk aan.
Misschien zou jij er goed aan doen om niet te zeggen dat iets niet de universele waarheid is als ik iets zeg, om vervolgens maar even te concluderen dat het bij jou wel zo is .
Oud 8 mei 2010, 17:20 emo   #50
I'm Ron fucking Swanson

[/quote]

Natuurlijk en als er rondom wedstrijden van Roda 40 Plato's zouden posten zou dat voor andere users ook niet altijd even leuk zijn .
[/quote]

Okay, dus is het kern van het probleem het aantal users. Niet zozeer de users zelf aangezien nagenoeg elke supporter niet objectief naar zijn eigen club kijkt.
Als een buitenspelgoal twijfelachtig wordt afgekeurd voor Ajax zegt bijna elke Ajax-supporter "geen buitenspel" en elke user die wel iets tegen Ajax heeft dat het terecht buitenspel is.
Zo kan je toch nooit tot een zinnige discussie komen in het livetopic?

En aan de echte kern van het probleem kan je simpelweg niets doen, tenzij je een supporters van een club restricties op gaat leggen..
Discussie gesloten

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:22.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site