![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Is dit een probleem of een gegeven? Het moge duidelijk zijn dat een relatief hoog percentage van de users fan van Ajax zijn. Dat staat ze vrij, fouten maken is menselijk
Moeten we maar zorgen dat er meer niet Ajacieden hierkomen of moet de vele Ajacieden hier er ook een beetje rekening mee houden? Ik vind het nooit zo'n punt maar soms stoort het me wel eens of heb ik er last van. Omdat Ajacieden de neiging hebben om elkaar over heen te rollen als er eens iets kritisch wordt gezegd. En dan zijn het er meteen wel erg veel.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ajax heeft nu eenmaal de grootste aanhang. Ook op VBL dus. De kans dat er een Ajacied percentagegewijs reageert ligt dus hoog.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hoi
|
Het stoort mij als Ajacied eigenlijk ook weleens.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mjaa, als het even meezit is dit topic de bevestiging die je zoekt. Makkelijk hoor...
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik heb er geen last van. Nu ben ik ook niet iemand die ellenlange discussies aangaat dus dat zal ook wel schelen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Die successupporters van Twente dan, die opeens overal en nergens vandaan lijken te komen
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Het inderdaad waar. Maar wat is dan de oplossing?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik word regelmatig als troller gezien omdat ik Ajax soms zonder hoofdletter schrijf.
![]() Dat soort dingen. Misschien even een tijdelijke stop? ![]() Maar ik vind het al fijn dat je het erkent Nico. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
eens. en dan wordt de reactie van dasandman 12 keer geedit en dan heeft hij nog steeds geen ban aan zijn broek hangen. lekker consequent.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
![]() Wat vind jij van de kwestie die ik in de OP aanhaal? |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
Het stoort mij alleen heel erg dat mijn en jouw posts vanmiddag lukraak zijn gedelete en geedit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hier maar gezellig moet zijn omdat anders nieuwe aanwas wel eens weg zou kunnen lopen. Begint zo wel heel erg op een bepaald ander forum te lijken. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
Ik zie niet achter elke boom een arrogante Ajacied maar ik ben wel vaak weer verbaasd over de vanzelfsprekendheid van sommige dingen. Op zich is dat niet zo erg, hebben aanhangers van andere clubs ook maar door de kwantiteit is het soms wel een probleem. |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
Het eerste wat jij daar op zegt: "dont feed the troll". Heb je dat wel in de gaten? Daarna liep het uit de hand. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
.
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Zoals Johan Derksen al eerder meldde: alles wordt beinvloed/bepaald door de supporters van ajax. Mocht er bij elftal van het jaar voor elke positie een ajacied te kiezen zijn, dan wordt het een elftal met 11 ajacieden. sad but true. Misschien bezitten een aantal nog enige reflectie op de prestaties van ajax en de zaken eromheen, de meesten bezitten deze reflectie niet. En dan krijg je dit.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Alsjeblieft zeg, wat een gejank. Ik heb gisteren toch overal mogen horen dat het wel meevalt met die Ajax liefde in Nederland .
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Popcorn topic. Persoonlijk stoor ik mij er niet zo erg aan
.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik ga nog maar eens wat stickers plakken buiten de randstad
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
Maar goed, dat maakt op zich niet zo veel uit, waar het om gaat is dat het kennelijk door een aantal users als een probleem ervaren wordt. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
De balans is wel wat schever dan dat die op Fok! was volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
__________________ PSV | THFC |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ajax supporters uit de Provence? Wie dan?
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Het zou iig al helpen als de supporters van de andere clubs wat meer in bescherming worden genomen. bijvoorbeeld als iedereen loopt te hakken op sch, zal die het hier ook niet echt naar zn zin hebben en hetzelfde geldt voor andere users.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 | |
Het is niet dat we actief werven op Ajax sites ofzo. Toevallig die ene keer dat die ArenA schets op een Ajax site kwam, maar verder niet. Dus hoe die balans minder scheef te krijgen is.. Ik zou het niet weten. |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
Maar moet je jezelf nu eens horen. 'Supporters van andere clubs wat meer in bescherming nemen'. Want wij Ajacieden zijn het kwaad hier op het forum of zo? Stel je toch niet zo aan man .
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
Het is ook geen probleem om in de meeste clubtopis te posten, maar in het Ajax-clubtopic worden kritische opmerkingen van buitenstaanders zelden toegelaten. Daar heerst een soort van stalen kader, eigen volk eerst. Terwijl je als buitenstaander toch ook gewoon over Ajax dingen moet zeggen, leuke, minder leuke, positieve, negatieve, vragen, opmerkingen. Ik heb het vrijwel dagelijjks dat dingen meteen heel agressief worden benaderd, en dan komen er al snel 3 of 4 Ajacieden om heen staan die dat beamen. Niet allemaal, er zijn ook prima lui, het scheelt ook per dag. Jij bent altijd vervelend, sommige andere zijn soms vervelend en vaak leuk. Maar je moet je realiseren dat het er veel zijn en dat ze elkaar vaak dekken. Ik zie het WK wat dat betreft een beetje benauwd tegemoet.De heiligheid van Klaas Jan Huntelaar, je ziet het nu bij Anita weer. Veel waar een Ajax-zweempje om heen zit is zo'n beetje onbespreekbaar verklaard en wordt afgedaan met 'onzin', jaloezie en kinnesinne. Of zoals jij zegt: dan mot je maar minder janken. Als iemand eens zegt dat Ajax bevoordeeld wordt, dan reageer je alleen maar met lach-smileys en met termen als 'huilie' en 'je maakt jezelf belachelijk'. Probeer je eens te verplaatsen in andere clubfans. Ik vind het jammer. Ik vind de sterke kant van zo'n voetbalforum nou juist dat er heel veel mensen van heel veel clubs komen, van veel leeftijden en achtergronden. En ik vind dat er eerlijk gezegd niet enorm op vooruitgaan. Ik vind het nog steeds geweldig dat dit forum is opgezet en de intentie is prima, gelukkig heeft het niet zo'n amateuristische leiding als waar we eerst waren, dat scheelt meer dan de helft. Maar ik vond het toch wel eens goed om dit probleempje eens aan de orde te stellen en dan zou het je sieren om met meer te reageren dan 'loopt niet zo te janken'. Het is niet zo dat iedereen die iets over Ajax zegt, direct loopt te trollen, daar lijk jij een beetje van uit te gaan. Amen en welterusten en peace.
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Carthago, ik wil even duidelijk hebben dat wij iedereen hier hetzelfde behandelen, wij kijken niet naar club voorkeur. Iedereen die zich misdraagt zal dat merken, maar er is wel verschil tussen misdragen en misdragen. Zo heb je iemand die een aantal keer een andere user met kneus aanspreekt bijvoorbeeld, niet ban waardig, maar wel edit waardig. Maar er zijn ook users die na een goal in de laatste minuut van Ajax álle mogelijke ziektes erbij halen, zelfs roepen dat bepaalde mensen verkracht moeten worden (WTF?). Dan maakt het niet uit of jij het bent, of Breach het is of dat het Paaskonijn is, het hoort gewoon niet.
Als ik zo naar jouw posts kijk dan kan ik niet anders dan concluderen dat jij de reacties zelf over je afroept. Gister hebben we weer trolls in het Ajax topic moeten editten van je, net als dat we dat al veel vaker hebben moeten doen. Maar even over het onderwerp: Ik zie het niet als een probleem. De algemene tendens in NL is nou eenmaal dat er een stuk meer Ajacieden zijn dan andere supporters. Daar heeft Nico hier niets voor hoeven doen of zo. Het feit is ook dat hoe groter de groep is, hoe meer kneuzen er tussen zitten. Deze proberen wij aan te pakken, neem als voorbeeld een Pizzakoppo die alleen maar met trollen bezig was, die zie je hier ook niet meer. Ik zou zeggen: Probeer eens verder te kijken dan de clubvoorkeur. Het is echt niet zo dat een Feyenoord/PSV/NAC/Twente supporter een heel ander mens is dan een Ajax supporter. We zijn hier allemaal met 1 doel: Genieten van voetbal en erover praten. Overigens wil ik nogmaals aanhalen dat gister ook gewoon duidelijk is geworden dat de groep Ajax users zich perfect kan gedragen, respect kan tonen voor Twente. Ook de avond waarop PSV-HSV en Juventus-Ajax was een mooi voorbeeld van hoe goed de sfeer is |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ik stoor me er niet aan, het is gewoon een gegeven.
Wel vind ik dat degene die de reclame enzo regelen, misschien wat meer bij kleinere clubs moeten zoeken, clubs als bijvoorbeeld Vitesse, Roda en NEC, dat maakt het forum leuker! |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ok, ik word wel voor FC Zwolle.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nja, ik geloof dat 60% Ajacied is, en de rest van de 30% is verdeeld over andere clubs hier. Dat zagen we toen iig een paar maanden terug. Hoe dit rechter te trekken? Ik weet het ook nog niet.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Het Ajax-gehalte van VBL-forum
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |