Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Algemeen
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 oktober 2009, 22:01 angry   #101

Oorspronkelijk geplaatst door H1F5
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie06

Heb ook een beetje lopen kutten, maar denk niet dat de letters zich erg goed lenen voor een abstract iets, daarnaast denk ik dat de eenvoud van supertramp heel mooi kan staan. Dan maar niet echt een logo, want dit is ook niets
Die rechtsboven vind ik erg fraai, vinnie.
Ik ga lekker!
H1F5 is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 4 oktober 2009, 22:13 angry   #102
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

En de middelste ook trouwens, maar weer niet voor dit forum.
Die vind ik ook het mooist.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 00:02 emo   #103
Historisch gezien is het volgens mij gewoon zo dat de beste logo's heel weinig frutsels en poespas hebben. Check de top-zoveel van bedrijven met de grootste naamsbekendheid en kijk naar hun logo's...

Dat zijn de IBM's, McDonald's, Google's en Coca Cola's van deze tijd. Allemaal (vrij) simpel. Maar bijzonder effectief. En vergeet niet dat daar duizenden dollars ingestoken zijn. Die logo's zijn ontworpen door de beste reclamebureaus. Dat ga je nooit van z'n leven evenaren.

Het is geen misplaatste arrogantie maar volgens mij hebben sommigen hier weinig kaas gegeten van het ontwerpen van een logo. Ze maken gewoon iets waarvan zij vinden dat het er wel aardig uit ziet, zo werkt het dus niet. Ik reken mezelf overigens ook voor een groot deel tot deze groep.

Over het algemeen is het natuurlijk gewoon zo: you get what you paid for. Dat is niks, dus je krijgt ook niet veel

Voor de belangstellenden, check deze websites eens... Klik, klik, klik en klik.
A. Supertramp is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 00:11 angry   #104
It's Toby Homie

vinnie06's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door A. Supertramp
Historisch gezien is het volgens mij gewoon zo dat de beste logo's heel weinig frutsels en poespas hebben. Check de top-zoveel van bedrijven met de grootste naamsbekendheid en kijk naar hun logo's...

Dat zijn de IBM's, McDonald's, Google's en Coca Cola's van deze tijd. Allemaal (vrij) simpel. Maar bijzonder effectief. En vergeet niet dat daar duizenden dollars ingestoken zijn. Die logo's zijn ontworpen door de beste reclamebureaus. Dat ga je nooit van z'n leven evenaren.

Het is geen misplaatste arrogantie maar volgens mij hebben sommigen hier weinig kaas gegeten van het ontwerpen van een logo. Ze maken gewoon iets waarvan zij vinden dat het er wel aardig uit ziet, zo werkt het dus niet. Ik reken mezelf overigens ook voor een groot deel tot deze groep.

Over het algemeen is het natuurlijk gewoon zo: you get what you paid for. Dat is niks, dus je krijgt ook niet veel

Voor de belangstellenden, check deze websites eens... Klik, klik, klik en klik.
Ik denk dat het bij iedereen wel helder is dat dit vakwerk is. Dat is dan ook niet waar we ons druk over moeten maken. Het is geen commercieel project (vooralsnog dan) en dat is ook niet de visie volgens mij.
Dus wat belangrijker is om met elkaar een beeld te creëren waar iedereen (bijna dan) een gevoel bij heeft.
Het gaat nogmaals dus niet om het creëren van een merk en de vergelijking met cnn en nike gaat wat mij betreft mank. Daarbij is de marketing de reden waarom wij die (weliswaar briljante) designs onthouden en kunnen plaatsen. Ook dat is niet voorhanden, dus een logo voor zoiets als dit mag denk ik best kneuterig zijn, als het maar helder blijft waar het over gaat en ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.

Oud 5 oktober 2009, 00:40 angry   #105
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Een mooie bijdrage Vinnie. Als we ons er maar in kunnen vinden is het prima. Te gelikt past ook weer niet, denk ik.
Vaduz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 00:52 angry   #106

golfer's Voetbal Forum schermafbeelding

Een goed en briljant logo heeft niets met geld of naamsbekendheid te maken, maar blinkt uit door eenvoud.
Apple, Nike,Mc Donalds...allemaal voorbeelden van relatief gezien eenvoudige beeldmerken die iedereen wereldwijd herkent.
VBL hoeft dat niet proberen te evenaren, maar moet wel proberen uniek te zijn met het beeldmerk.
Een voetbal in een logo is dus eigenlijk te voorspelbaar en te eenvoudig.
Misschien moet er een wat 'out of the box' gedacht worden en het logo dusdanig origineel gemaakt worden dat het volstrekt herkenbaar en uniek is?
golfer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 01:37 angry   #107
It's Toby Homie

Oorspronkelijk geplaatst door golfer
Een goed en briljant logo heeft niets met geld of naamsbekendheid te maken, maar blinkt uit door eenvoud.
Apple, Nike,Mc Donalds...allemaal voorbeelden van relatief gezien eenvoudige beeldmerken die iedereen wereldwijd herkent.
VBL hoeft dat niet proberen te evenaren, maar moet wel proberen uniek te zijn met het beeldmerk.
Een voetbal in een logo is dus eigenlijk te voorspelbaar en te eenvoudig.
Misschien moet er een wat 'out of the box' gedacht worden en het logo dusdanig origineel gemaakt worden dat het volstrekt herkenbaar en uniek is?
Je eerste twee zinnen spreken elkaar een beetje tegen. Laat je niet gek maken door die marketing mensen
Daarnaast is dat helemaal niet de discussie. Die grote merken hebben goede logo's ja, maar daar kan je dit forum met haar pretenties gewoon weg niet mee vergelijken en je moet je ook dus niet blind staren om daar aan te voldoen.
Een voetbal in het logo is voorspelbaar, maar dekt wel de lading. Beeldmerken zijn vaak niet meer dan de naam in een uniek lettertype (nokia, gilette, microsoft, coca cola, enz.). Door herhaling (marketing) ga je het relateren aan het product. Allemaal geen issue hier.

Uniek zal het wel worden, maar om corporate logo's te maken heb je naast een creatieve geest vooral inzicht nodig in de profilering van het product. En voorlopig gaat dat niet verder als, we komen van F en we willen inhoudelijk over voetbal praten en wie erbij komt is meegenomen. Dat moet zich nog gaan uitkristalliseren. Voor de eerste paar jaar zal een simpel logo dat mensen aanspreekt meer op ze plaats zijn dan een abstract briljant design die je steeds moet uitleggen. Die M van mcdonalds heeft ook niks met het product te maken en moet je dus de hele tijd uitleggen. Daar komt de marketing weer om de hoek kijken en die is er hier niet.

Ergo, laten we niet te moeilijk doen en er een kiezen. Kan allemaal later nog worden aangepast kijk maar naar PEPSI

Oud 5 oktober 2009, 09:50 angry   #108
Overigens wel een boeiende discussie, alleen heb ik het idee dat die logo's puur 'heel wat' zijn door de marketing en de grootte van het bedrijf waardoor mensen het onthouden.
Bepaalde kleurstellingen zijn soms al voldoende om te weten over welk bedrijf we praten, een rondje dat is opgesplitst in de kleuren rood en wit wordt automatisch gelinkt aan Feyenoord, puur omdat je dat altijd en overal voorbij ziet komen en dús die link legt, hoeft het logo niet eens geweldig mooi te zijn.
Dan heb je ook nog bergen aan logo's/herkenningspunten waarbij je de link legt bij een bedrijf maar die ik niet zo uit m'n hoofd zou kunnen tekenen zoals het Marktplaats 'logo', die ik overigens pas aan dat bedrijf link met die afzichtelijke achtergrondkleur erbij.

Simpele logo's met makkelijke kleuren zie je inderdaad veel bij de grote merken en bedrijven, anderzijds zou ik logo's van de H&M en Hema absoluut niet onthouden als er geen merk achter zat maar een simpele site die ik ooit eens bezocht heb, maar dat betekend volgens mij nog niet dat het logo zelf beroerd is.
Lastpost is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 10:23 rainbow   #109

Ach ja, grote bedrijven en hun logo's, daar heb je door de grote bekendheid vanzelf associaties mee. Een logo als dat van bv McDonalds, vind ik verre van professioneel, maar iedereen kent het. Het doet er allemaal niet zoveel toe. Zeker niet in het begin, zoals dit forum net is ontstaan. Je kan altijd nog van logo wisselen. We hoeven geen papier of brievenbussen te vervangen met een nieuw logo, het kost allemaal niets, alleen een beetje moeite,dus waar hebben we het helemaal over. Tis hier Philips niet ofzo.

We konden kiezen uit diverse logo's dat hebben we gedaan. Er zaten best fraaie ontwerpen tussen, zeker voor dit forum. Zo klaar.
H1F5 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 10:26 wink   #110
Woordvoerder Havana Club

Tomasso's Voetbal Forum schermafbeelding

Ach ja, grote bedrijven en hun logo's, daar heb je door de grote bekendheid vanzelf associaties mee. Een logo als dat van bv McDonalds, vind ik verre van professioneel, maar iedereen kent het. Het doet er allemaal niet zoveel toe. Zeker niet in het begin, zoals dit forum net is ontstaan. Je kan altijd nog van logo wisselen. We hoeven geen papier of brievenbussen te vervangen met een nieuw logo, het kost allemaal niets, alleen een beetje moeite,dus waar hebben we het helemaal over. Tis hier Philips niet ofzo.

We konden kiezen uit diverse logo's dat hebben we gedaan. Er zaten best fraaie ontwerpen tussen, zeker voor dit forum. Zo klaar.
Heb je ook een punt.
Tomasso is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 11:49 angry   #111

'Verre van professioneel'?

Ik denk dat je je daar nogal in vergist

Maar goed, de discussie gaat nu wellicht iets te ver maar ik ben wel iemand van als je iets doet, doe het dan goed.
A. Supertramp is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 18:39 angry   #112
It's Toby Homie

Oorspronkelijk geplaatst door A. Supertramp

Maar goed, de discussie gaat nu wellicht iets te ver maar ik ben wel iemand van als je iets doet, doe het dan goed.
We moeten wel realistisch blijven. Je gaf zelf ook al aan dat je moet roeien met de riemen die je hebt. De discussie is leuk maar mijn punt was juist dat het niet relevant is.
Op golfer na is iedereen het wel met me eens en moeten we denk ik gewoon gaan kiezen. Niet uit armoede, maar juist blij zijn met de vele betrokkenen en de leuke (en treurige ) logo's die voorbij zijn gekomen. Er is meer draagvlak als er een logo is ontworpen door een user die met de meerderheid van stemmen is gekozen, denk ik.

Dat ben jij dan he .

Zonder professionele profilering kan je simpelweg geen briljant logo ontwerpen, hoeft dus ook niet. Als het gevoel bij de meerderheid maar juist is.

Oud 5 oktober 2009, 21:04 angry   #113

toma's Voetbal Forum schermafbeelding

Prachtig zo!
toma is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 21:05 wink   #114
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door toma
Prachtig zo!
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 21:05 angry   #115

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou het even groot maken als de advertentie in de hoogte, maar hij is er
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2009, 21:05 angry   #116
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

deze kan wel dicht.. voorlopig houden we het dus bij deze

Supertramp en alle andere natuurlijk ontzettend bedankt voor de inzet!! Dat er voor jullie niet is gekozen, wil niet zeggen dat we het niet op prijs stellen!

Bedankt!
Nico is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site