|
|
#1 |
|
|
Gaarne zou ik van jullie mede-VBL'ers weten wat een geweldige layout/design/ontwerp nou zo geweldig maakt.
Wat mij betreft kom ik tot het volgende! Do's: - Rust creëren, geen hysterie voor de oogjes en dus altijd een lichte kleur als achtergrond voor het deel waar de te lezen zaken staan. - Éen geheel dat op iedere pagina te vinden is, van forum tot profiel tot fotoalbum tot kalender en wiki, altijd hetzelfde lettertype en grootte voor zaken die hetzelfde zijn (titels op verschillende pagina's, menu-knoppen enz.) - Kleuren die bij elkaar passen waarbij rust centraal staat, wat overigens niet gelijk staat aan een gebrek aan kleur. - Subtiele handigheden, niet alles hoeft te bewegen, automatisch te verspringen en te updaten zonder je iets doet. - Duidelijk overzicht, mooier is niet altijd makkelijker en gebruiksvriendelijker. - Strak en modern, je kunt tegenwoordig niet meer aankomen met een simpele lijn om een 'tabel' heen. - TESTEN in iedere browser, zeker als je verder gaat dan table width, color en font. ![]() - PNG gebruiken voor de afbeeldingen, doorzichtig, scherper en klein in formaat en dus géen voordelen voor GIF. - Vaste breedte en geen ondersteuning meer voor resoluties onder de 1024x... Dont's: - Opvallende bewegende zaken in logo's! - Te opzichtige reclame. - Geen tabellen meer, hooguit als pure noodgreep. - Overbodige code, iedere KB is er eentje extra aan dataverkeer. - Gif's in het algemeen, smilies even uitgesloten. - Geen omschrijvingen in de code, zwaar onhandig als je iets terug zoekt in de code. En zoveel moeite is een: // Gebruikt voor het uitlezen van de gebruikersnamen natuurlijk ook weer niet in de code. - Teveel teksten, logo's en knoppen, eenvoud en korte omschrijvingen werken beter. Dat is het wat mij betreft wel in grote lijnen wel, maar hoe denken jullie over het ontwerpen, wat vinden jullie prettig lezen, absolute ergenissen op websites en geweldige toepassingen die niet mogen ontbreken op een site. Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken, voorbeelden zijn natuurlijk altijd welkom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tunnel-quoten oplossen!
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Don't
-Flash onderdelen. Dat echt zo veel mogelijk mijden, laat iedere computer opstijgen. Verder, tabellen blijf je toch sowieso wel behouden op een forum? Verder inderdaad mijden waar mogelijk .Verder ben ik, zoals eerder gezegd, fan van een soort "scroller" systeem via javascript, om zo de headlines te tonen. Pas ook op met de te veel kolommen vol met onderdelen, ook dat kan slordig overkomen. Ow, en probeer een nieuw ontwerp voor het forum mogelijk te maken gebaseerd op het huidige ontwerp, zodat deze alleen kleine aanpassingen nodig heeft Dat scheelt een nieuwe lay-out downloaden waarin we wéér alles moeten wijzigen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
.Liep nog achter.. Maar jullie lossen alles ook zo snel op he .
|
||
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
|
Het is een kwestie van netjes opbouwen, dan kun je werkelijk alles afhandelen met divs omdat je hiermee net zo goed alles kunt bepalen wat je ook met een tabel kunt doen. Voor bepaalde functies is het gewoon makkelijker om de tabellen in de divs te houden, zeker wanneer een huidig ontwerp volledig draait op tabellen (zag ik) en bijbehorende crap.
Het lijkt me daarom het makkelijkste om een kopie van de huidige layout (de template map dus) te krijgen en zodoende die totaal uit te bouwen/verbouwen tot een geheel eigen stijl. Dát werkt inderdaad makkelijker dan een layout aanleveren die zelf weer gesliced moet worden, opgebouwd qua code en de rest van de ongein qua functies. Verder bedankt voor de input in het topic.
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
XHTML en CSS valid uiteraard. En met div's werken!
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
. Zou top zijn als het geregeld kon worden ![]()
![]() En geen dank
|
|||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Misschien dat ik binnenkort tijd er voor heb. Maar ik lig er alweer een tijdje uit en heb nu echt weinig tijd. Maar misschien dat is sowieso kan helpen. Mijn skills met xhtml en css waren een jaar geleden nog optimaal!
Maar als ik dat doe, wil ik de layout ook maken. Of samen met iemand in ieder geval. Dat werkt beter met het coderen voor mezelf.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Flash is prima, is goed geïntegreerd en is in tegenstelling tot silverlight op alle systemen zonder problemen te gebruiken. Je bent gewoon een prutser. ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hoe ver zijn we?
.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wellicht is-ie op vakantie.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuws van Lastpost zojuist.
Hij vertelde me dat hij al een tijdje in het ziekenhuis rondhangt. Paar operaties achter de rug, maar naar eigen zeggen overleeft hij het wel. Hij zal er binnenkort zelf wel toelichting over geven, maar nu zijn jullie in ieder geval op de hoogte van zijn situatie. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Oeh, klote, hopen dat het goed met 'em gaat.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
What happened?
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Oe, fucked up.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Naar eigen zeggen gaat het goed. Wat problemen met zijn longen.
Kwamen ze achter dat eerder klachten daar ook vandaan kwamen, dus hij ondergaat even een grote beurt zeg maar ![]() Maar meer weet ik er dus ook niet van. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Dat zuigt, maar wel mooi dat ze nu ook achter de oorzaak van eerdere klachten zijn. Hopelijk is-ie snel weer op de been!
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
|
|